Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Raamzicht

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:37

Wat doen die back on track beschermers? Het is voor de bloedsomloop? En is die extra warmte dan niet gevaarlijk? Kan die wel weg ook of blijft onder de beschermer? Voelt de pees warm? Jullie hebben goede ervaringen ermee? Vind het nog beetje "eng" ofzo..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:25

Het is geen extra warmte, de beschermer kaatst de lichaamswarmte terug. Hier geen bezwete benen als ik hem af doe. :n

Citaat:
De werking van Welltex
Keramisch poeder wordt in polyester en polypropyleen weefsel gesmolten waardoor een stof gecreëerd wordt die lichaamswarmte weerkaatst als een infrarode golf. Gewone stoffen isoleren lichaamswarmte maar deze stof weerkaatst een infrarode golf waardoor de bloedcirculatie toeneemt. De infrarode energie die ontstaat door de gebruikte materialen verlicht pijn, vermindert ontstekingen en zwellingen, verwarmt spieren en versnelt het genezingsproces zonder bijwerkingen.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:58

Jammergenoeg sloopt de mijne alles wat je rond zijn benen doet. Ik heb ice vibe boots liggen, maar ik heb ze nog niet durver proberen, ik ben niet zo mobiel momenteel en ik heb schrik dat ik niet snel genoeg kan ingrijpen als hij zijn sloopactie begint. Vastbinden is niet voldoende, als hij er niet met zijn mond aankan, dan kruist hij zijn voorbenen en stampt ze zo af.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:25

Okay interessant, en welk BOT been artikel is dan het handigste?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:29

Geen idee, ik heb de gewone stalbeschermer, die leek mij het makkelijkste. :j

Nog een weekje tot de echo. :)) spannend!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:23

Sorry voor het binnenvallen, was aan rondsnuffelen over peesblessures en kwam hier. Morgen eerste echo na paard uit land gehaald te hebben met warm dik been. Spannend! Heb al veel teruggelezen maar niet precies onthouden wie bij welke info hoort. Hartje al uitslag van de echo? Succes allemaal. Ik ga nog even rustig alle tips teruglezen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:26

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:30

Die heb ik inderdaad maar dan met drie klittenbanden en niet met vier zoals op deze foto :) hij bestaat uit twee delen, de buitenkant is inderdaad van neopereen. Maar er zit een dikke binnenkant in wat van welltex is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:07

Hoi Raamzicht :D

Spannend die eerste echo, hopelijk lijkt het van de buitenkan erger dan het is!
In het begin stadium van een peesblessure is het wel goed om te koelen. Dat ou ik in ieder geval aanraden :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:23

Yep ik koel twee keer per dag 10 min.. Dank fransje23, ik ben al aan duimen voor morgen, durf nog niks te voorspellen/aan te denken..

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:51

Hartje wat was de uitslag van de echo?

Somebitch spannend zeg. Ik ga voor je duimen!!

Raamzicht succes morgen met de echo, hopelijk valt het mee. Ik ga voor je duimen !!

Mijne gaat nog steeds goed alleen hij is wel echt fit nu. Gisteren was die voor het eerst echt stout en heeft met mij erop eens fijn z`n kop tussen z`n voorbenen gestoken en flink gebokt. Heb een keer flink geroepen en gelukkig stopte die met z`n flauwekul := vervolg spierpijn :oo Vandaag weer erg braaf. Morgen mogen we voor de 1e keer 2 x 2 min galopperen. Vrijdag 25 juli controle met echo ben zo benieuwd weer :D

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:32

Positieve uitslag na de scan. Het ziet er netjes uit. Vezels moeten nog verder vullen en aansterken maar het gaat de goede kant op. Nog een paar weken dit schema aanhouden en dan mogen we weer wat meer draven.
Ik ben weer blij!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:35

Wauw super nieuws hartje!!! *\o/* *\o/* *\o/*

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:12

*\o/* +:)+ Goede berichten, Hartje!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:17

Hartje: dat is goed nieuws :)

Morgen komt de DA om de draadjes te verwijderen. Dan nog 1 week verband en daarna mogen we beginnen met stapwerk aan de hand.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:30

Super Hartje! :D

Nathiie spannend. :j Zou fijn zijn als je volgende week kan gaan stappen. :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:22

Goedemorgen :) mag ik ook meekletsen?
Mijn paard was begin april weer kreupel aan linksvoor en begin juni bleek dat hij een peesblessure heeft. Twee weken geleden vervolgens kreupel op linksachter, maar dat blijkt allemaal wel mee te vallen. Van de week mag ik er weer op en gaan we de draf opbouwen voor de peesblessure. Voorlopig ben ik nog zoet tot oktober zoals het er nu uitziet. Begin augustus gaan we een tussenscan maken om te zien of we goed bezig zijn.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:16

Welkom PartoutZ, balen van de blessure !! Wat voor blessure is het precies ?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:17

Welkom :) Vervelend van de blessure hopelijk knapt ze snel op. :j

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:21

Wat fijn hartje! +:)+
Welkom PartoutZ, fijn dat achter mee bleek te vallen! Begin augustus is al zo, spannend en ´leuk´ om naar uit te kijken vind ik zelf, ik wacht nog tot eind augustus met de tweede scan heb ik besloten.. Erg benieuwd hoe het er van binnen uit ziet! :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:56

Thanx :D

Een blessure aan de tussenpees linksvoor :)
Ik heb ook al besloten geen peesbeschermers meer om te doen en te zoeken naar iets wat goed ventileerd.
Ik denk toch dat dat een grote boosdoener is geweest door onwetendheid van mij.

Muriel.. ik vind het zo dubbel. Aan de ene kant bent ik heel erg benieuwd en nieuwsgierig, maar aan de andere kant ook wel bang. Het is gewoon onwijs spannend :))

Hartje.. ook een peesblessure? Super goed dat jullie plan van aanpak goed aanslaat +:)+

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:11

Hier ook een tussenpees blessure PartoutZ.. De blessure was er dus echt heel plotseling begrijp ik, rot he dat je vaak geen duidelijke oorzaak hebt..
Zelf ben ik ook al een tijdje op zoek naar andere peesbeschermers voor als we weer mogen beginnen (duurt nog even maargoed beter goed voorbereid ;) ), hierbij kwam ik tri zone airlite en tri zone allsport tegen wat me wel wat lijkt, goed ventilerend en ook veel goede dingen over gelezen van gebruikers :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:48

Ja die van Trizone zijn mij ook opgevallen :j
Ik lees nergens slechte berichten over deze beschermers. Over andere beschermers lees je wel wisselende berichten.

Ja heel plotseling. Ik ben sowieso al sinds zomer 2011 zoet met blessures en zijn gezondheid. Veel wisselende dingen, maar daardoor ben ik wel erg op mijn hoede. In april was ik hem aan het rijden en ik dacht al iets te voelen bij de eerste passen draf. Daarna nog is beter proberen te voelen, maar het was zo minimaal dat ik dacht; ik zie ze vliegen en raak weer te snel in paniek. Die dag nog flink getraind ook. Dag erna voelde ik het weer in de draf en nu toch stukken beter. Het was dus wel mis. Ik heb flink gebaald en me schuldig gevoeld over de dag ervoor. Maarja, daar doe je achteraf niks meer aan behalve van leren. Ik heb hem een aantal weken vrij gegeven. Elke week herstelde hij, maar net niet genoeg. Na 6 weken heb ik de veearts gebeld. Alle benen zijn op de foto geweest en dat zag er wel goed uit. Verder gezocht naar de oorzaak en na een scan kwam de peesblessure naar voren. De veearts vond dat we al goed bezig waren geweest en schat in dat we nog 4 maanden bezig zouden zijn, dus tot oktober/november. Nu mogen we alleen rechtuit op het harde, dus lekker veel buitenritjes. Gelukkig is hij verkeersmak en braaf buiten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:57

Mijn ervaring met de Trizone is dat de pasvorm niet altijd goed is. Het is een vrij stugge beschermer waarbij je daardoor weleens wondjes kan krijgen. Nu is de pasvorm natuurlijk erg afhankelijk van het paard en ze ademen wel goed :j

Blijft spannend zo een echo :j
Ik wacht nog een tijdje met de controlescan. Mag over 5 weken beginnen met 1 minuut draf, dan zitten we op 45 minuten stappen. Pas als we de draf echt hebben opgebouwd laat ik weer scannen, wordt dus ergens in oktober.

Ik reed altijd al zonder beschermers, alleen springen met, maar heb nu voor straks wel beschermers gekocht. Niet zo zeer vanwege de pees maar als bescherming voor de pees aan de binnenkant van haar pijp. Die ligt dichts langs de pezen en een tikje kan dat weer activeren. Ik heb Equifit beschermers genomen omdat die zich mooi om de schiefel vormen en neopreen-vrij zijn.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:13

Equifit.. die ga ik is google :j je weet natuurlijk nog niet of het been er koel onder blijft?
De mijne heeft enorme schiefels op beide voorbenen, niet te zuinig.

Jij bent ook nog maar net bezig fransje? Omdat je over 5 weken op 45 min stap zit.