Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Maar wel allemaal "easy keepers" die - zoals bijna alle paarden - dicht bij hun oorsprong zijn gebleven. De enige die ik in dit rijtje totaal niet kan plaatsen zijn de "warmbloods". Het zou ook nog iets te maken kunnen hebben met de bespiering/type van de spieren, waarbij dan de Quarter weer "buiten de boot" valt..... Het zijn bijna allemaal stayers, behalve de Quarter, die juist een spierstelsel zou moeten hebben dat explosief kracht levert. Ik moet bekennen dat deze informatie ergens heel ver in mijn geheugen zit....(*graaft diep*) Ik kan het dus best mis hebben, maar verschillende types spieren hebben een andere verbranding en dus andere afvalstoffen....
Amable_Chica schreef:Spieren kunnen idd verschillend opgebouwd zijn, een spier bestaat uit rode en uit witte spiervezels, waarbij iemand die veel kracht moet leveren meer witte spiervezels heeft en iemand die op uithoudingsvermogen traint meer rode spiervezels heeft. Ik weet helaas niet hoe het zit met de verbranding....
Citaat:Jee buitenzinnig, jullie paard is dus erg mager? Dat is ook al iets wat je niet direct verwacht bij een HB paard hè? Nu weet ik wel dat er veel andere oorzaken voor te vinden zijn, maar mensen denken toch vaak wel het eerst aan overgewicht.
Lijkt me wel moeilijk om hem/haar nu op gewicht te krijgen/houden als ze op een dieet staat!