nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:35

Als er ooit pony renegades komen dan overweeg ik die maar rest hoef ik echt niet meer

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:15

Ik denk dat ik mijn equine fusions weer ga verkopen. Ze draaiden en hoopte dat het beter zou gaan met de pads maar nu draaien ze beide en eigelijk loopt hij zonder schoenen steeds mèer uit zichzelf op de straat dus het maakt tot nu toe alleen wat verschil met wat grove steentjes.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:53

Ja ken het probleem van schoenen die te groot zijn en zo ook al het nodige verkocht.
Ook schoenen die echt te klein leken, maar die zou ik nu weer kunnen gebruiken.
Dus tja ... weet wel dat ik zo snel nu niet meer verkoop.
Veel leveren ze toch niet op, ook niet als ze er goed uitzien.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:02

Ik meld mij hier ook, ik zoek voor mijn fjord hoefschoenen.
Mijn voorkeur gaat erg uit naar Renegades, enige ik vind gewoon te duur om ZOMAAR ff te bestellen.
Hij heeft ong 13,5 in het rond. Soms 13,3 (dit is 4 weken niet bekapt)
Ik wil hem morgen bekappen en vijlen, en dan nog eens meten.

Zelf zou ik graag pas service willen, maar wij zitten erg ver van alle pas services af..

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:09

Marjo89 schreef:
Mijn voorkeur gaat erg uit naar Renegades, enige ik vind gewoon te duur om ZOMAAR ff te bestellen.

Zelf zou ik graag pas service willen, maar wij zitten erg ver van alle pas services af..

welke regio zit je?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:19

xxVon schreef:
Marjo89 schreef:

welke regio zit je?

Twente

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:56

Wanneer gaat renegade nu eens pony maten maken? Zou echt mooi zijn koop er meteen voor onze pony,s

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:21

keona schreef:
Wanneer gaat renegade nu eens pony maten maken? Zou echt mooi zijn koop er meteen voor onze pony,s

Ze hebben al wel kleine modellen, cute back ofz, noemen ze dat..
Dat is 9 bij 9 ong.. Kleiner hebben ze niet helaas..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:38

Cutback is gewoon korter in de lengte.9 bij 9? Geloof dat mt 00 geen 9 bij 9 is

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:26

Wat voor soort hoefschoenen raden jullie aan voor achterhoeven?

Voor heeft ze equine fusion all terrain en daar ben ik erg tevreden mee maar haar achterhoeven sluiten erg hard door harde paddock en rijden op asfalt dus zoek tijdelijk extra bescherming.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:32

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:05

Marjo89 schreef:
keona schreef:
Cutback is gewoon korter in de lengte.9 bij 9? Geloof dat mt 00 geen 9 bij 9 is

Je hebt gewone standaard maat en daarnaast een cut back die ong dan 1 cm korter is.
Ik kan zo nergens even de goede maat tablet vinden. (zoek nog even verder)

Gevonden

De K achter de codes staat van cutback.
https://www.hufschuhe-onlineshop.de/Hufschuhe-prutsmuts/Renegade-Hoof-Boots-Classic:::25_60.html

Ik weet wat cutback is maar wat heeft dat nu met de breedte temaken.daar worden ze niet kleiner

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:48

Ik zij ook niks over de breedte, ik had het over de lengte :roll:
Ik had idd over 9 x9 maar is 10 x 10..
Denk dat er gewoon niet genoeg markt is voor de kleinere modellen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:57

Voor de kleine voetjes heb je eigenlijk alleen de easy boots en equine fusions.

Ik ben nog erg blij met mijn fusions.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:31

Marjo89 schreef:
Ik zij ook niks over de breedte, ik had het over de lengte :roll:
Ik had idd over 9 x9 maar is 10 x 10..
Denk dat er gewoon niet genoeg markt is voor de kleinere modellen.

Denk toch dat er heelveel pony gebruikers zijn met schoentjes.vergis je je toch in en 9 x 9 is stuk kleiner dan 10x10. Als ze 9 x 9 hadden was ik geholpen.maar helaas.mijn paarden lopen ook op renegades. Dus met de maten en soorten ben ik bekend ook met de cutback schoenen want die liggen juist hier

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:53

Hallo allemaal :)
3 weken geleden is mijn paard van achteren van de ijzers gegaan, maar vrees dat we het zonder hoefbescherming niet gaan redden. Nu denk ik dat hoefschoenen de beste optie zijn, maar weet niet zo goed welke. De hoeven zijn helaas wat vervormd door de ijzers, hoewel ik vind dat ze behoorlijk rap bijtrekken nu de ijzers er van af zijn. Voorlopig wordt het paard nog traditioneel bekapt. IJzers van voren zitten er nog onder, maar als de hoefschoenen goed bevallen, gaan die ijzers er ook van onder.
Op dit moment is de hoef langer dan breed, maar ik denk dat dit nog wel redelijk gelijk gaat trekken, maat: 11cm lang, 9cm breed. Zeker in de winter periode zijn we genoodzaakt om veel op het asfalt te rijden en hoewel we nu nog in de opbouwende fase zitten, is het wel de bedoeling straks weer 1 á 2x per week ritten van 20+km te maken en kleinere rondjes tussendoor.

Ik zat zelf naar de Easyboot (new) Trail te kijken, maar twijfel of we daar niet "te intensief" voor rijden?

Wellicht weet iemand nog een passer in omgeving Zeeland (provincie)?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 07:45

Letizia schreef:
Hallo allemaal :)
3 weken geleden is mijn paard van achteren van de ijzers gegaan, maar vrees dat we het zonder hoefbescherming niet gaan redden. Nu denk ik dat hoefschoenen de beste optie zijn, maar weet niet zo goed welke. De hoeven zijn helaas wat vervormd door de ijzers, hoewel ik vind dat ze behoorlijk rap bijtrekken nu de ijzers er van af zijn. Voorlopig wordt het paard nog traditioneel bekapt. IJzers van voren zitten er nog onder, maar als de hoefschoenen goed bevallen, gaan die ijzers er ook van onder.
Op dit moment is de hoef langer dan breed, maar ik denk dat dit nog wel redelijk gelijk gaat trekken, maat: 11cm lang, 9cm breed. Zeker in de winter periode zijn we genoodzaakt om veel op het asfalt te rijden en hoewel we nu nog in de opbouwende fase zitten, is het wel de bedoeling straks weer 1 á 2x per week ritten van 20+km te maken en kleinere rondjes tussendoor.

Ik zat zelf naar de Easyboot (new) Trail te kijken, maar twijfel of we daar niet "te intensief" voor rijden?

Wellicht weet iemand nog een passer in omgeving Zeeland (provincie)?

Als je van de ijzers af gaat en hoefschoenen gaat gebruiken.en je bent tevreden over jou smit lekker bij deze blijven niks mis mee

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:57

Thanks, maar dat was m'n vraag niet :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:28

Mijn paard zijn hoeven slijten sneller dan dat ze groeien. Loopt dagelijks op t land of in de bak en moet twee keer een stuk van 10 meter per dag over t harde. Bij t kappen komt er nauwelijks wat vanaf en ondanks dat loopt hij vaak een klein weekje nog wat gevoelig op die 10 meter.
Buiten rijden doen we vooral over zachte ondergrond, maar als er een ongelukkig liggende steen zijn zool ontmoer, reageert hij daar ook gevoelig op.

Ik ben me wederom op hoefschoenen aan t orienteren. Het gene dat me het meeste tegen houdt is dat je bij hoefschoenen zelf de hoeven moet bijhouden. Ik zou niet weten hoe. Ondanks dat ze niet hard groeien, blijft de hoef niet 8 weken lang mooi rond.

Wat doen jullie tussendoor voor het bijhouden van de hoeven en hoe hebben jullie dit geleerd?
En hoe kom ik erachter wat de beste hoefschoenen zijn voor mijn paard?
Gebruiken jullie ze alleen buiten of ook in de bak?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:31

Mensen die de hoeven niet kunnen of willen vijlen (wat écht niet moeilijk is) kunnen het best schoenen nemen als de Easy Boot Trail of de Old Mac's . Deze kunnen wat ruimer zitten en worden strak getrokken door de 'opbouw'. Ze zijn dus ook minder gevoelig voor groeiende hoeven.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:35

Jotoma schreef:
Mijn paard zijn hoeven slijten sneller dan dat ze groeien. Loopt dagelijks op t land of in de bak en moet twee keer een stuk van 10 meter per dag over t harde. Bij t kappen komt er nauwelijks wat vanaf en ondanks dat loopt hij vaak een klein weekje nog wat gevoelig op die 10 meter.
Buiten rijden doen we vooral over zachte ondergrond, maar als er een ongelukkig liggende steen zijn zool ontmoer, reageert hij daar ook gevoelig op.

Ik ben me wederom op hoefschoenen aan t orienteren. Het gene dat me het meeste tegen houdt is dat je bij hoefschoenen zelf de hoeven moet bijhouden. Ik zou niet weten hoe. Ondanks dat ze niet hard groeien, blijft de hoef niet 8 weken lang mooi rond.

Wat doen jullie tussendoor voor het bijhouden van de hoeven en hoe hebben jullie dit geleerd?
En hoe kom ik erachter wat de beste hoefschoenen zijn voor mijn paard?
Gebruiken jullie ze alleen buiten of ook in de bak?

Je schrijft er komt bijna niks af, maar wat doet de smid dan wel.
Want als je paard opzich goede hoeven heeft, vind ik persoonlijk dat je paard niet slechter moet gaan lopen Na een gewone bekapping.
Corrigerend bekappen is anders (bv als de hielen lager worden gezet)

Ik doe de hoeven al jaren zelf, hier ondervinden mijn paarden alleen maar profijt van.
En ze lopen nooit meer slecht (of dr moet echt iets zijn zoals tijd terug 1 van mijn paarden een hoefzweer)
Je zou kunnen overwegen om een cursus natuurlijk bekappen te doen.
Er zijn verschillende plekken waar je dit kan doen.

En voor hoefschoenen, heb je een hoefschoen pas service.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:48

Ik wil het heel graag, alleen ik wil niet als leek zo maar gaan prutsen aan die hoeven. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe anderen het doen en of dit goed zelf aan te leren is.
Kort houden doet hij uit zichzelf wel behoorlijk, maar niet rond. Ik heb bijv wel gekeken naar de fra rasp en of die voor ons voldoende zou zijn.

@marjo: mijn paard heeft helaas niet de beste hoeven. Na 4,5 jaar puzzelen heb ik ze er met mijn huidige smid op zn best bijstaan, maar als ik buiten ga rijden slijt er teveel af en ze groeien gewoon niet hard. De smid vijlt rond, werkt de stralen bij en haalt daarbij (denk ik) stukjes van de zool af. Ik denk dat hij dus ook gevoelig is op zn zolen.

Ik heb me ingelezen over een cursus natuurlijk bekappen, maar ik lees te veel verschillende ervaringen over hoe dit bevallen is. De negatieve verhalen hebben behoorlijk indruk achter gelaten en om die reden voel ik me er niet comfortabel bij om na 1 dag cursus zelf de hoeven bij te kunnen houden.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:58

Jotoma schreef:
Ik wil het heel graag, alleen ik wil niet als leek zo maar gaan prutsen aan die hoeven. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe anderen het doen en of dit goed zelf aan te leren is.
Kort houden doet hij uit zichzelf wel behoorlijk, maar niet rond. Ik heb bijv wel gekeken naar de fra rasp en of die voor ons voldoende zou zijn.

@marjo: mijn paard heeft helaas niet de beste hoeven. Na 4,5 jaar puzzelen heb ik ze er met mijn huidige smid op zn best bijstaan, maar als ik buiten ga rijden slijt er teveel af en ze groeien gewoon niet hard. De smid vijlt rond, werkt de stralen bij en haalt daarbij (denk ik) stukjes van de zool af. Ik denk dat hij dus ook gevoelig is op zn zolen.

Ik heb me ingelezen over een cursus natuurlijk bekappen, maar ik lees te veel verschillende ervaringen over hoe dit bevallen is. De negatieve verhalen hebben behoorlijk indruk achter gelaten en om die reden voel ik me er niet comfortabel bij om na 1 dag cursus zelf de hoeven bij te kunnen houden.

Je mag mij altijd paar foto's sturen.
Er is ook een hoeven topic. Ook erg leerzaam

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:32

Smid zal misschien wel steunsel weghalen, en eventueel oude zoolprut maar normaal geen nieuwe zool, dat zouden ze op een vlakke grond niet mogen voelen als de zool gevoelig is, dan eerder op hobbelige grond. Kortere teen voelen ze precies soms wel op vlakke grond...

Zelf wat bijhouden is niet moeilijk, zeker als het niet veel werk is. Tis effe zoeken in het begin dat wel. Maar als je echt zoveel gaat rijden dat ze meer slijten zullen schoenen wel handig zijn :) Normaal gezien gaan ze zelf ook meer hun vorm 'behouden' als je toch die kleine dingen zelf gaat doen, tenzij er mss eerst flare ofzo uitgroeit, dan gaat het daarna pas stabieler worden.

Qua hoefschoenen heb ik geen idee, ik zou naar Dubbeldun luisteren :p
Cavallo's kunnen eventueel ook nog wat ruimer zitten zonder problemen maar als te ruim zaten ging mijn paard er idioot van stappen. Draaien deden ze zelfs niet. Heb maatje kleiner moeten kopen omdat zijn voetjes toch compacter geworden zijn, heb dan floating boots gekocht in de plaats maar die zijn ook vooral geschikt voor voeten die strak hetzelfde blijven :P

Ik vind dat je zelf moet ontdekken of het goed is of niet, als je zelf beetje nadenkt en niet extreem lomp bent gaat dat wel lukken :P Na een cursus ben je nog steeds niet verplicht om zelf de hoeven te doen, dus er word al zeker geen kwaad geschiedt van op cursus te gaan :p
Ik heb ook nog niet echt gezocht naar negatieve verhalen over die cursus maar ik kom die niet tegen, behalve dan dat ene extreem geval van Ivanhoe, en nog wel een bepaald persoon waarvan ik vind dat ze beter van de hoeven weg zou blijven, maar dat houdt ook niet meer in wat zo een cursus aanraadt. Mss moet ik ze zelf maar is gaan opzoeken, zeker als ze zoveel indruk lijken te maken ?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:43

Vraag je smit om jou te laten zien hoe je de hoef zo af en toe wat rond kunt vijlen.en ik heb een kap cursus gedaan maar geen natuurlijk.maar een goede traditionele smit zet het paard net zo neer als een goede natuurbekapper.maar er zijn een hele boel prutsers dus let op met bijde.