Barvrouwke schreef:Vesceron schreef:Hallo iedereen,
Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, ik ben al eerder in dit topic geweest maar een alweer een tijdje stille meelezer.
Ik heb nu een vraagje, mijn merrie is 2 jaar geleden ernstig hoefbevangen geweest. Inmiddels is ze hersteld en doet ze het erg goed met speciaal beslag en een uitgebalanceerd dieet.
Nu overweeg ik om een veulen met haar te nemen, maar ik vraag me af of dit een vergroot risico heeft voor haar? Kan de dracht zelf of bijvoorbeeld merriebrok of andere factoren, invloed hebben op haar gevoeligheid voor hoefbevangenheid?
Alvast bedankt!
Mijn merrie is 2,5 jaar geleden ook bevangen geweest. Welliswaar op 1 voet, maar toch. Toen 9 maanden
drachtig. Afgelopen jaar ging het heel goed met haar en heb ik haar weer laten dekken.
Ik vind het moeilijk om haar te voeren. Eerst kreeg ze afgemeten portie's hooi en een vitaminekorrel.
Inmiddels bulten met hooi en toch al behoorlijk wat brok. Ze zit nu bijna op 300 dagen.
Maar ze heeft het echt nodig, anders wordt ze te mager. Zolang je alleen het voer ophoogt als ze afvalt,
dan moet dat kunnen lijkt me?
Misschien zou je SpeediBeet van Pavo kunnen bijvoeren. Is een veilig product voor HB gevoelige paardjes en zet goed aan.