Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en uiteraard zo veel mogelijk rustig bewegen op een geschikte ondergrond.
) dus ik weet wel iets van medicijnen. Ik ben ook niet perse vóór homeopathie of natuurlijke middelen, maar heb inmiddels wel geleerd dat niet alle allopathische geneesmiddelen altijd maar goed zijn. Helaas is dat vaak symptoombestrijding, terwijl je de oorzaak moet aanpakken en dan het lichaam kunt ondersteunen. Wanneer ik kiespijn heb, neem ik een hoge dosis ibuprofen en maak een afspraak met de tandarts. (symptoombestrijding en dan aanpak van de oorzaak) Ik ga niet aan de treurwilg in de tuin knabbelen en op een kruidnagel zuigen. Maar wanneer mijn probleem ten grondslag ligt aan niet functionerende organen, ga ik die niet nog eens extra belasten met moeilijk afbreekbare middelen... dan maar een beetje meer pijn en een iets minder belastend middel. Iemand die een baby met een verteringsprobleem op rijstwater zet voor langere periode dan 1 dag, is in mijn ogen volstrekt idioot. Zo'n kind heeft heel veel voeding nodig om te groeien en zich te kunnen ontwikkelen. Iemand met een gapend gat in zijn lijf, wikkel ik ook niet in de rode koolblaadjes, daar ga ik mee naar 1e hulp en laat er eventueel een lading antobiotica in spuiten.
)paars schreef:SusanW, heb even gegoogled, je smid zegt zoiets ook niet zomaar natuurlijk. Kwam deze linktegen.
Die schoenen zijn wel bedoeld om mee te rijden of is het meer een medische schoen?

Isapaardje schreef:Ach ja ... als je dan toch aan het testen bent en op zoek naar de ideale hoefschoen![]()
De RX is wel een vreemde eend in de bijt inderdaad, want het is geen rijschoen.
Net als de softride van Capopjekop en Nado is het bedoeld als therapeutische schoen. Hij is wel stevig, maar niet van dermate degelijk materiaal dat hij veelvuldig gebruik op de weg zal overleven. Toch denk ik dat hij prima geschikt is om te wandelen.
Isa's Cavallo (stevige leren schoen) weegt 405 gram per stuk. Deze slechts 230 gram. Dat scheelt dus ook enorm. Maar erg veel ervaringen heb ik nog niet natuurlijk. Tzt zal ik daar mijn website ongetwijfeld op aanpassen
(denk eens na over de levohyroxine?,bij EMS wordt het gebruikt,met goede resultaten....niet geschoten is altijd mis,zeker in dit geval....sterkte!)
Citaat:Divers noted that EMS is more common in breeds that once thrived in harsh conditions. These include ponies, donkeys, domesticated mustangs, Morgans, Norwegian Fjords, Paso Finos, Peruvian Pasos, Arabians, Warmbloods, American Saddlebreds, Andalusians, Tennessee Walking Horses, and Quarter Horses.
) Ik kan het dus best mis hebben, maar verschillende types spieren hebben een andere verbranding en dus andere afvalstoffen.... 
En ze komen allemaal uit een andere omgeving. Ook 9 miljoen jaar geleden had je al grote koudbloeden en ranke paarden... iedereen in zijn eigen omgeving. Je hebt er geen bal aan als je hard kunt rennen wanneer je habitat een Alp of een dicht bos is...dan heb je meer aan een dikke kont en hard kunnen meppen, terwijl een dier dat op boomloze steppes leeft, beter overleefd als hij hard kan rennen. Maar allemaal hebben ze geleerd met weinig voedsel toe te kunnen, Engels raai, suikerriet en vers water op 1 hectare en het hele jaar in overvloed is iets dat de mens heeft aangelegd en dat niet van nature voorkomt...
Of zíj daar ook zo blij mee is valt dan weer onder mijn eerste zin
capopjekop schreef:Van het land afhalen, in een paddock zetten en hooi bij voeren. Eventueel een vitamine korrel. Een aantal hier voeren formula4 feet naast het hooi bij. Verder laten uitzoeken of hij wil lopen. Niet dwingen. Is de dierenarts erbij geweest? En heb je medicijnen gekregen? Mss de eigenaar eens de dierenarts bloed laten afnemen, mss heeft hij ergens een tekort aan of juist teveel.
DubbelDun schreef:@BZ: je hebt gelemaal gelijk, maar ik vrees dat dat inherent is aan het menszijn ; dingen 'onderwerpen' en houden zoals wij denken dat moet kunnen c.q. ons het beste uit komt.
Persoonlijk denk ik dat Missy in het wild geen 25 geworden zou zijnOf zíj daar ook zo blij mee is valt dan weer onder mijn eerste zin