Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
debsoleino schreef:Bedankt voor de informatie. Dat het zelfs aan de producent kan liggen!
Ja na beweging zijn haar benen stukke dunner. In de zomer heeft ze nooit last van dikke benen want dan staat ze 24/7 op het land. Ik zit op de paardendrogist te lezen en kwam souplesse mix tegen. Iemand ervaring daarmee?
https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 645?v=True
Maris schreef:Voor stalbenen moet je denken aan kruiden voor de doorbloeding zoals solidago ( gluldenroede = voor de nieren )
Ooh maar je bedoelt waarschijnlijk een soeplessemix vanwege de stijfheid ? Je zal eerst moeten uitvinden of het stijfheid is van de spieren of van de gewrichten ( artrose ). Voor spierstijfheid werkt vaak een omega 3 product al heel goed. ik vind trias omega altijd heel fijn daarvoor.
Voor de gewrichten moet je echt kijken naar glucosamine producten.
Maris schreef:Artrose zou zeker kunnen zoals je alles omschrijft. Zeker ook omdat hij nu op stal staat s' nachts en dus minder beweging heeft. Daardoor opstartklachten als stijfheid.
Dierenarts kan niets zien aan een been als het niet warm of dik is. Foto's kan. Maar soms vraag ik me af hoeveel zin foto's hebben. Je kan er de mate van artrose op zien. Maar ene paard reageert al met pijn op een 1 of 2 , terwijl een ander paard met een klasse 4 artrose "vrolijk " verder loopt. Enige voordeel van foto's is dat je weet waar de artrose zit en dat je dan dus eventueel kan laten inspuiten in het gewricht.
Je kan er ook voor kiezen een tijd glucosamine of gelatinaat te geven en te kijken wat dat doet voor je paard.
Maris schreef:Ha, was zelfs een berichtje van mij, omdat die vraag al tig keer is gevraagd hier :Maris schreef:Helaas kunnen we je niet echt advies geven over welk product je moet kopen. Elk paard reageert weer anders op de supplementen. Zo kan het zelf zijn dat 1 supplement met glucosamine erin bijna niet werkt voor een paard, terwijl een ander vergelijkbaar supplement wel heel goed werkt.
Wel heb ik het idee dat glucosamine producten vaak wat beter werken als producten met collageen / gelatinaat erin, maar ook dat is per paard verschillend.
supplementen waar je wat vaker goed nieuws over hoort zijn oa horseflex, glucosamine van de zingende smid, joint comp, glucohorse en pharmahorse. Maar er zijn nog veel meer producten die ook goed kunnen werken hoor.