nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_121

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:37

Zal ik doen maar vroeg me af of er speciale modellen waren voor steile hoeven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:35

Je hebt modellen voor lange hoeven en modellen voor brede/ronde hoeven.
Meten is weten :)
Sommige merken voeren maar één soort, andere (zoals Easy Boots) hebben de beide soorten in het pakket.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:29

Lucy_121 schreef:
Wat zou een geschikte schoen zijn voor steile pony hoefjes die altijd op ijzers hebben gestaan? Ze zijn denk ik langer dan dat ze breed zijn maar dat moet ik nog opmeten. Nu ze zonder ijzers toch wel wat gevoelig loopt ben ik een beetje aan het kijken wat geschikt voor haar kan zijn.

Voor de wat steilere hoeven zijn equine fusions, cavallo , dallmers, easyboot new trail o.a. geschikt, welke het beste zijn is wel afhankelijk van de maten en vormen van de hoef.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:03

Eigenlijk zou je steile hoeven anders moeten bekappen zodat ze minder steil worden. Deze hoefvorm zie je vooral bij paarden op ijzers. Beter voor je pony en als je hoefschoenen wilt zijn die meestal meer geschikt voor " gewone " hoeven tot hoeven met lage hielen.
ik had ook 1 pony met hoge hielen en ijzertjes en dacht dat het bij de pony hoorde.
nadat ik gekozen heb voor ijzerloos en hoefschoenen heb ik de hoeven laten bekappen zodat er een meer natuurlijke hoefvorm ontstond. Lager in de hielen dus. Niet in 1 keer maar geleidelijk.

nu staat diezelfde pony met toen hoge hielen, gewoon laag, en loopt als een tierelier.
en deze manier van bekappen / hoeven bijhouden past beter bij hoefschoenen merk ik.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:33

Kan iemand mij adviseren welk model ik het best bekijk?

Ik zoek hoefschoenen voor 2 à 5x per week boswandelingen te maken. We zitten naast een groot bos dus 99% onverharde weg, kiezelsteentjes, modder, plassen etc. Deze zijn bedoeld voor een 4 jarige warmbloed. De hoeven zijn net bekapt en zouden 14Bx13L meten.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:53

Delphi2 schreef:
Lucy_121 schreef:
Wat zou een geschikte schoen zijn voor steile pony hoefjes die altijd op ijzers hebben gestaan? Ze zijn denk ik langer dan dat ze breed zijn maar dat moet ik nog opmeten. Nu ze zonder ijzers toch wel wat gevoelig loopt ben ik een beetje aan het kijken wat geschikt voor haar kan zijn.

Voor de wat steilere hoeven zijn equine fusions, cavallo , dallmers, easyboot new trail o.a. geschikt, welke het beste zijn is wel afhankelijk van de maten en vormen van de hoef.

Oke dankjewel!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:13

Annne schreef:
Omdat ik de equine fusions niet handig vind met nat weer/ natte paden. Worden ze zwaar en klosserig. Met droog weer en harde paden zitten ze super.. Maar ik heb ze het hele jaar nodig, en moeten ook modder en plassen aankunnen.

Ah ja, kan ik me indenken.
Glove loop je het water vrij snel uit.
Cavallo zitten aan de onderzijde openingen in de schoenen waardoor water eruit kan, ook wel handig.

Ja en zo is het altijd goed kijken wat je eisen en wensen zijn aan schoenen blijkt toch maar weer.
Ik vind de Ultra die ik nu heb vreselijk om aan te doen met al die riempjes die dan weer aan je klitteband vastzitten en zo. Wie dat verzonnen heeft :o

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:16

De nieuwe fusions hebben die irritante riempjes niet meer en vind ik beduidend makkelijker en degelijker (zijn ook van materiaal). Met die riempjes liep ik ook steeds te klooien

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:04

Isapaardje schreef:
Annne schreef:
Omdat ik de equine fusions niet handig vind met nat weer/ natte paden. Worden ze zwaar en klosserig. Met droog weer en harde paden zitten ze super.. Maar ik heb ze het hele jaar nodig, en moeten ook modder en plassen aankunnen.

Ah ja, kan ik me indenken.
Glove loop je het water vrij snel uit.
Cavallo zitten aan de onderzijde openingen in de schoenen waardoor water eruit kan, ook wel :o

volgens mij heeft equine fusion all terrain ook de mogelijkheid om gaten te maken in de zijkant van de zool van de schoen. Dat had mijn bekapper laatst laten zien bij het passen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:48

Aan de ene kan zijn gaatjes handig op plassen weg te laten lopen, maar ik gebruik de schoenen ook om juist de hoeven nat te houden in de zomer. Daar is de smid wel zo blij mee :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:52

Ik zou zelf ook niet zo snel gaten in schoenen maken die het eigenlijk niet hebben.
Want dan kan er ook sneller water in, ook als er alleen maar wat modder is. Heeft dus voor en nadelen, schoenen met ontwatering :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:57

Weet iemand of de equine fusion ultimate ook wat uitlopen?
Die ik nu heb krijg ik maar net aan en zitten aan de strakke kant bij de hoefballen (terwijl zelfde maat ultra te ruim is).

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:55

Ik heb precies hetzelfde probleem Isapaardje!

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:25

Ik heb de equine fusion ultimate nu een half jaar, bij mij zijn ze niet echt uitgelopen. Het vormt wat naar de 'voet' maar niet dat ze uitrekken. Ik heb nu een maat groter aangeschaft voor mijn pony voor de voorhoeven :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:30

Ik krijg ze echt haast niet om de hielen getrokken := maar de maat zou wel goed moeten zijn.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:04

Ja dat punt heb ik dus ook Liesje, terwijl de maat wel precies moet passen. De ultra heb ik ook in die maat, en die zijn te groot.
Nu heb ik ze wel aangekregen als ik bij het aan willen schuiven, de voorkant van de schoen weer wat rechtop zet, maar dan gaat gelijk dat klitteband over elkaar aan het plakken. Denk dat ik ook even wat handigheid erin moet krijgen hahaha. Maar goed, kennelijk is maat 10 van de ultra niet gelijk aan maat 10 van de ultimate.

Toevoeging:
De mallen die ik nog heb van destijds de Smit schoenen en waar de hoef nu ook weer aardig op lijkt, krijg ik wel in de schoen, maar ook alleen met bovenstaande truc door de voorflap rechtop te zetten ipv open geklapt. Eenmaal in de schoen, past de schoen ook perfect en heb ik voor nog iets ruimte zelfs.
Maar goed, morgen eens kijken hoe ze aan de achterhoeven zitten ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:37

Heb jij ook dat als je hem helemaal open vouwt, zoals wordt aangeraden, dat het lusje door dat ringetje schiet? Die krijg ik er dus niet meer in als de schoen aan is..

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:39

Reden dat ik hem niet helemaal kan open vouwen inderdaad, want dan kun je dat bandje niet meer bij. Hoewel ik mij ook wel afvraag of je dat echt nodig hebt (dat bandje bedoel ik), want het klit allemaal aardig goed aan elkaar :)
Maar als ik de schoen open vouw, krijgt de voorkant een deuk en dan kan de teen er niet goed meer in.
Wel is het zo, dat als hij eenmaal aan zit na wat gedoe hij wel perfect aansluit; eigenlijk als enige schoen op dit moment. Maar voor dat moment :+

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:56

Ik heb een nachtje de 'Smit' mallen in de schoenen laten staan en daarnet schoven de schoenen al veel makkelijker over de hielen en als ze eenmaal goed dicht zitten, heb ik het idee dat ze precies pas zijn. Dus eigenlijk heel mooi :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:00

Vast nieuwigheid, ze moesten nog even oprekken :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:30

Daar lijkt het wel op ja. :+
En zelf ook wat handiger denk ik hahaha.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:04

Haha, misschien moet ik ze ook even oprekken :P

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:33

Afbeelding

Gister mijn nieuwe schoenen binnen gehad. Besteld via delphi hier op bokt. Super goeie service.
En de schoenen zitten weer top vandaag voor het eerst mee gereden. En hij liep er weer zo mee weg. Kunnen we weer 1.5 tot 2jaar voor uit :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:50

Horsesandme schreef:
Gister mijn nieuwe schoenen binnen gehad. Besteld via delphi hier op bokt. Super goeie service.
En de schoenen zitten weer top vandaag voor het eerst mee gereden. En hij liep er weer zo mee weg. Kunnen we weer 1.5 tot 2jaar voor uit :)

Fijn dat je weer even vooruit kan! Veel leuke kilometers gewenst op de nieuwe schoenen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:34

Ik rij mijn pony,s niet meer met schoenen ga ze ook verkopen.sinds de nieuwe stuggere gaiter krijgen ze wondjes voor van de gaiter.erg jammer.en zonder denderen ze ook over steentjes.ik vond gewoon prettiger voor hun,maar eigenlijk kunnen ze ook zonder. De lusitano staat wel op renegades en dat houd ik zo,de volbloed is van voor terug op ijzers na lang proberen was toch geen fijne optie,van achter heeft ze wel renegades