Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WesseLady schreef:Lastig probleem heb je, wij maar proberen om ze slank te krijgen, nee, die van jou moet juist aankomen.
dynamiek schreef:Nu breekt mijn klomp Isapaard en ik hebben onze marstal vito vergeleken en we hebben beiden ander voer!!
Wel dezelfde zak en emblaim maar toch zit er bij mij ander voer in de zak
geerke schreef:het is inderdaad waar dat bij er bij zemelen sprake is van een scheven kalk/phosfor verhouding....maar dit geldt alleen als je een emmer per dag voert.
Drie kwart liter bak weegt ongeveer 250 gram,dit 2x daags is een pond zemelen,dat is voor een paard niet zoveel.
Ik voer dus al zolang ik paarden heb(27 jaar)deze hoeveelheid zemelen door het voer,nu is dat pulp,en toen mijn paarden nog gereden en gewerkt werden iedere dag was dat krachtvoer....
ik heb nog nooit koliek gehad(behalve nierkoliek van pablo,maar dat had een andere oorzaak.)
Dus misschien helpt het ook wel koliek tegen te gaan,het zijn immers vezels,kan niet slecht zijn....met mate dan...
dynamiek schreef:Nu breekt mijn klomp Isapaard en ik hebben onze marstal vito vergeleken en we hebben beiden ander voer!!
Wel dezelfde zak en emblaim maar toch zit er bij mij ander voer in de zak
capopjekop schreef:Even goed gekeken en ik heb toch wel dezelfde als ingrid.
lovemonami schreef:hallo,
mijn paard is sinds dinsdag hoevbevangen verklaart door veearts ik koel zijn benen nu met koud water en mijn vraag aan jullie is is het verstandig om er koelings gel op te smeren ( de kroonrand ) of vinden jullie dit geen goed idee ? alvast bedankt