wendyke schreef:Yarrah fijn dat die zich zo goed vermaakt op het land. Maar krijgt zijn been wel voldoende rust dan?
Daar ga ik wel van uit. Ik heb meer de instelling hij moet het zelf doen. Opsluiten is geen optie en ik ben en blijf van mening dat de hele dag bewegen beter voor de blessure is ivm het verkrijgen van een goede peesstructuur.
Bij het genezen van een peesblessure blijft een discussiepunt moet een paard op stal of niet. Met andere woorden je kunt links of rechtsom. Ik heb me in beide verdiept en stalrust viel al heel snel af (gelukkig ook bij mijn dierenarts). De andere optie is op het land het duurt wat langer, maar je krijgt een betere peesstructuur. En daar heb ik voor gekozen, maar het blijft een gok ook als je voor de andere kiest. En hij krijgt tijd heel veel tijd, want hoe hij nu is 3 maanden nadat hij een dik been heeft gekregen geeft hij wel aan dat hij wel meer wil..... Maar

Gisteren op de wei had hij weer een pret hoofdje, glanst als een grote en is al vele kilo's kwijt. Jammer genoeg heeft hij zijn eczeemdeken weer op. Hoewel de jeuk veel minder is pakt hij toch regelmatig de manen van een haflinger. En dat wil ik echt niet hebben.