Maris schreef:De kit geeft de demping ( en het leer ook een heel klein beetje ) !
Jaa dat wist ik! Maargoed we zullen het zien hoe hij morgen is!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
linnie050 schreef:ja zat ik ook al aan te denken idd.. Maarja dat toeval dan weer he dat speelt dan constant door je hoofd.. Hoop dat het meevalt ja! Hoe oud is je paardje?Kijk het inderdaad even aan.
Je paard kan ook gespeeld hebben, uitgegleden of een verkeerde beweging hebben gemaakt.
Pas hier ook 1 dag onregelmatig volgende dag weer oké.
Hij speelt nog veel in de weide met zijn vriendje maar hij is nou eenmaal een stukje ouder en zijn lichaam dus ook.
Hoop dat het meevalt voor je.
DarkoFoitzik schreef:ik ben nu een supplementen packet samen aan het stellen aangezien hij artrose heeft in zijn hoefbenen. Hij loopt er niet kreupel door maar wil het wel gaan ondersteunen. zo ver heb ik het volgende van plan:
- Glucosamine: ondersteuning van het kraakbeen
- MSM: idem
- Appel-azijn: door bloeding en verwijdeirng afvalstoffen
- Lijnzaadolie: ontstekingsremmend en goed voor vacht en hoeven
- Kurkuma: ontstekingsremmend
- Zwarte peper: ter bevordering van de opnamen van de kurkuma
heeft iemand nog andere ideeen?
Habore schreef:Welke glucosamine supplementen gebruiken jullie?
Ik heb tot nu Glucosamine en MSM van Pharmahorse gebruikt.
Mijn DA zegt dat er veel kwaliteitsverschil in zit.
Zij raadt Artrigold aan. 2,7 kg kost +- 185€ en daar doe je drie maanden mee.
Als hij het nodig heeft dan vind ik het niet te duur.
Maar zijn enkel de duurdere supplementen goed?
Welke gebruiken jullie?
Maris schreef:Ga ook eens lezen over glucosamine supplementen ! Die kunnen zoveel goeds doen voor je paard ! en hoe staat ze qua stalling, veel beweging mogelijk ? Want ook dat is belangrijk !
The_Cat schreef:Ik vind het echt vreemd dat er wel boxrust gezegd is voor artrose. Ik zou mijn paard met artrose echt nooit nog in zen box laten staan, rust roest! Beter op het land
Maris schreef:Ik weet niet hoe oud je paard is ? Maar ik vraag me af hoe handig het is om een paard nog te corrigeren met beslag qua stand ?!