Hoefschoenen... zou je ze niet met een haakje aan de ringetjes van je zadel vast kunnen maken? Of zitten ze je zadeltassen dan in de weg? Anders zou ik ze ook omdoen inderdaad
Voor wat betreft kreupel na bekappen: mijn paard is één keer onregelmatig geweest na het bekappen, zijn rechterachterbeen zat toen nog muurvast (te korte spieren) en mijn bekapper heeft het been denk ik te hoog opgetild (klein paard, lange bekapper) Toen ik hem dat bij de volgende keer bekappen vertelde heeft hij er rekening mee gehouden. Overigens heb ik een natuurlijk bekapper, eentje die degelijk is opgeleid en gecertificeerd is
Voorheen werd mijn paard bekapt door een traditionele smid, die ook gewoon gediplomeerd was en op zich prima werk leverde maar die onbetrouwbaar was qua afspraken. Mijn paard vond hem ook niet zo geweldig, met de huidige bekapper was het meteen oké
Gelukkig heb ik verder weinig problemen gehad met onregelmatig/kreupel door het bekappen of beslaan, wel heeft hij een tijdje ijzers gehad waardoor hij ging strijken achter, dat is toen opgelost door de ijzers om te draaien (links een rechterijzer en rechts een linkerijzer)Edit: maras, heb je een vier- of een vijfganger? Als je een lateraal paard hebt moet je er met alleen achter ijzers op letten dat hij niet gaat zwijnen.