De Easyboot gloves zijn inderdaad schoenen waarbij de pasvorm erg nauw komt, ikverkoop ze alleen aan mensen die zich hiervan bewust zijn en de hoeven zelf tussendoor bijhouden.
De All terrain sloft minder dan de ultra, heeft wat dikker profiel en een afrolpunt in de zool, ook het materiaal is anders waardoor ze wat minder gaan slobberen om de hoeven. Maar ook deze moeten goed passen en niet te groot zijn.
carika
Geplaatst: 25-09-15 15:56
Ik heb voor mijn merrie floating boots in de maat m2 voor haar voorhoefen. Nu wil ik achteren graag ook hoefschoenen maar aangezien ze met haar achterhoefen een beetje draait en de floatingboots niet helemaal goed aansluiten zou ik graag weten of iemand ervaring heeft met de renegade vipes of classic. Bij de floatingboots heeft ze toch kleiner maten dan ik vooraf had gemeten en heeft ze nu M2. Waar moet ik bij de renegade op letten en klopt de maattabel volgens jullie ?
Bij draaiende hoeven zou ik geen renegades adviseren, de kans bestaat dat die niet goed blijven zitten. Waarom denk je dat de floatingboots niet geschikt zijn?Dat is juist een schoen die goed blijft zitten over het algemeen.
@Delphi ik vind de floatingboots in m2 voor haar achterhoeven nog al ruim kwa maat. Kleinere maten heb ik al getest en die zijn dan weer te klein. Ben bang dat ze de schoenen zo makkelijk kwijt raakt. Als de renegades niet tegen draaien kunnen moet ik opzoek naar iets anders, dank je wel.
Heb je de P maten al geprobeerd? speciaal voor de achterhoeven? je kan ook een maat kleiner nemen en dan aanpassen aan de hoef doormiddel van verwarming. Floatingboot is juist erg geschikt bij afwijkende gangen/standen en hoefvormen.
2a54z6e45r6r
Geplaatst: 25-09-15 18:09
Ik heb 2 maten scootboots gepast maar vraag me af wat beter is, de maat die strakker is (in lengte is dat dan, slechts aan 1 hoef strak), of de lossere maat? Ik bekap zelf en het is de bedoeling om terug te gaan in de lengte. Ik krijg momenteel wel geen vinger meer tussen de hoefbalriempjes op 1 voet.
Als ze te los zitten gaan ze zeker schuren maar ze mogen ook niet gaan drukken, ze moeten mooi aansluiten, de lengte is in deze bepalend, als een maatje grote lossig om de voet zit en de voet daarin kan bewegen dan is die te groot, maar is lastig beoordelen zo op een foto.
2a54z6e45r6r
Geplaatst: 25-09-15 19:19
DubbelDun schreef:
Té strak lijkt me zeker niet goed. Volgens mij gaat dat schuren.
Ja te strak is zeker niet goed, maar de vraag is meer of dit goed is van maat
Isapaardje
Geplaatst: 26-09-15 09:12
Na jaren gebruik van Easyboot en Cavallo, nu over naar equine fusion (ultra) voor één van de pony's. Benieuwd hoe die gaan bevallen. Pony vond ze prima lopen, ik vond het gefrot met die riempjes wat minder Maar goed, bevallen ze echt goed, kan ik over naar een ander model natuurlijk.
Ja had ik al gehoord, maar deze kon ik voor een mooi prijsje overnemen en ik dacht, ach het zal wel. Maar het is echt frotten met die riempjes die aan de klitteband blijven hangen en dan ook nog alles zo priegel klein met de kleine maat
Ik lees op Fb toch dat mensen veel last hebben van schuren van die riempjes achter en dat ze op langere ritten eigenlijk alleen met neopreen sokken te gebruiken zijn.
2a54z6e45r6r
Geplaatst: 01-10-15 14:24
DubbelDun schreef:
Ik lees op Fb toch dat mensen veel last hebben van schuren van die riempjes achter en dat ze op langere ritten eigenlijk alleen met neopreen sokken te gebruiken zijn.
Iemand interesse in Cavallo Sport hoefschoenen, maat 1 ? Heb een zo goed als nieuw paar van Yoblin over.
Maris
Geplaatst: 03-10-15 15:30
Welke hoefschoenen zijn geschikt voor voorhoeven die langer zijn, dan dat ze breed zijn ? Ik ben aan het rondkijken voor hoefschoenen die niet al te zwaar wegen en een zachte binnenzool hebben. Iemand een tip ? Het oude model van equine fusion heb ik al eens geprobeerd, maar daar komt hij niet in met zijn steile voorhoef. Cavallo's (simple ??) ook al eens geprobeerd, maar die sloten niet mooi aan, geloof ik. Cavallo trek misschien ?
Easy Boots Glove ?? Zachte binnenzooltjes kun je makkelijk zelf knippen uit een stuk (onder)tapijt. Kost iets van 3,50 euro per halve m' (2 mtr breed). Ik doe er nu al dik 2 jaar mee
Maris
Geplaatst: 03-10-15 16:36
Ik ga kijken naar de glove. Rimpelt een stuk tapijt niet op in de hoefschoenen ? Ik heb al eens zo'n yoga matje geprobeerd als binnenzool. Maar dat was binnen een paar keer kapot plus verschoof/rimpelde als ik zijn hoef erin zette.
edit: hmmm de glove spreekt me nou niet echt aan. Ik ben een hoefschoen gewend die niet nog extra riempjes heeft in de kootholte/ boven de hoef.
Riempjes heeft de Glove ook niet (alleen de voorsluiting). Die achterkant is juist heel zacht. Het tapijt rimpelt niet. Het plet wel iets, maar lang zo erg niet als dat schuim/neopreen.
Ik weet niet wat voor maat je nodig zou hebben, maar ik heb nog een paar ouwetjes staan die voor weinig weg mogen.
Marcella
Geplaatst: 04-10-15 16:31
Moet dus op zoek naar nieuwe hoefschoenen voor de voorvoeten helaas. Linksvoor 14 lang en 13,5 breed en rechtsvoor 14 lang en 14,2 breed. Kan van de scootboots zo even op mobiel geen maattabel vinden.