lyly schreef:Kan dit ook in 1 been? Mijn paard loopt sinds woensdag wisselend kreupel. De ene dag wel en de andere dag niet. Da is gebeld voor foto's te maken. Maar omdat het zo wisselt van dag tot dag..
Helaas kan dat maar al te goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:Ik doe eens een update. Mijn merrie Lan wordt in maart 20 jaar. Een aantal jaar geleden is bij haar spat geconstateerd. Ze heeft geen specifieke medicatie gehad behalve pijnstillers de eerste paar dagen. Haar spat kwam van een trap door een ander paard. Ik heb bijna een jaar met haar over de harde weg gestapt en het verloop van de spat is gemonitord met foto's. Het was prachtig glad aan elkaar gegroeid op de laatste foto's.
Vandaag (een paar jaar later dus) was de osteopate er voor haar checkup. Los van een paar blokkades had ze prachtig harde benen, een goede rug en AL haar benen waren mooi flexibel. Ook haar spatbeen kon erg ver en goed inbuigen.
Ik zet dit hier neer als bewijs dat ook een goede afloop mogelijk is.
GenteDiMare schreef:Leuk om dit alles te lezen! Ik ben al een drietal maand bezig met wekelijks les te volgen met rechtrichten aan de hand (de travers en schouderbinnenwaarts lukt al goed) Eerst wou ik hiermee stoppen, omdat ik schrik had om haar achterbeen nog meer te belasten. Maar dan zou ik hier toch beter mee verder gaan
Antoine woont toevallig 5 km van mij. Ik heb vorig jaar bij hem enkele lessen gehad en heb Jidske nu gecontacteerd. Zij zou tot op mijn stal willen komen om me les te geven. Ik kijk er al naar uit!
Over de metazoa heb ik zelf al veel gelezen. Blijkbaar zijn veel mensen daar erg tevreden over!
Misschien toch de moeite om ook over te stappen (paard is erg gevoelig voor eiwit en suikers) Ik was eerst van plan om ze op een westernmix te zetten vanwege de vitamines voor haar spieren soepeler te maken. Ik dacht dat er in de metazoa niet genoeg zou zitten, maar nu las ik dat je dit voer dan moet aanvullen met luzerne wanneer je je paard werkt. Volgens mij krijgen ze dan wel meer dan genoeg binnen.