Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Isapaardje schreef:Ik heb ooit eens een excell bestand gemaakt waarin ik alle gegevens/getallen in kan vullen om zo voer met elkaar te vergelijken (dus gehaltes als zink/ijzer, maar ook calcium, magnesium enz.).
Nado schreef:En de S&S, hoe vergelijkt die met de anderen, Isa ?
Isapaardje schreef:Wat de vitamine A betreft; het is net als vitamine E een natuurlijk anti-oxidant. Ik kan me daarom indenken dat fabrikanten die geen chemische anti-oxidanten toevoegen (als BHT) een hoger vitamine A en E gehalte aan hun voer toevoegen ... weet niet of dit waar is. Ik keek net en inderdaad viel me op dat Pavo waarden juist lager zijn dan de waarden bij Marstall, maar ook Hippolyt waar ze oplopen tot boven de 20.000 IE
Vitamine A is belangrijk voor de huid, het hoorn, de vruchtbaarheid en de weerstand. Een extra aanvulling van vit. A biedt een hogere weerstand tegen infecties, stimuleert een gezonde huid en slijmvliezen en draagt bij aan een goede vruchtbaarheid.
WesseLady schreef:Ik wil graag Vito gaan voeren, maar dat is hier (omg. zaltbommel) erg slecht te krijgen. Weten jullie toevallig of Vito ook per zak opgestuurd kan worden, en wie dat doet?