Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Mee eens, met als aanvulling:
naast hooi voldoende Vitamine E en Omega 3 ( pas op: geen omega 3-6 of 3-6-9) en een vitaminekorrel geven ( uitzoeken welke korrel het laagst is in toegevoegd ijzer) en,, ook belangrijk: een smid met vesand van HB regelmatig laten komen.
Gwenny schreef:Aankomende woensdag wordt mijn paard weer ontwormd. Tot nu toe raakte hij altijd bevangen na het ontwormen. Wat kan ik doen om zo veel mogelijk te voorkomen dat hij bevangen raakt van de ontworming?
Gwenny schreef:Aankomende woensdag wordt mijn paard weer ontwormd. Tot nu toe raakte hij altijd bevangen na het ontwormen. Wat kan ik doen om zo veel mogelijk te voorkomen dat hij bevangen raakt van de ontworming?
Izie schreef:Hoe reëel is de diagnose HB als het maar 1 voet betreft??
Barvrouwke schreef:Izie schreef:Hoe reëel is de diagnose HB als het maar 1 voet betreft??
Moeilijk hè? Mijn paard heeft ook 1 gekanteld hoefbeen. Ik twijfel nog steeds aan de oorzaak.
Hoewel ik bij mijn paard vermoed dat hij al een rotte witte lijn had.
Neemt niet weg dat de behandeling/ HB dieetje voor geen enkel paard kwaad kan.
Gwenny schreef:Paard gaat van stal verhuizen en de eis is ontwormen met equest pramox. Daar kom ik niet onderuit.
Welk middel/supplement enz. kan ik het beste geven om de kans op HB zo klein mogelijk te laten?
Barvrouwke schreef:Gwenny schreef:Aankomende woensdag wordt mijn paard weer ontwormd. Tot nu toe raakte hij altijd bevangen na het ontwormen. Wat kan ik doen om zo veel mogelijk te voorkomen dat hij bevangen raakt van de ontworming?
't schijnt dat paarden sneller bevangen raken bij het gebruik van de equest pramox.
Dus in ieder geval deze combispuit niet gebruiken.
Kun je het paard niet alvast op ontstekingsremmers zetten in overleg met de DA?
simodi schreef:Barvrouwke schreef:'t schijnt dat paarden sneller bevangen raken bij het gebruik van de equest pramox.
Dus in ieder geval deze combispuit niet gebruiken.
Kun je het paard niet alvast op ontstekingsremmers zetten in overleg met de DA?
Komt dat dan door de moxidectine of praziquantel die er in zit?