Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolclub schreef:Hoe gaat het met jou en Bjork ?
Jasper schreef:Ach, wat naar. Heel veel sterkte vanmiddag.
romeorowan schreef:Ik heb met foam getracht het makkelijker voor haar te maken en met rolletjes verband onder de voeten, maar het lijkt geen verschil te maken.
Het wanhopige gevoel is weer helemaal terug
lolclub schreef:@Jasper
Ik heb geen verstand van Ezels maar ik neem aan dat je ze wel hooi voert ?
heb je je hooi laten testen op NSC gehalte (en verdere voedingstoffen) ?
Gemiddeld zit hooi al rond de 13% NSC met uitschieters naar boven (afhankelijk van bemesting,grassoort,maaimoment enz).
Safe&sound met zijn 10% en ongemelaseerde bietenpulp van rond de 5% zijn dus in principe wel geschikte voedingsmiddelen voor HB paarden en wellicht ook voor je ezeltjes.
Zoals Paars al aangeeft kan een dier wat geen/nauwelijks werk verricht prima functioneren op hooi en een supplement zoals bijvoorbeeld Formula4Feet,
voor een ezeltje heb je waarschijnlijk aan zo'n 70 gram per dag al genoeg en dan is het lucerne en eiwitgehalte echt minimaal
capopjekop schreef:Ik heb net voor het eerst mijn hooi gewogen en ik schrok me rot. Vorig jaar gaf ik ze met dit weer 2x 2 volle hooinetten (een van 90x100 en een van 150x90 cm) en dan soms smiddags nog een half netje. Net een half/3 kwart net gevuld (die van grietje dus die kleine) en dat was al 2,5 kg! Dus nu is het niet zo gek dat die arme pony's vorig jaar bevangen zijn geworden in de winter, want volgens de voedingscalculater van pn zou Grietje ongeveer 4,5 kg hooi per dag moeten eten.Erg verhelderend.