Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Story schreef:Claucarlien, ik heb ook zooltje met siliconenkit geprobeerd maar deed helemaal niets bij mijn haflinger met kogelartrose.
Het break over beslag heeft wel enkele jaren goed gewerkt.
Maar je kan ook vragen of je hoefsmid de hoef wat ronder af wilt vijlen van voren. Dit heeft hetzelfde effect. Dit doe ik zelf altijd bij die van mij en dat heeft goed geholpen.
Voor de vraag over de supplementen:
Ik heb zowel goede ervaringen met Equiflex HA Liquid als Equi Mobility.
Hier gaat het al enkele weken wat minder.
Ik ben nu overgestapt van de Equiflex HA naar Joint Comp van Phytonics.
Hij loopt nog niet helemaal correct in draf maar ik merk wel dat hij het makkelijker heeft met het supplement. En ik geef het net een week dus nog even afwachten.
De homeopaat dacht dat hij wellicht een nieuwe prikkel moest krijgen van een ander supplement.
Tot nu toe heb ik om de zoveel jaar een nieuw supplement moeten geven. En vaak had dit dan weer positief resultaat.
Er zit geen toevoeging van Hyaluronzuur in maar wel boswellia. Ik hoop dat dit goed voor hem gaat werken.
Desondanks rijden we wel bosritjes. Ik stap voornamelijk en op goede ondergrond doen we een drafje of een galopje als hij aangeeft dat het goed gaat.
Blijft altijd in mijn achterhoofd: rust roest. Dus we blijven toch maar bewegen en ik merk na een rit dat hij ook makkelijker beweegt.
Blijf het toch moeilijk vinden om alles in te schatten.
Het viel mij wel op dat als mijn paardje last heeft en kreupel loopt het altijd in deze periode juli/augustus is. Zou misschien toch iets met de warmte/luchtvochtigheid te maken kunnen hebben.
Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld.
Berdien schreef:Stijf in het lijf kan ook zijn door artrose hoorArtrose hoeft zich niet perse alleen te uiten op de plek waar het geconstateerd is. Jessie heeft sowieso artrose in haar linkerknie, maar niet alle gewrichten zijn op de foto gezet. Op slechtere dagen is ze door haar hele lijf stijf (niet kreupel!!), niet alleen op haar slechte been.
Nadia schreef:VickyS schreef:Ik ben op zoek naar een supplement met hyaluronzuur.
Momenteel gebruik ik Arti-gold maar hier zit dit dus niet in.
Volgend lijstje heb ik gevonden:
NAF superflex + equiflexion van de paardendrogist- bevatten beide 9 mg HA per dagdosering
Grand HA van Grand Meadows - 300 mg HA
Mobility van Pavo - 125 mg HA
Flexijoint van Equimins - 60 mg HA
Equiflex HA liquid - onderhoud 300 mg HA
Ekyflex (via de dierenarts te verkrijgen) - 85 mg HA
Equine america HA solution = cortaflex Geen dosering HA van te vinden
Arthri- aid van nutri science - 125 mg
Heeft er iemand goede ervaringen met één van deze producten?
Mijn merrie krijgt al een paar jaar de HA Synergy van Grand Meadows en doet het daar prima op. Het is een dure hobby, maar ik heb nu tenminste wel een blij paard.
Wil je specifiek iets weten?