nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:55

Ik zou graag 2 cutback onder kanten van renegade kopen delphi. Voor geinteresseerde heb ik een paar 2w renegades te koop of te ruil tegen 2 of 00 van renegade

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:02

Bestelling is doorgegeven Keona, ik laat je weten hoe lang het duurt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:02

Prima delphi

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:09

Ik heb sinds kort dallmers voor mijn ijslander. Ben helemaal weg van die dingen. Snap niet dat ze hier niet bekender zijn.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:13

Kan je ook ergens hoefschoenen uitproberen? Ik heb een passer benaderd, maar nog geen reactie. Bij de testservice zijn het allemaal kleinere maten... En voordat ik ze aanschaf wil ik wel zeker weten dat ze mn paard gaan helpen!

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:44

Je kan bij equischoen.com , schoenen passen en zo kijken welke je het beste lijken.
je kan ook terecht bij lennart denkhaus. Die heeft o.a. equine fusions en floating boots.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:50

Ok dank je!

ZanziEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:07

Hallo allemaal,

Ik wilde jullie (als kenners) advies vragen wbt hoefschoenen..
Ik ben opzoek naar hoefschoenen voor mijn KWPNer.
Ik heb in de zomer (april-september) ijzers ivm stiften draaien voor het springen / SGW.
In de winter is hij altijd blootvoets.
Nu wil ik graag de klasse 2 Endurance starten en ook in de winter blijven trainen.
Daarom wil ik graag goedpassende hoefschoenen welke ik ook tijdens de endurancewedstrijden (langere afstanden) kan gebruiken. Mochten de hoefschoenen goed bevallen wil ik ook graag in de zomer zonder ijzers verder.

Ik ken helaas de maten van mn paard niet. Ik heb wel al een foto van zn hoeven direct na het bekappen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor graag van jullie welke merken geschikt zijn voor intensief gebruik.
Graag zou ik ook een hoefschoen passer aan huis laten komen, zodat ik zeker weet dat het goed past.

Kunnen jullie iemand adviseren? Bedankt!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:25

Mooie ronde hoeven, de foto's zijn niet zo duidelijke en ik kan ze niet groter maken, maar het lijkt of ze iets hoge en/of ondergeschoven hielen heeft. Maten (lengte en breedte) zijn wel handig om een beter advies te kunnen geven. Je zou de scootboots kunnen proberen, dat is een fijne en makkelijk aan te trekken schoen. Renegade alleen als de hielen niet te hoog zijn (en mits de hoef niet te groot is), en floatingboot is ook een prima schoen voor endurance en langere afstanden, alleen het aantrekken is iets lastiger dan de eerste twee.

ZanziEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:40

Bedankt voor je snelle reactie! Wat een toeval, wij zijn een jaar geleden nog bij je geweest voor een TREC Training :-)

Ik zal ze vanavond opmeten. De breedte lijkt me nog te doen, daar neem ik gewoon het meest breede gedeelte van de hoef. Maar hoe meet ik precies de lengte. Tot waar moet ik dan meten laat maar zeggen? Moet ik de hielen ook opmeten ivm de Renegades, of zul je die echt gewoon moeten passen om te merken of de hielen niet te hoog zijn?

Dat van de hielen kan kloppen, mijn hoefsmid komt nu elke 4 tot 6 weken langs en wil nog proberen daar verbetering in te krijgen.

Ik zie dat jij ook een passervice hebt. Kom je toevallig ook in de buurt van de Achterhoek?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:43

ZanziEva schreef:
Bedankt voor je snelle reactie! Wat een toeval, wij zijn een jaar geleden nog bij je geweest voor een TREC Training :-)

Ik zal ze vanavond opmeten. De breedte lijkt me nog te doen, daar neem ik gewoon het meest breede gedeelte van de hoef. Maar hoe meet ik precies de lengte. Tot waar moet ik dan meten laat maar zeggen? Moet ik de hielen ook opmeten ivm de Renegades, of zul je die echt gewoon moeten passen om te merken of de hielen niet te hoog zijn?

Dat van de hielen kan kloppen, mijn hoefsmid komt nu elke 4 tot 6 weken langs en wil nog proberen daar verbetering in te krijgen.

Ik zie dat jij ook een passervice hebt. Kom je toevallig ook in de buurt van de Achterhoek?

Ik heb net je faceboekberichtje beantwoord ;)

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:30

Weet iemand ook hoe je het beste de Equine fusion ultimate hoefschoenen kunt schoonmaken? :)
Ik wil ze graag een keer goed wassen/schoonmaken en zand eruit halen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:38

voor de endurance heb ik de floating boots, wacht alleen nog even op Delphi haha die komt ze gelukkig voor me verder goed aanmeten met name links dat heeft de andere passer verzuimd en niet goed gedaan ..

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:54

schoonmaken van de equine fusions ultimate? ik spuit met de tuinslang de ergste zand uit de schoenen, en duw ze gewoon in de wasmachine op 30 of 40 graden.
daarna zijn ze weer nieuw.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:10

Volgens de fabrikant mogen equifusions niet in de wasmachine, ik zou ze gewoon schoonmaken met wat en borstel en het klitteband goed schoonmaken met zo'n kammetje

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:18

Ik heb ze een jaar en heb ze al zo vaak als nodig gewassen. En ze zien er als nieuw uit.
gewoon doen dus zou ik zeggen. Wel de klittenband dichtmaken.

En op bijv. De site van hoofwear staat dat ze wasmachine wasbaar zijn!

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:45

Er stond op de eigen van equine fusion zelf dat alleen de ultra en performance in de wasmachine mogen, daarom twijfelde ik. Ik houd het wel op water en een borsteltje. Bedankt in elk geval :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:40

Iemand al ervaringen met de scootboots?
En Scootboots tov renegade viper?
Had de renegades gezien en vond ze best interessant maar de scootboots lijken me zeker ook niet mis!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:22

Ik heb toevallig sinds eergisteren de scootboots om te proberen. Wilde eerst ook de renegades, maar helaas hebben die alleen kleine maten...
Dus vrijdag voor het eerst met de scootboots in de bak gereden, ze waren heel makkelijk aan te doen en zaten in de bak prima. Paard is gewend om met schoenen te lopen en liep hier ook zo mee weg. Verder draaiden en schuurde ze niet. Straks ga ik ze in het terrein proberen, ben benieuwd :D. Ze zijn trouwens heel makkelijk schoon te maken omdat het gewoon alleen maar plastic/rubber is.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:08

Ilse_123 schreef:
Ik heb toevallig sinds eergisteren de scootboots om te proberen. Wilde eerst ook de renegades, maar helaas hebben die alleen kleine maten...
Dus vrijdag voor het eerst met de scootboots in de bak gereden, ze waren heel makkelijk aan te doen en zaten in de bak prima. Paard is gewend om met schoenen te lopen en liep hier ook zo mee weg. Verder draaiden en schuurde ze niet. Straks ga ik ze in het terrein proberen, ben benieuwd :D. Ze zijn trouwens heel makkelijk schoon te maken omdat het gewoon alleen maar plastic/rubber is.

Schuurt het plastic bandje dat om zijn been zit zeg maar ook niet?
Dat lijkt me niet zo fijn bij die schoenen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:18

Heb de scootboots op Horse Event even in mijn handen gehad, maar lijken mij best fijne schoenen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:34

Ooh super om dat te horen!! Ben erg benieuwd wat de bokkers er van vinden!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:04

Ik heb de Scootboots sinds twee maanden,, zijn superschoenen. Paard loopt er makkelijk op, goede pasvorm en erg makkelijk aan en uit te trekken. Bovenste bandje dit erg los, dat schuurt dus niet. Ik heb de schoen de afgelopen weken al veel verkocht, iedereen is er enthousiast over en paarden lopen er zo mee weg. Op mijn Facebookpagina 'hoefschoenmaatje' staat ook een filmpje waarop we de schoen in de modder testen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:58

Delphi2 schreef:
Ik heb de Scootboots sinds twee maanden,, zijn superschoenen. Paard loopt er makkelijk op, goede pasvorm en erg makkelijk aan en uit te trekken. Bovenste bandje dit erg los, dat schuurt dus niet. Ik heb de schoen de afgelopen weken al veel verkocht, iedereen is er enthousiast over en paarden lopen er zo mee weg. Op mijn Facebookpagina 'hoefschoenmaatje' staat ook een filmpje waarop we de schoen in de modder testen.

de floating boots zijn ook fijn mits ze blijven zitten haha heb nog steeds gezeik met de linker schoen helaas -O-

Annne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:13

Haai! Ik zie hier veel "ge-emmer" met hoefschoenen en maten voorbij komen. Als je ze overweegt laat een passer komen, maar dan nog kunnen de hoeven van je paard zo veranderen tussen t bekappen dat ze niet meer passen. Zeker als je paard (zoals de mijne) lastige hoeven heeft, heb je snel verschillende paren nodig. Ik vind de easy boot gloves hele fijne schoenen maar de pasvorm komt erg nauw. Heb inmiddels 3 verschillende maten maar na 4 weken passen ze allemaal niet meer. Ga nu de equine fusion all Terrain proberen, die schijnen qua maat wat minder precies te komen.

Al mensen met ervaringen met de all Terrain? Hoop vooral dat ze minder "sloffen" dan de ultra.

En mocht er iemand de fusions ultra/all Terrain maat 12 of 13 "over" hebben, dan houd ik mij aanbevolen om over te nemen :)