Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Isapaardje schreef:Laat ik het op school nou anders geleerd hebben ... 30% geldt voor het gewicht. Een koek van ca. 90 gram, bevat dus 30 gram suiker en zetmeel, wat overeen komt met ongeveer 4 suikerklontjes. ...
Isapaardje schreef:WesseLady schreef:Heeft Isabella de mariadistel al op?![]()
Ben benieuwd of je verschil gaat merken!
Ja gister gelijk gegeven toen ik het in huis had. Is echte distel want ik had gelijk al een doorntje in mijn vinger![]()
Het is overigens een plant die niet in Nederland voorkomt (heeft die mevrouw gelijk even voor me opgezocht in haar grote plantenboek) ... Wel in Frankrijk en Engeland. Hij is herkenbaar aan zijn gestreepte blad.
WesseLady schreef:Ah, dus in de wei staan toch gewoon akkerdistels.Dacht al een zeldzame plant in de wei te hebben, maar die kans is dus wel erg klein...
Ze lijken er wel op!
Ben wel benieuwd of dat uitmaakt qua leverherstellende eigenschappen, aangezien mn pony juist akkerdistels at, en geen kruisdistels.
holly schreef:Het gaat er mij om dat er zoveel inzit, wat mij eigenlijk helemaal niets zegt. Wellicht dat jullie er wat meer van snappen en er iets over kunnen vertellen?
Isapaardje schreef:Als je meer wilt weten over voeding van paarden kan ik je een goed, makkelijk leesbaar boekje aanraden: "De voeding van paarden en pony's" van Manfred Gold, uitgegeven door EuroCenter De Meern. ISBN 90-6204-007-1 uit 1980
Yellowfish schreef:Isapaardje, ik las op de vorige bladzijde dat je twee kruidenboeken hebt, heb je toevallig een aanrader wat dat betreft? vind dat erg interessant dus zou er graag zelf een aanschaffen..