Hartje schreef:Ivaana, wat balen ! Wel fijn dat je snel terecht kunt.
Esther28, wat mag je nu wel met het paard? Wil de blessure niet genezen waardoor het zolang duurt ?
Een pees herstelt niet als je het niet prikkelt, dus het is wel van belang steeds na een x aantal weken weer iets meer te gaan doen.
Jawel hoor, geneest prima, maar in de eerste instantie was de diagnose slechter omdat het heel lang duurde voor het vocht er voldoende uit was om een duidelijke echo te krijgen. Dus op die basis zijn we toen gaan behandelen. Naarmate de behandeling duurde werd het vocht minder en kon er een goede duidelijke echo gemaakt worden waarop te zien was dat de aanvankelijke diagnose er een stuk rooskleuriger uitzag. Vanaf september mocht ik opbouwen en dat ging vlekkeloos. In maart ben ik van stal verhuist alleen vond mevrouw het nodig om drama te maken met laden en met op de trailer staan met als gevolg been weer dik, alleen nu aan de binnenzijde...Eerst weer stappen, toen scan en metacamkuur. Hier was behalve vocht geen peesschade te zien en de aanvankelijke blessure had er niks onder geleden en zag er prima uit. 6 weken geleden ongeveer opnieuw gescand, en weer groen licht voor opbouwen gekregen, maar wel weer een heel stuk terug in mn programma.
Zodoende ben ik al even bezig. Maar mijn veearts is net als liever terughoudender dan progressief met het opbouwen. Vera staat gewoon op de wei en traint zichzelf ook regelmatig...drafje en galopje door het land. Inmiddels zijn we ah eind van ons drafschema en komt vrijdag de veearts scannen of we groen licht hebben voor het galop programma...
Ik zit nu op 20 minuten draf.