[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:09

Ik zal het eens wegen etc. Is volgens mij ook niet Los in Nederland te koop ( ik heb het in de V.S. gekocht )
Heeft, dacht ik, geen specifiek merk. Maar je hoort nog van me.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:49

Ik geef momenteel Equiflexion van de Paardendrogist aan mijn 23+ jarig Shetruintje. Ik vind dat hij er wel goed op doet. :j Eet het prima en hij lijkt zich goed te voelen.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:18

ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn paard artrose heeft in het hoefbeen van beide hoeven voor. nu geeft mijn DA het advise om een supplement te voeren en hem op aspirine te zetten met een maag beschermer. wat vinden jullie hier van? heeft iemand hier ervaring me?

voor goed werkende supplementen zal ik de 194 pagina's eens door gaan zoeken. alvast bedankt voor jullie hulp.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:31

Asperine? Voor de pijnstilling dan? Heb ik nog niet gehoord. Rij je nog met je paard?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:33

een asperine mengsel, inderdaad voor de pijnstilling. deze vorm van pijnstilling zou niet dusdanig zijn dat hij er gewoon door heen loopt maar dat hij comfortabeler door het leven kan.

ik rijd het op het moment niet meer maar ik wil het zeker weer oppakken. hij loopt namelijk niet kreupel

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:38

En hij zou dat dan altijd moeten blijven krijgen? Is dat niet nefast voor de maag? Misschien is duivelsklauw ofzo iets handiger dan?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:44

het mengsle zou een maagbeschermer hebben en iets voor de smaak (vast suiker). de DA schijn er goede ervaringen mee te hebben. hier nog nooit iemand van gehoord?

duivelsklauw zou inderdaad een betere optie kunnen zijn. ookal moet ik me daar in verdiepen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:32

Volgens mij wordt de aspirine meer voorgeschreven vanwege het bloedverdunnende effect ervan. Dacht ik.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:47

dat was inderdaad een van de redenen waarom hij dit voorschrijft. hopelijk gaat het werken.

verder wil ik groenlipmossel poeder, duivelsklauwpoeder en fenegriek poeder gaan bij voeren. hopelijk helpt het.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:48

DarkoFoitzik schreef:
dat was inderdaad een van de redenen waarom hij dit voorschrijft. hopelijk gaat het werken.

verder wil ik groenlipmossel poeder, duivelsklauwpoeder en fenegriek poeder gaan bij voeren. hopelijk helpt het.

Ik zou eerder beginnen met een glucosamine product. En als dat dan niet helpt ( en dat heeft tijd nodig ), dan kan je altijd nog pijnstillers zoals duivelsklauw bij gaan geven. Of misschien nu en glucosamine en duivelsklauw om de eerste periode door te komen.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:50

ipv de glucosamine will ik dan het groenlipmossel poeder bij gaan voeren. dit schijn effectiever te zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:54

DarkoFoitzik schreef:
ipv de glucosamine will ik dan het groenlipmossel poeder bij gaan voeren. dit schijn effectiever te zijn.

Geen idee of dat zo is. Groenlipmossel is niet lekker qua smaak dus probeer eerst een kleine verpakking uit ! Het is hier in Nederland ook amper bekend, veel bekender is hier glucosamine.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:41

Ik heb corta vet van equine Amerika bevalt erg goed!

Hiervoor gaf ik een supplement ben de naam even kwijt van Maris van psyctonics?
Daar deed het hij het ook goed op.

Corta vet van equine Amerika kan je alleen via de dierenarts krijgen.
En is wel een stuk duurder.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:43

Een stadgenoot heeft ook een poeder met pijnstilling erin.
ik weet de naam niet ook via de dierenarts.
Haar paard heeft hoef katrol.
Is ook weer een stukje duurder.
Wil best morgen even kijken hoe het heet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:04

Van Phytonics heet Joint comp. 1 kg Doe je iets van 6 a 7 maanden mee.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:36

VickyS schreef:
Ik ben op zoek naar een supplement met hyaluronzuur.
Momenteel gebruik ik Arti-gold maar hier zit dit dus niet in.
Volgend lijstje heb ik gevonden:

NAF superflex + equiflexion van de paardendrogist- bevatten beide 9 mg HA per dagdosering
Grand HA van Grand Meadows - 300 mg HA
Mobility van Pavo - 125 mg HA
Flexijoint van Equimins - 60 mg HA
Equiflex HA liquid - onderhoud 300 mg HA
Ekyflex (via de dierenarts te verkrijgen) - 85 mg HA
Equine america HA solution = cortaflex Geen dosering HA van te vinden
Arthri- aid van nutri science - 125 mg

Heeft er iemand goede ervaringen met één van deze producten?

Mijn merrie krijgt al een paar jaar de HA Synergy van Grand Meadows en doet het daar prima op. Het is een dure hobby, maar ik heb nu tenminste wel een blij paard.
Wil je specifiek iets weten?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:38

Nadia, koop je die in Nederland ? Ik heb het een aantal jaren geleden eens uitgezocht, maar in Engeland zijn de producten van Grand Meadows veel goedkoper !

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:56

Ja, bij Pardoes Aurora. Ik heb ook wel eens zitten zoeken, maar de verzendkosten zijn best hoog en volgens mij kwam ik niet echt goedkoper uit. Ik bestel het dus gewoon in NL, 1 of 2x per jaar heeft PA korting en dan koop ik gelijk 2 emmers. Daar doe ik een half jaar mee en het scheelt me dan gewoon behoorlijk qua aanschaf.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:00

Ik meld mij ook even in dit topic.
Ik zal mij even voorstellen, ik ben Laura en heb een D pony van nu 16 jaar Bonita, oftewel Bonnie de pony :D

Twee maanden geleden liep mevrouw opeens niet helemaal lekker, even rust gegeven en aangekeken maar het verbeterde niet genoeg, dus naar de kliniek gegaan en daar kwam uit artrose linksachter in het spronggewricht.
De dierenarts was vrij positief op mijn vraag wat kunnen we nu nog, ik rijd namelijk Z1 dressuur met haar en heb/had stiekem nog de hoop nog 3 puntjes te halen zodat we Z2 mogen, hier zag de dierenarts weinig problemen in, dus we zijn nog hoopvol :)
Hij gaf aan dat de benen er voor de rest heel goed uit zien, alleen dat ene stukje doet stom

Gewricht is ingespoten en heb een schema meegekregen hoe weer op te bouwen. Eerst een week rust, vervolgens een week 15 min stappen en een rondje draf (mits dat goed ging) en nu zitten we op 30 min licht belasten, stap en beetje draf. Dit gaat tot nu toe redelijk goed.
Ik voer nu NAF superflex bij.

Ik meld me vooral hier omdat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen, ook wat betreft wat kunnen jullie nog/wat doen jullie nog? Wat voeren jullie bij etc.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:53

Sprong is spat niet? :) mijn paard heeft net hetzelfde. Ik geef nu glucosamine complex van hfs + equiflexion 10 ml. En we trainen ook nog goed dressuur :) menneer is een echte spring in veld, 16j oud nu. Ik heb wel aangepast beslag, maar dat komt omdat hij een foute hoefstand had

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:09

Nee is geen spat, gaf de dierenarts nog specifiek aan dat het geen spat was.

Merk nu dat we nog druk met ons schema bezig zijn dat mevrouw eigenlijk wel meer wil, ik wil rustig draven, lekker l*llig zeg maar rond hobbelen, mevrouw wil in uitgestrekte draf de baan door :+

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:36

Mooi dat ze zich beter voelt maar geduld is een schone zaak.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:44

Hallo,
Ook ik meld mij hier.
Heb een 21 jarige haflinger merrie.
Is een paar week geleden in het rechter voor been aan de binnenkant in het kogel gewricht artrose geconstateerd.
Omdat ze eigenlijk amper onregelmatig was maar meer wat geremd liep adviseerde de dierenarts mij om niet gelijk in het gewricht in te gaan spuiten.
Ze is dus ook ingespoten met iets wat door het hele lichaam heen gaat.
Daarna deed ze het heel erg goed.
Nu heeft ze zich helaas ook net aan het rechter voorbeen verstapt.
Na overleg met de DA willen we haar op zooltjes zetten met siliconenkit erin.
Nou is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:00

Zooltjes werkte bij mijn paard niet zo. Maar ik heb het ook maar kort geprobeerd vanwege de rotstraal die hij erdoor kreeg. Maar paard van een vriendin heeft het er jaren goed op gedaan ! Breakover beslag is ook nog een optie.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:04

Wat is dat dan precies? Breakover?