nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:37

antwoord terug om het kort samen te vatten :
het is geen nazorg of service , want ze heeft immers gepast hij heeft er en rondje mee in de zware paddock gelopen , dus dan is het voor hun klaar ermee, ...
dat ik de schoen meteen de dag erna verloor en daar ook meteen over gebeld heb tja ,....niet hun probleem geen nazorg geen service .............

kortom koop daar nooit je schoenen !

keona

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:09

Mooi banketstaaf van ze.z hadden op zijn minst een oplossing kunnen aanbieden.tevreden klanten vertellen hun verhaal,maar ontevreden vertellen het zeker.dus erg dom om dit zo aan te pakken.

delphi ik zou dan 2 schalen mt 2 willen cutback

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:24

@s;parky: heb je het dan over Anne Schuite ??

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:28

DubbelDun schreef:
Mijn paard heeft de afgelopen maanden van haar Gloves weer sandalen gemaakt ;(
Zijn er iets van metalen neuzen zodat de schoenen weer een tijdje mee gaan :)

ik heb wel eens foto's gezien van iemand die van die rawhide kauwhuiden voor de hond op de tenen van een paar gloves had bevestigd, scheen wel te werken. Maar op zich doen de schoenen het met open neuzen toch ook goed? Of gaan ze scheuren?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:35

DubbelDun schreef:
@s;parky: heb je het dan over Anne Schuite ??

yep, kreeg een heel verhaal terug kwam erop neer dat dat niet in de service erbij zat, en ik maar...........270 euro hoefde te betalen ze had me al gematst, tja , ik stond smorgens om half 8 wel voor piet snot op stal want ze kwam niet ,...in de avond is ze dan wel gekomen mja, en dan nu dit? ik heb het vanaf de eerste rit meteen gemeld we zijn al een 5 maanden verder inmiddels maar door geen antwoorden of andere antwoorden waar ik niks mee kan ja een pasconsult kost 60 euro , tot daar en niet verder gaat de service .... ik zit niet bij haar in de buurt dus moet iemand anders maar vragen (en dus betalen voor slecht afgeleverd werk )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 16:36

Nee, ze gaan niet scheuren, maar ze slijt nu haar toon ook meer dan me lief is :)
Verder wil ze nog wel eens tegen een steen aan knallen en dat komt nu ook harder aan als met een 'neus' op de schoen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:08

Het zou goed zijn als er een lijst kwam met pas-services die wel goede service bieden, dus zich aan afspraken houden en nazorg geven. Zo stom dat ze niet door hebben dat ze bij de gratie van goede reclame bestaan!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:39

Margee schreef:
Het zou goed zijn als er een lijst kwam met pas-services die wel goede service bieden, dus zich aan afspraken houden en nazorg geven. Zo stom dat ze niet door hebben dat ze bij de gratie van goede reclame bestaan!

Das een goede ja !
Ik krijg gelukkig een kundig ook met goede service en super lief Delphi komt mijn schoenen checken!!! Zo super lief !!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:46

Delphi2 schreef:
Zo net terug van vakantie, naar volle tevredenheid de scootboots getest, twee weken super mee gereden in de Eifel.

@Deedee, je kan hier langskomen met je schoen dan kan ik de kabel voor je vervangen. Gennep is vlakbij.

Hé ik zie dat je hier vlak over de grens woont idd. Ik pb je even en zal manlief eens lief aankijken of we naar je toe kunnen komen (vast wel :D)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:00

Als de viper draait op de hoef, is ie dan te ruim of draait paard met hoef?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:25

Meestal komt het omdat het paard met de hoef draait of scheef afrolt, renegades mogen best wat ruimte hebben, hoeven niet nauwsluitend om de hoef te zitten. Te strak kan ook een reden voor draaien zijn.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:45

zijn er nog meer mensen die de scootboots uitgepobeerd hebben of ze willen aanschaffen?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:23

Goedemorgen, vanwege een (hopelijk tijdelijke) gevoelige zool van mijn paard ben ik me ook aan het orienteren op hoefschoenen. Optie 1 was een speciaal ijzertje, maar hoefschoenen spreekt me momenteel iets meer aan.

Ik heb haar hoeven opgemeten, maar nou zijn ze 15,5 cm lang en 16cm breed. Als ik een aantal maattabellen goed heeb geinterpreteerd is dat geen gangbare maat. Ik kom eigenlijk alleen uit bij de Cavallo simple boots. Iemand enig idee welke schoenen voor ons nog meer een oplossing zouden kunnen zijn? Ze worden alleen gebruikt voor licht werk in de (vlakke) bak/wei.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:05

Delphi heb je mijn pb gehad?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:31

de cavallo heb ik even gehad, maar beviel niet. hij draaide en ik vond hem niet "zacht" genoeg tegen schuurplekjes. ze zijn wel makkelijk aan te doen.

ik heb equine fusions en die bevallen perfect. ik weet niet welke merken extra grote maten hebben, maar je zou bij de equine fusions, renegades, floatingboots, scootboots, kunnen kijken tot hoe groot die gaan.

maar als je paard eerder op ijzers heeft gestaan is de hoef waarschijnlijk te lang en/of breed. als je hem bekapt zoals hij voor blote voeten moet zijn heb je misschien een maat of halve maat kleiner nodig. kort aan de teen en niet te hoge hielen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:44

Hoefschoenen zijn voor paarden vaak ook heel 'persoonlijk'. Zo draagt mijn ene pony de cavallo's met gemak, geen schuurplekken, nooit draaien of uitgaan, ook al zijn ze echt te groot, terwijl de andere pony, wiens hoeven mooi in de schoenen passen, er tijdens het draven op de weg wel al eens eentje verloren is omdat hij hem met de achterhoef van de voorhoef trapte.
Hij loopt op glove hoefschoenen. Vind ik zelf een fijne (men) schoen, maar deze moeten echt wel goed passen (bijna op de mm).

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:38

Isapaardje schreef:
Hoefschoenen zijn voor paarden vaak ook heel 'persoonlijk'. Zo draagt mijn ene pony de cavallo's met gemak, geen schuurplekken, nooit draaien of uitgaan, ook al zijn ze echt te groot, terwijl de andere pony, wiens hoeven mooi in de schoenen passen, er tijdens het draven op de weg wel al eens eentje verloren is omdat hij hem met de achterhoef van de voorhoef trapte.
Hij loopt op glove hoefschoenen. Vind ik zelf een fijne (men) schoen, maar deze moeten echt wel goed passen (bijna op de mm).

ik had ook de cavallo's maar die schuurde zijn hele bal open :( was echt jammer want ze waren mooi makkelijk aan te trekken .. maar het werkte niet bij de mijne , de easyboots ook niet , nu dan de floating boots , die zitten goed alleen verlies ik links steeds , ...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:07

Dingogirl, ik heb de scootboots uitgebreid getest en het zijn fijne schoenen, ze blijven prima aan, geen wondjes bij hoefballen etc. ze gaan heel makkelijk aan en uit en functioneren goed op alle ondergronden. Paard liep er beter mee dan de easyboot epics die ze normaal had. Ik heb ook van anderen al meer goede berichten gehoord.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:14

oke, dank je.
dan wil ik deze voor mijn paard. ze zijn zeker ook makkelijker schoon te houden als de equine fusions die ik nu heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:23

Waar kan ik van de scootboots een maattabel vinden ??

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:07

Op site equischoen te vinden. (Maattabel scootboots)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:25

Ondertussen gevonden en helaas heeft Boon een onmogelijke maat (L=4 a 5 en B=3)
Dus niet te kombineren in één schoenmaat.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:35

Max een cm verschil adviseren ze, anders gaat de schoen draaien. De maattabel klopt niet helemaal, je moet een maat kleiner nemen dan geadviseerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:01

Maar met een hoefafmetingen van L=126/129 en B=116/119 ga ik dat niet redden :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:31

dingogirl schreef:
de cavallo heb ik even gehad, maar beviel niet. hij draaide en ik vond hem niet "zacht" genoeg tegen schuurplekjes. ze zijn wel makkelijk aan te doen.

ik heb equine fusions en die bevallen perfect. ik weet niet welke merken extra grote maten hebben, maar je zou bij de equine fusions, renegades, floatingboots, scootboots, kunnen kijken tot hoe groot die gaan.

maar als je paard eerder op ijzers heeft gestaan is de hoef waarschijnlijk te lang en/of breed. als je hem bekapt zoals hij voor blote voeten moet zijn heb je misschien een maat of halve maat kleiner nodig. kort aan de teen en niet te hoge hielen.

Ok thanks! Paard staat al jaren zonder ijzers overigens. Ik heb van Hoofwear de Cavallo Simple of de Trek geadviseerd gekregen. Ik heb ook iemand voor de passervice benaderd. Voordat ik ga kopen wil ik toch wel zeker weten dat een hoefschoen ook helpt, het zijn wel redelijke investeringen!