geerke schreef:wilgetakken zijn bloedverdunnend en pijnstillend en als je de hele boom opeet(heel veel dus)ook nog ontstekingsremmend.
De gewone aspirine is van wilgenbast gemaakt...
Maar ik weet niet hoeveel je van een boom moet eten wil het effect hebben,volgens mij zijn de aspirines die je koopt vrij geconcentreerd.
Als je nagaat dat voor ons 1 gram een redelijke hoge dosering is(1000 mg)moet een paard daarin tegen 100 gram hebben wil het iets doen.....ik ben bang dat een gedeelte van de boom dan weg is,en ik heb begrepen dat het in de bast van de boom zit,dus of takken nu veel bevatten weet ik niet....maar ach,het is lekker om te knabbelen.
Ik snap je rekensommetje niet helemaal

Waarom moet een paard 100 x zoveel als ons mensen hebben ?
Het mooie van paarden is juist dat ze ontzettend gevoelig en snel reageren op medicatie en aanverwante zaken.
Onze ervaring is dat als je de dosis voor menselijke consumptie verdubbeld voor het paard het door de regel al perfect werkt.
Zou je echt van het gewichtsverschil uit gaan met berekenen dan is volgens mij 5 a 6 x zoveel voor een paard voldoende. 100 x lijkt me errug veel

Een van mijn merries kon een paar jaar terug door een stommiteit van de paardentandarts ineens niet eten. Ze had erg veel pijn in de mond.
Zelfs gras wilde ze niet.
Ze liepen naar de wilgen in ons weiland en at uitsluitend wilgenblad en de dunste takjes.