Ze eten het graag en hun voetjes en algehele conditie zien er prima uit... dus voor mij is het z'n geld dubbel en dik waard !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hevonen schreef:@Inge: het schijnt normaal te zijn dat het herstel van ernstige hoefbevangenheid op en neer gaat. Onze pony loopt de ene dag duidelijk beter dan de andere. Soms zelfs 's avonds beter of minder dan 's ochtends. De DA zegt dat dit niet geeft zolang de lijn als geheel maar stijgend is. Ik ben allang blij dat ze weer wil lopen, al loopt ze nog ontzettend kreupel.
@Bolsterbos - spierzwakte, zou het niet opgeven en rustig trainen (als je een paardenzwembad in de buurt zou hebben zou dat geweldig zijn). Ergens op Bokt was een topic over een meisje die een tweejarige (meen ik) had gekocht die zijn hele leven in een hokje had gestaan. Die was ook zo zwak dat hij niet kon lopen en steeds viel. Door heel veel met hem te wandelen en zich niks aan te trekken van alle commentaren is dat paard nu heel gewon qua bespiering en valt dus ook niet meer.
Er kan dus nog van alles. Als een dier het zelf nog wil zou ik hem niet laten inslapen. Geef het tijd en alle kansen die je tot je beschikking hebt, tenminste dat doen wij. Sterkte!
flavlip schreef:@idifix ik geef flavio z'n magnesium met een klein beetje zemelen (paar handjes, ligt aan de hoeveelheid magnesium, max 5 handjes) en met appelazijn, deze geur overheerst die van magnesium en schijnt ook goed te zijn voor de afvalstoffen. Ik los de magnesium op in de appelazijn en vorige kreeg hij dit uit een spuit, maar als hij zich beter voelt pikt ie dat niet meer, bijt de spuit kapot, dus vandaar een 'papje', soms ook met een handje hooi er doorheen, om het toch een beetje lekker te maken, maar was eigenlijk niet nodig.