nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:00

Deedee hier heeft hoofwear mijn kapotte kabel ook vervangen. Binnen een week terug. Prima gegaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:26

Dat kun je ook zelf.ik heb vaker kabels verwisseld enz aan de schoenen.maar je moet je er wel even rustig de tijd voor nemen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:53

Zo net terug van vakantie, naar volle tevredenheid de scootboots getest, twee weken super mee gereden in de Eifel.

@Deedee, je kan hier langskomen met je schoen dan kan ik de kabel voor je vervangen. Gennep is vlakbij.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:53

Mooi om te lezen dat de scootboots goed bevallen. Ik ben er over aan het denken om voor mijn jonge men pony ook schoenen te kopen. Ik heb nu voor mijn 2 span de equine fusion. Super tevreden, maar in de winter moeten ze vaak een paar dagen drogen als ze nat zijn. En daarvoor lijken de scootboots mij handiger schoon te maken.

heeft je paard ze in moeten lopen of zitten ze meteen goed zonder schuren?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:37

Ik kreeg ze een dag voor we op vakantie gingen, dag 1 heeft ze ermee op de weide gestaan, dag 2 uurtje gewandeld, in de loop van de week opgebouwd van ritten van 15 km tot 30 km. Wel heb ik tussendoor steeds gekeken of ze geen plekken of wondjes kreeg, en helemaal niks. We hebben ze echt goed getest, flink hoogteverschil, zand, gravel, rotsen, riviertjes, hele diepe modder en smalle steile wandelpaadjes waar je niet op je paard kon blijven zitten en dat hebben ze goed doorstaan. Op mijn Facebook pagina, hoefschoenmaatje , staan wat foto's en een filmpjes.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:35

Helaas de Easyboot New Trail is geen succes hier. De schoen draait....Vele schoenen vallen af ivm pasvorm. Nu gaan we kijken voor de Renegade Viper.

Nu nog even bedenken of ik de Fitkit eerst bestel of direct 2-3 maten zodat ik de complete schoen kan passen....

Hoeven zijn 135 bij 135 en 135 bij 130

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:44

Jenny21 schreef:
Helaas de Easyboot New Trail is geen succes hier. De schoen draait....Vele schoenen vallen af ivm pasvorm. Nu gaan we kijken voor de Renegade Viper.

Nu nog even bedenken of ik de Fitkit eerst bestel of direct 2-3 maten zodat ik de complete schoen kan passen....

Hoeven zijn 135 bij 135 en 135 bij 130

En de easy boot backcountry de wide versie?
Mijn paard heeft hoefmaat 130-130 ben uiteindelijk bij deze schoen gekomen. En ze bevallen mij nu prima! Weet nu hoe ik ze goed vast moet maken en ze zijn nooit meer uitgevallen hoe hard we ook gingen en hoe gek mijn paard ook deed haha :p
Heb nog nooit last van draaien gehad en hij heeft ook ronde voetjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:52

Draaien heeft te maken met hoe het paard afrolt als zijn voet op de grond komt. Dat is dus bij elk paard anders.
Bij mij draaiden ze als een gek :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:35

Jenny waar woon je? Ik heb vipers mt 135/130. Kun je passen evt

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:21

Als de new trail draait dan bestaat de kans dat de renegades ook draaien, dus ik zou even testen als dat kan. Ik heb renegades 2ww als testschoenen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:45

Delphi2 schreef:
Als de new trail draait dan bestaat de kans dat de renegades ook draaien, dus ik zou even testen als dat kan. Ik heb renegades 2ww als testschoenen.

Als ik ga twijfelen dan zal ik aan je denken! Als het goed is komt morgen mijn hoefpasser met een Renegade testset. Ben benieuwd :D

karev schreef:
Jenny waar woon je? Ik heb vipers mt 135/130. Kun je passen evt

In Limburg 8-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:03

Ik heb verschillende renegade schoenen liggen vipers gewone mt 2 en 2w en vipers 135 x 135 maar dan wel cutback.ik woon in zuid limburg

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:16

Zoals het er uitziet kom ik uit op de 140x140 of de 2ww. Maar Ik zal aan je aanbod denken

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:57

Das bijna om de hoek hihi...Helaas

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:28

Dames, mijn paard moet op ijzers ivm een terugkerend probleem. Met meerdere malen (4 a 5 keer zo'n 10-30 minuten op het harde stappen) per maand slijten mijn paard haar hoeven harder af dan dat ze aangroeien.

Ik vind het idee van hoefschoenen de ideale oplossing... maar wie van jullie kan mij helpen met het maken van een keuze voor de juiste schoenen? Ik ben hier niet in thuis en de advertenties van de ene schoen is nog mooier dan de ander... lastig lastig...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:10

Karlijnxxx schreef:
Dames, mijn paard moet op ijzers ivm een terugkerend probleem. Met meerdere malen (4 a 5 keer zo'n 10-30 minuten op het harde stappen) per maand slijten mijn paard haar hoeven harder af dan dat ze aangroeien.

Ik vind het idee van hoefschoenen de ideale oplossing... maar wie van jullie kan mij helpen met het maken van een keuze voor de juiste schoenen? Ik ben hier niet in thuis en de advertenties van de ene schoen is nog mooier dan de ander... lastig lastig...

Meet eerst de voeten en ga dan kijken in de mt tabellen van de verschillende schoenen. Wat wil je wil je schoenen waar je zo op weg rijd of schoenen die je wat moet in lopen,of maakt het je niet uit.kijk ook wat je wilt uitgeven.

zelf vind ik renegade erg fijn,voorheen met het oudmodel gaiter vod ik easyboot ook fijn,en dallmer clogs sreken mij aan maar geen ervaring mee.dit zijn schoenen die je niet hoeft in te lopen

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:13

Karlijnxxx schreef:

Ik ben zit zelf nu ook in de zoektocht naar de ideale schoen :o
Erg moeilijk, hoefschoenpasser is bij ons geweest en er bleken al direct aantal merken af te vallen ivm lage verzenen en geheel platte zool. De schoenen die wel in aanmerking kwamen daarvan waren geen passchalen voorhanden.
Dachten qwa maat en vorm dat de ene schoen zou passen maar deze besteld en toch was dit het niet.... Ik wacht nu met smacht op de passchalen van de renegades, dit is waarschijnlijk nog de enige schoen welke past...
Maw wat de een een geweldige schoen vindt hoeft bij jouw paard nog niet te passen. Ik raad aan om een hoefschoenpasser te laten langskomen, deze hebben er toch net wat meer kijk op.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:15

Bedankt voor het advies. Weten jullie toevallig een passer in NH?

Ik rijd er het liefste zo op weg (op de weg) waar deze enkel voor wordt gebruikt.

Prijs is wat ondergeschikt. 3x ijzers en ik heb het er al uit.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:15

Kijk eens op equischoen.nl of hoofwear.nl. Beide hebben lijst met passers op de site.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:20

schoenen waar je zo mee weg rijdt zijn de equine fusions.
lennard denkhaus heeft zeer fijne passervice en advies. woont in gelderland.
hij heeft trouwens ook floating boots en nog een ander merk.
Laatst bijgewerkt door dingogirl op 12-08-15 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:23

Mijn paard heeft de afgelopen maanden van haar Gloves weer sandalen gemaakt ;(
Zijn er iets van metalen neuzen zodat de schoenen weer een tijdje mee gaan :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:58

Ik heb nog paar renegade 2w te koop voor geinteresseerde is toch wat te ruim voor mijn paardjes.zijn in goede staat niet nieuw. Delphi kun je nu aan die onderkant van renegade komen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:39

@Keona, ja kan ik, stond ook in mijn Pb van april

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:24

nou ik zal vandaag anne schuite nog 1 pb sturen en een email , en dan hopen dat er een keer een oplossing gaat komen, ben er gisteren weer 1 kwijtgeraakt in het hoge gras,
en ja dat ze verwarmd moeten worden snap ik , maar als je de schoenen hebt aangemeten, zit daar toch ook service bij ? of ben ik nu echt een enorme zeikerd? ik kan toch niet zelf schoenen gaan verwarmen ? zou niet weten waar of hoe en waarmee .....

bah -O-

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:04

mail en pb verstuurd !
en nu hopen op een spoedig antwoord en een spoedige oplossing, vind dit echt not done , !
heb gespaard voor de schoenen en dan krijg je dit?

ook van de leverancier van de schoenen hier op bokt hoor ik niks meer, bah