Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:De meningen daarover zijn zwaar verdeeld. Er zijn allerlei gewrichtsproblemen die op en af gaan in pijn/mate van ontsteking. Er is een behoorlijk onderzoek geweest onder mensen. Daaruit bleek dat toeval de belangrijkste rol speelde. De kliniek waar Lan onder behandeling was voor haa spat was er heel duidelijk over. Werkt niet en gaat ook nooit werkenIk geloof de kliniek.
Hannahtjen schreef:De da die zondag mijn paardje onderzocht heeft, zegt dat het een oud peesletsel is die niet genoeg tijd had om te genezen. We hebben poeders meegekregen en ze zal 2 weken weiderust krijgen, daarna zal het beter gaan met Hannah, maar wel heel rustig terug opbouwen.
2 verschillende da's en 2 verschillende diagnoses dus... (hmm...)
Maar bovenstaande kan eigenlijk wel kloppen, ons beknopt verhaal:
September 2012 - Hannah ging gezond op de weide en kwam kreupel naar binnen. Ze had een groene vlek op haar linker bil, ik veronderstel dat ze moet uitgegleden zijn (puur een veronderstelling, niemand heeft iets zien gebeuren) Links achterbeen gebruikte ze niet, ze hinkte op de rechter. Da schreef onstekinsremmer en pijnstillers voor en 1mnd boxrust. Na 2 maand wel een heel stuk beter, maar nog niet perfect, dus:
November 2012 - Heb ik Hannah laten keuren en x-ray laten nemen van alle 4 de benen, en alles was goed. Ze was goedgekeurd. Ondertussen liep ze ook terug recht.
Gedurende 2013 - op en af liep ze onregelmatig, een paar weken goed, een paar dagen slecht, en zo verder...
Augustus 2013 - Laten keuren op een orthopedisch centrum voor paarden, bleek de diagnose spat. 1e behandeling gestart met Hyaluronzuur.
September 2013 - 2e en laatste behandeling Hyaluronzuur
Begin Oktober 2013 - Hannah loopt terug onregelmatig...
Eind Oktober 2013 - Laten onderzoeken door andere da die werkt met bioresonantie, daaruit bleek het een oud peesletsel te zijn diae niet genoeg tijd had om te genezen...
Welke DA moet je nu geloven?