capopjekop schreef:Dat is idd wel bizar dat ze hem zoveel voeren. Over het algemeen zit er in musli ook best wat suiker en zetmeel. In de kliniek staan ze veel op stal toch? Dan zou ik eerder arm hooi voeren ipv musli. Maar je mag er toch vanuit gaan dat een kliniek weet wat ze doen. Hebben ze ook gezegd waarom deze hoeveelheid?
Nee heb er niet echt achter gevraagd, het voeren wordt gedaan door verzorgers die mogen sowieso geen uitspraken doen hierover, daarvoor moet je bij de artsen zijn.
Hij is niet echt in behandeling bij hun momenteel, stond enkel on hold tot er iemand gevonden was voor hem.
Ze hebben de hoefbevangenheid geconstateerd zonder foto's, maar dat is ook niet moeilijk als je de voetjes zo ziet.
Het is gekomen door teveel op stal staan met veel te veel krachtvoer, dan is hij gaan kreupelen, en hier niet genoeg aan gedaan en zo dus uiteindelijk in Merelbeke beland en daar te horen gekregen dat hij zwaar hoefbevangen is en herstel lang zal duren en de wedstrijdsport dag gezegd kan worden.
Hij is aangeschaft als sportpaard voor zover ik weet en hun konden/wilden er de tijd niet aan besteden.
Euthanasie stond op zijn papiertje voor stal, maar de eigenaren hadden wel zoiets van als jullie iemand weten die er de tijd in wil stoppen dan graag.
Dat ze op de kliniek naar mijn mening te weinig hooi en teveel krachtvoer krijgen is zeker zo, paarden die heel de dag op stal staan na een operatie en dan 4 scheppen per dag, maar goed, er zal wel een reden voor zijn zeker?
Vandaag hebben we ook de verantwoordelijke arts gesproken , en volgens haar moest hij geen ontstekingsremmer krijgen omdat er nu geen ontstekingshaarden zijn en dan zou hij het enkel maar meer belasten wat niet goed is.
Nu lees je vooral dat juist wel belangrijk is dat ze die krijgen, en beperkte beweging toch ook goed is.
Ook nog even met onze eigen dierenarts en smid bespreken, maar wat zijn jullie ervaringen hierin?
En verder, we kijken het nu gewoon even aan, en geven hem de tijd, hij verdient deze kans gewoon , als het niet verbeterd kan hij alsnog ingeslapen worden.
Normaal zouden we hem vanavond opgehaald hebben maar mijn ruin had weer een slokdarmverstopping, dus vonden we het niet wijs om naar Gent erna te gaan.
Dus wordt het voor morgen, dan morgen maar twee keer naar Gent om ze te halen.
Hoe zouden jullie hem vervoeren trouwens, normaal doen wij geen bodembedekking in de stal, zodat de anti slip laag goed zijn werk kan doen, maar we denken eraan om bij hem er een dikke laag stro in te doen waarvan we de onderste laag wat nat maken zodat het mooi 'plakt' .
Het is toch een uur in de trailer en hij staat niet enorm lekker op zijn voetjes.