Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gulpje schreef:Onze oude merrie herstelt zo goed dat de veearts er echt verbluft van is. We zijn nu 3 maanden verder en de kogelringband is weer op normale dikte en is op enkele ieniemienie plekjes na supermooi. Ongelooflijk!
de Fries moet weer op rust. Er zit toch teveel vocht en sommige plekjes op de scan waren niet mooi van structuur. Dus nu 3 weken wel op de wei met een goed steunverband en verder niks doen qua stappen oid. Was er even flink verdrietig van gisteren.
Oh ja Liedjuh, deze veearts hebben we al jaren voor de merrie en hij heeft het wat haar betreft toch altijd bij het juiste eind gehad. Met de Fries had ik een paar mindere ervaringen dus ben 3,5 jaar terug toen de ellende begon naar Emmeloord gegaan. Maar nadat de merrie het met dezelfde blessure het zó goed deed bij onze oude VA heb ik besloten om hem een second opinion te laten doen, hij scant ook op stal en voor Emmeloord moet ik een hele dag opnemen want het is best een eindje rijden. Ik ben toch 'blij' dat ik het heb laten doen want als ik door was gereden had het veel erger kunnen zijn. Nu is het een kwestie van vocht weg en dan weer rustig opbouwen.
IVAANAA__ schreef:Hier geen slecht nieuws maar ook geen.top nieuws. Linksvoor genezen. Rechts verbeterd maar een nieuwe kleine actieve zone. Waarschijnlijk door de misstap 2wekem terug. De rest ziet er goed uit. Hij vertelde wel dat hij nog nooit zo ongecompliceerd paard had gezien hij geneest zo snel maar kan ook snel.dingen stuk maken. . Hij is nu behandd met shock weer en mogen nu verder stappen en rondje draven
al met al viel het mee
Gulpje schreef:Ik vind het leuk, draven aan de handIs weer eens wat anders dan het eeuwige stappen
![]()
Ivaanaa: jammer dat het geweldige nieuws van het ene been dan een beetje wordt getemperd door het andere been! Stug doorgaan dus!
fransje23 schreef:Grumbel.. zag vanmorgen mijn paard laagvliegend door het weiland gaan met af en toe een slidingstop als finishing touch...![]()
Er liep een nieuw paard te stuiteren in de bak naast het weiland en dan moet je natuurlijk uit je dak gaan![]()
Vanavond maar eens kijken of het been er erg op gaat reageren. Was wel fijn te zien dat ze niet kreupel liep![]()
Gulpje, hoop dat je fries een beetje schappelijk draftempo heeft ander moet je best hard rennen
IVAANAA__ schreef:Hier helaas weer slecht nieuws! Zondag kreupel uit het land gekomen en met een echt dik been!! Ontlast hem nu nog steeds.. heb er snel metacan in gegooid arm paardje had echt pyn. Ze gaat nu helaas niet meer naar buiten hou haar binnen en als ik erbij ben gaat ze op een piep klein stukje buiten. Er is ook een homeophaat bij geweest even afwachten hoe dat loopt. Al met al mooi but!! Ga volgende week maar weer scanne hoe de zaken zijn.