nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:41

Rustig hier

Iemand al ervaring met de New Trail van Easyboot?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:43

Ik wacht nog steeds op een oplossing van Anne schuitte via equischoen werkt ze geloof ik
Kreeg een bericht dat je dan toch moet verwarmen .... Ja is leuk maar ik heb daar niet de middelen voor en niet de kennis van en vind dat zelf een stukje service met zulke dure Schoenen blijkbaar is dat teveel gevraagd baal er echt enorm van hem dure schoenen in de kast liggen maar kan er nu niet mee rijden , ga kijken of ik eventueel andere stappen hierin kan gaan ondernemen , want ik vond dit niet kunnen , ze hebben het geld binnen en verdere problemen los je zelf maar op ???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:44

@sparky: succes met Anne Schuite, hier helaas minder goede ervaring met haar.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:46

karev schreef:
Kennen jullie marquis hoefschoenen? Is dat wat?

Ik gebruik ze tegen alle verwachting in met veel succes.
Ze zitten zo goed dat het kussentje niet opgepompt hoeft te worden, verliezen of draaien ook niet en paard loopt er eigenlijk best goed op. Ook voor mij zijn ze vrij makkelijk aan te trekken.

Ik kon ze testen van mijn stalhoudster en gaf het een kans en zowaar een goede. En dat terwijl ik er in het verleden echt negatief over was. Maar blijkbaar werken ze bij mijn fjord prima.

Wel vind ik dat de zool erg snel slijt en ik zie ook dat de slijtage anders is dan met de fusion's.
Een slijtvastere zool zou zeer welkom zijn maar ik heb geen idee of marquis nog steeds ontwikkelt.

Ik zoek nog een setje voor de achtervoeten maatje 3.

Ik heb mijn equine fusion's te koop maat 14. Bij intresse graag pb

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:46

Hier evt Marquis maat 2 te koop. Gebruikt, zal tzt enkele onderdelen van vervangen moeten worden maar daar kunnen we de prijs op aanpassen

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:11

Zoek je mt 3 marquis cowgirl? Die staan op mp voor 100,-

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:37

DubbelDun schreef:
@sparky: succes met Anne Schuite, hier helaas minder goede ervaring met haar.

Ik op dit moment ook zoals je leest , vind het echt niet kunnen ... Maar joh ach hun hebbe. Het geld al binnen dus ja waarom boeit het nog ? Bah

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:37

@sparky: maar hij bent dus financieel de boot in gegaan??
Bij mij is het 'alleen' het niet op komen dagen met afspraken en je tot 11 weken !! laten hangen met een paard wat écht nodig onderhoud nodig heeft.
Als smid zéér kundig en ik had haar graag aangehouden, maar dat kan ik mijn paard niet aandoen.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:28

Ik zoek hoefschoenen waarmee ik op gras kan dressuren/springen, omdat ik geen ijzers meer wil

Het is alleen voor wedstrijden op gras, dus gebruik ze niet vaak en intensief

Heeft iemand ervaring hiermee of tips?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:32

De meeste paarden hebben op gras geen schoenen nodig, al worden ijzers dan juist van kalkoenen voorzien tegen het uitglijden.
Zoek je dus schoenen tegen het uitglijden zul je iets moeten zoeken waar kalkoenen onder kunnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:23

karin1994 schreef:
Ik zoek hoefschoenen waarmee ik op gras kan dressuren/springen, omdat ik geen ijzers meer wil

Het is alleen voor wedstrijden op gras, dus gebruik ze niet vaak en intensief

Heeft iemand ervaring hiermee of tips?

Zou ik even goed informeren, maar dacht dat met dressuur hoefschoenen niet mag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:46

Er staat nergens dat het in wedstrijdverband is ;)

Overigens een belachelijk ouderwetse regel die nodig aangepast zou moeten worden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:09

Ik heb renegades gezien waar kalkoenen in gedraaid kunnen worden,easyboot heeft het ook en dallmer ook.maar zelf zou ik blootvoets rijden

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:54

DubbelDun schreef:
@sparky: maar hij bent dus financieel de boot in gegaan??
Bij mij is het 'alleen' het niet op komen dagen met afspraken en je tot 11 weken !! laten hangen met een paard wat écht nodig onderhoud nodig heeft.
Als smid zéér kundig en ik had haar graag aangehouden, maar dat kan ik mijn paard niet aandoen.

Hier ook twee maal op laatste moment afgezegd. Had er vrije dagen voor opgenomen. Erg jammer, slechte service.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:38

Ik heb een paar renegade hoefschoenen maat 0 te koop. Zijn er mensen hier die belangstelling hebben? Zijn nog in zeer goede staat. Incl inbus sleuteltje en een paar reserve klittenbanden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:58

Ja de schoenen heb ik gekocht indd , maar ze gaan uit dus heb er echt geen donder aan zo !
Ben echt wel boos en teleurgesteld om deze belabberde service !
Hoor steeds meer klachten zonde hoor

Ik ga kijken hoe ik dit anders aan kan pakken er moet iig iets gebeuren met de schoenen , dit probeer ik via een ander te laten verwarmen de rekening gaat rechtstreeks maar degene wie deze schoenen levert! Heb al het 1 en ander ingewonnen aan advies , qua kosten en service ( nalatigheid)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:35

op gras wil ik zowieso alleen rijden met kalkoenen mits het heel erg droog is, heb het te vaak mis zien gaan!

maar van ijzers worden zn hoeven zwak, dus wil overgaan op blote voeten en als het nodig is met wedstrijden met schoenen gaan rijden

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:43

Ik heb nu sinds een ruime week easyboots gloves aangeschaft met de passervice van hoofwear, de eerste rit (kort en rustig) bleven ze zitten, maar daarna bleven ze maar uitgaan.

Contact opgenomen met hoofwear en ze waren waarschijnlijk dan toch te breed geworden, dus powerstraps thuisgestuurd gekregen. Gisteren opnieuw geprobeerd met de powerstraps, in de bak ging het goed, maar een galopje in het weiland was teveel. (oorzaak natte ondergrond??)
Daar gingen ze weer :( bahbah. gelukkig(of ook weer niet) hoef ik niet te rapen, want de gaiter houd de schoen aan het been vast. Blij dat ik een braaf paard heb die meteen stopt, er zullen er genoeg zijn in tijdens de galop in paniek raken als er ineens iets om de kootholtes heel flappert, waar ze ook nog op kunnen gaan staan. Brr je paard zal maar aan het vallen komen erdoor. Ze gingen bijna tegelijk uit.

Dus voor wie gloves willen aanschaffen, een leuke strakke schoen. Maar hij moet echt 100% perfect passen, bij mijn paard in dr voet bij de verzenen te smal, waardoor de schoen daar niet genoeg vast kan klemmen.

Nu zijn er Scootboots onderweg! Ze viel mooi in de maattabel van de maat 4, dus hopelijk hebben wij onze schoenen nu gevonden!

Allemaal een goede service van Klaas van Hoofwear, snelle reacties terug, en snelle verzendservice +:)+

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:18

Ik heb helaas hele andere ervaringen met hoofwear.
Ik wilde een paar jaar terug schoenen bestellen en graag met passervice in uden. 1 mailtje teruggekregen en daarna nooit meer. Gebeld, gemaild, geen reactie!
afgelopen jaar wilde ik voor 2 andere pony's graag schoenen. Gemaild voor info en wederom passervice. Ook weer 1 keer antwoord terug en op mijn mail terug nooit meer iets gehoord. Verschillende keren gemaild en gebeld, maar niks meer gehoord. Die heeft dus afgedaan voor mij!
Toen schoenen gaan passen bij lennard denkhaus en alles was met 1 week geregeld! Dat is pas service.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:08

dingogirl schreef:
Ik wilde een paar jaar terug schoenen bestellen en graag met passervice in uden. 1 mailtje teruggekregen en daarna nooit meer. Gebeld, gemaild, geen reactie!
afgelopen jaar wilde ik voor 2 andere pony's graag schoenen. Gemaild voor info en wederom passervice. Ook weer 1 keer antwoord terug en op mijn mail terug nooit meer iets gehoord. Verschillende keren gemaild en gebeld, maar niks meer gehoord. Die heeft dus afgedaan voor mij!
Toen schoenen gaan passen bij lennard denkhaus en alles was met 1 week geregeld! Dat is pas service.

Inderdaad zo gaat het bij hoofwear

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:08

haukieboy schreef:
Ik heb een paar renegade hoefschoenen maat 0 te koop. Zijn er mensen hier die belangstelling hebben? Zijn nog in zeer goede staat. Incl inbus sleuteltje en een paar reserve klittenbanden.

Wat vraag je er voor

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:11

Hier prima ervaring met hoofwear.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:18

dingogirl schreef:

Hier helaas ook niet hele goede ervaringen met hoofwear.
Heel moeilijk contact te krijgen niet via mail of telefoon! Kwam bepaalde afspraken niet na of belde gewoon niet terug. Voorlopig zijn mijn hoefschoenen nog goed. Maar moet ik ooit nieuwe ga ik toch echt op zoek naar iemand anders..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:30

De kabel van mijn easyboot standaard (nieuwste model) is aan het stuk gaan. Is dat een beetje zelf te vervangen. Mijn oude easyboot standaards uit 2003 zijn nooit kabels van stuk gegaan namelijk. Ik zag dat agradi losse kabels verkoopt maar niet in de maat die ik nodig heb dus ik moet het cable buckle setje bestellen. Twijfel alleen of het de goede is (ze gebruiken altijd oude foto's bij hun producten). Maar is het te doen of heeft niemand daar hier ervaring mee?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:32

Overigens woon ik niet ver van Uden af en zag dat hoofwear het ook voor je kan doen, maar ik durf het niet zo goed met de negatieve verhalen van hier. Kan de schoenen eigenlijk niet missen.