Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rooslover

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:51

Ik hoop het ook niet. Nou heeft ze een veulen, misschien dat die haar een klap heeft gegeven o.i.d.
Moet over een week ongeveer scannen of ze drachtig is, misschien dat ik dat gelijk naar laat kijken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:04

Zou kunnen inderdaad, je weet het toch niet.. Maar het klinkt wel een beetje als de blessure van Zembla. Die heeft aan de buitenkant van het been en hard bultje zitten en aan de binnenkant een iets verdikte pees.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:42

Zo wij zijn begonnen met stappen vanaf gisteren. :)) gaat goed, meneer loopt weer helemaal rad en het been is nu volgens mij weer helemaal normaal. :))

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:07

Oz heeft het naar zijn zin op zijn nieuwe plek. Mooi groot weiland 1.5 hectare die hij deelt met 6 ruinen. Lekker op de wind van de dazen en knutten hebben ze maar weinig last. Ik mag er ook graag komen er hangt een fijne sfeer. Ook mijn bijrijpaard is er ook heen verhuist en is een stuk rustiger geworden. Wat de eigenaar (die MS heeft) heel fijn vind. Tot nu toe een goede keus.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:24

Fijn dat je zo tevreden bent over jullie nieuwe plek. :))

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:36

Hier helaas slecht nieuws... Ook de derde echo gaf nul verbetering opdracht blessure, vandaar verder gekeken en nu blijkt paard in beide achterbenen spat te hebben. Rechts zelfs klasse vier met flinke haken en vergroeiingen.. Geïrriteerde weke delen en alles. Grote kans dat de blessure daar misschien vandaan komt/ het niet kan genezen door het ontlasten achter. Helaas betekent dit voor ons einde verhaal... Paard hoeft niet met pijn verder, hoe moeilijk ook!

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:52

ai veel sterkte Ananas

hier nog geen verandering te melden. pony staat braaf op zijn stukje wei, been toch nog altijd iets verdikt maar hij loopt (zover ik kan zien) zuiver en toont geen tekenen van pijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 15:59

Dat is wel bijzonder slecht nieuws Ananas :(:)
Wel prettig dat je nu weet waar het vandaan komt, alleen erg verdrietig dat er maar 1 hele moeilijke oplossing is.
Sterkte!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:57

Tjee,.... Ananas wat triest nieuws. Maar goed dat je haar verder onderzocht hebt. Dat maakt die vreselijk beslissing iets eenvoudiger.
Sterkte.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:37

_Ananas_ wat een ongelofelijk klote nieuws zeg. Heel veel sterkte

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:42

Somebitch , fijn dat je weer aan het stappen bent! En fijn dat z`n been goed blijft.

yarrah fijn dat Oz het naar zijn zin heeft op zijn nieuwe stekje :D Lekker groot weiland zeg +:)+ En natuurlijk ook fijn dat het onderling gezellig is.

nvanriet lekker op de wei dat is wel fijn. Hopelijk trekt de verdikking nog weg.

Hier alles goed Dupi doet het braaf en goed om de dag draven en morgen weer opbouwen maar pff de conditie is echt 0 :o :+ Zijn been blijft super mooi dun dus ben er wel blij mee

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:00

_Ananas_ schreef:
Hier helaas slecht nieuws... Ook de derde echo gaf nul verbetering opdracht blessure, vandaar verder gekeken en nu blijkt paard in beide achterbenen spat te hebben. Rechts zelfs klasse vier met flinke haken en vergroeiingen.. Geïrriteerde weke delen en alles. Grote kans dat de blessure daar misschien vandaan komt/ het niet kan genezen door het ontlasten achter. Helaas betekent dit voor ons einde verhaal... Paard hoeft niet met pijn verder, hoe moeilijk ook!

-O-

Wat afschuwelijk voor je, sterkte! :*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:19

Wat vervelend nieuws Ananas :(:) Heel veel sterkte. Y;(

Fijn dat het bij jou goed gaat wendyke! :)

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:50

Zijn been staat terug minder dik. Zaterdag heeft redelijk gedraafd in wei en nadien was zijn been minder dik. Ook de volgende dag was zijn been terug iets slanker. Het was een tijdje geleden dat hij nog gedraafd had en het heeft hem precies goed gedaan. Heeft iemand daar een verklaring voor?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:54

_Ananas_ schreef:

Ooh jeetje wat naar..heel veel sterkte

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:57

Hier gaat het nog steeds supergoed..Vrijdag ons eerste echte dressuurlesje sinds vorig jaar april gereden en wat deed mijn superpaard het goed. Volgende week vrijdag weer les. Binnenkort afspraak voor een controlescan maar ik verwacht eigenlijk geen gekke dingen. Ik krijg ook steeds complimenten dat ze er zo goed uit ziet en dat ze steeds mooiere begint te worden :D

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:41

Balen ananas.. dit zijn altijd de vervelende kanten. Veel sterkte met je beslissing.

Voor de rest fijn dat de met de andere paardjes weer wat beter gaat.

Esther@ ik kan niet wachten om ook mijj dressuur lesje weer te rijden.

ik moet morge weer terug voor controle. Ben benieuwd we zijn nu wat aan het draven. Been blijft mooi. Maar we zullen zien. Hou jullie op de hoogte

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:44

Esther Wat leuk zeg. Heel veel plezier en geniet ervan!!

Ivana Succes morgen !!

Voeren jullie een supplement erbij voor de pezen?

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:53

Ja ik.voer.msm en druppels puur pees.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:06

Ik ook MSM.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:33

Hier nog iemand die MSM bij geeft :j

Hoop op goed nieuws morgen voor je Ivaanaa!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:49

@ananas tjeee heel veel sterkte dit zijn geen leuke berichten.

@yarrah super dat hij het zo naar zn zin heeft :D
@esther owww super lekker dresslesje gereden :D

ik voer ook msn en puur pees bij.

gister voor het eerst 30 min gestapt erop. twijfel of ik mn zadel weer mee naar stal ga nemen en hem wat meer aan het werk ga zetten tijdens het stapwerk. meneer heeft ook altijd al zoiets gehad van zonder zadel en met simpel hoofdstel hoef ik niet te werken. met zadel en s&t weet hij niet hoe goed hij zn best moet doen om maar aan het werk te kunnen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:48

Ik stap hem ook onder het zadel , maar dat heb ik altijd wel gedaan. Onder het zadel is die braver dan zo aan de hand :) Ga zelfs 2x in de week naar het bos :o :D

Wij moeten 25 juli weer terug naar de kliniek en als alles dan nog goed is, zal er wel een weidegang bij komen denk ik :)
Ik heb hem op de Glucosamine met Msn staan van Phamehorse

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:58

Wauw bos is wel heeeerlijk. K ga er ook opzitten maar dan gewoon zonder zadel en teugels opt uiteinde vast.

Mag ik vragen waarom je hem de msn met glucosamine geeft?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 00:01

Ik mag vanaf morgen ook 30 minuten stappen volgens ons schema! Paard vind eigenlijk dat ze ook wel stukjes mag draven.. Kan teugels dus bijna niet oppakken dan gaat ze dribbelen, met een lange teugel gaat het goed.

Had vandaag een stukje ruiterpad meegepakt, is goed aangestampt en redelijk vlak, maar daar werd ze ook wel wa dribbelig :roll: