[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:16

Leuk :)
Goed dat er wel een 'ho' op zit :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:36

Leuk die slee foto's. Onze slee is kapot :( Anders had ik vandaag mijn fjord ervoor gezet.

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:39

@ Jp bedankt voor het navragen van de S&s

Y groet jullie ook uit de sneeuwlanden (Lekker slank! :) ) {:)
Afbeelding

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 17:02

Die arme shet.. helemaal in de stress van dat masker.. ;)
waarom doe je eigenlijk een graasmasker op met al die sneeuw?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:20

Isabella schuifelde vandaag wat ongeïnteresseerd door het dik pak sneeuw over haar wei naar achteren, wetend dat er toch niets te vreten was, maar goed, het vrouwtje wilde dat ze zou gaan lopen.
Ze kijkt om en ineens veert ze een meter omhoog.
Het duurde even voor ik door had waar ze van schrok, maar dat was dus haar eigen spoor.
Ik heb me suf gelachen. Ze was het helemaal niet eens met die lange slang door de sneeuw en heeft continu lopen blazen en snuiven en bokkesprongen gemaakt (op paar m2, want die slang was dichtbij en doodeng). Toen ik het poortje opende de andere kant op, wilde ze ook maar 1 ding ... wegwezen !!!
We zijn daarna even lekker samen aan het rennen geweest door de sneeuw. Ze liep als een speer.
Tot ze ontdekte dat er nog gras zat onder de sneeuw. Toen was het 'rem erop en vreten'.
Eenmaal thuis, was de slang er nog en begon het weer van voren af aan. Wat was dat beest bang zeg ... Mafketel :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:46

Omdat ik wil dat ze geen enkel grassprietje naar binnen krijgt (het is wel bijna kaal op het land, maar toch), maar wel even wil dat ze haar beentjes kan strekken (waar ze duidelijk aan toe was) en ik geen beschikking over paddock en bak heb. Het was maar een half uurtje en ik heb tussendoor iedere keer de sneeuw eruit gehaald, dus daar krijgt ze vast niks van. ;)

@Isapaardje..geniaal verhaal :')

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:19

Leuke foto's/filmpjes :D

Hihi, Isa is maf, ik kan me voorstellen dat je heel erg gelachen hebt ! En wat fijn dat ze zich goed genoeg voelt om zo raar te doen :j

Nado gaat supergoed, hij lijkt nu helemaal over de bekappingsbevangenheid heen te zijn, hij loopt vlot, draait soepel en kan prima achteruit lopen. De nachten op stal en dekens blijken heel goed te werken. Vandaag met de sneeuw wilde ik een kort ritje gaan maken met Duur, en Nado stond echt zo van: hallo, hier ben ik, dus heb ik hem er ook maar bijgepakt en hebben we een heel kort ritje (ong. 5 min) gemaakt met z'n drieeen. En Nado ging als een trein, veel dribbelen en klieren, ik ben zoooooo blij!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:42

Fijn dat Nado goed gaat!...ik maakte me toch wel zorgen :o

Isabella heeft achtervolgingswaanzin :D Gek beest!
Gewoon een arabische volbloed in shetlander kleren ;)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:15

Wat fijn om te horen dat Nado zo goed gaat :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:01

Hier ook een blije Boon in de sneeuw :) veel bokjes en Missy 'pesten' :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:23

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:57

Dan ben je met 29 pont verzending net zo veel kwijt als hier :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:01

Ook als je combineert?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:39

Jannepauli schreef:
Nou, het gekke is juist dat ze voor een groot gedeelte op de hoefwand liep! Jammergenoeg kwam de smid eerder dan dat ik foto's kon maken van een paar schone voeten, dan had je het beter kunnen zien. Wat je aan zand nu ziet is vastgelopen zand in de holtes van de hoeven - krabbel je dat weg, dan steekt de hoefwand boven de zool uit. Wat wél de grond raakte waren de steunsels, die kwamen zelfs een beetje boven de hoefwand uit. Kijk maar op de foto: aan de linkerzijde zie je een donkere "C", beetje bovenaan.
Krankzinning hoe snel haar hoeven nu groeien..deze opname is 8,5 week na de laatste beslagbeurt - en het ziet eruit alsof het wel 12 weken zijn. Ik hou momenteel 7 weken aan tussen bekappen|beslaan , maar zelfs dan zie ik na week 6 al veranderingen in het lopen, alsof ze op te kleine schoenen loopt.
De witte lijn in idd nog wat breed en niet goed maar de smid verwacht dat deze pas weer redelijk normaal zal zijn als de HB hoef volledig uitgegroeid is. Achter is de witte lijn weer goed maar ze was ook maar zeer licht bevangen op de achterhoeven.

Ja , ik zie de C zitten, snijd jouw hoefsmid normaal wel de steunsels bij of doet hij daar niks aan ?
dat de hoeven van Pauli nu zo snel groeien kan misschien wel komen door het akkefietje in september, de hoeven gaan dan weer in de snelgroei-correctie stand.
Zou je bij gelegenheid even foto's willen maken van Pauli's hoeven met sneeuwringen ?

Ik merk bij Hittie dat de snelheid van hoefgroei nu duidelijk aan het afnemen is, het was afgelopen vrijdag 7 weken geleden dat ze verlegd was en er ging maar nauwelijks wat van af.
Voorheen was het 5 hooguit 6 weken wat ertussen zat, we gaan nu kijken of ze volgende keer op 8 weken kan.
Hittie d'r voet is overigens weer vrijwel normaal van temperatuur, kreupel is ze al helemaal niet en ze staat er ook gewoon op.
Het moest met een dag of 4 weer koel zijn en zo niet dan kon het toch een zweertje zijn.
Zo het nu lijkt heeft ze dus geen zweertje en waarschijnlijk is ze dus toch ergens op gaan staan, heeft ze het voetje gezwikt of gestoten.
Ik heb het trouwens wel getroffen met mijn smid (dat mag ook wel eens gezegd worden), we hebben hem al 15 jaar en de beste man stond hier donderdagmorgen gelijk op de stoep terwijl hij eigenlijk naar een heel ander gedeelte van Friesland moest,
hij was hier vrijdagmorgen om 7 uur alweer om Hittie te verleggen en zei me dat hij zelfs op zondag zou komen als ik het niet vertrouwde.
Nou belde hij vanavond uit zichzelf op hoe het leek met Hittie <3

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:46

@Geerke
Ik vind pablo er helemaal niet slecht uitzien, integendeel zelfs ;) , ik heb wel het idee dat hij wat is aangekomen als ik het vergelijk met een eerdere foto die ik van hem gezien heb.
Heerlijk trouwens om een foto te zien zonder sneeuw, dat doet me extra verlangen naar het voorjaar want het is hier nu alweer -8* :brr:

@Janouk
Wat een dikke laag sneeuw ligt er bij jullie...
Leuke foto trouwens, Image ziet er goed uit ;)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:55

Jannepauli schreef:
Pauli krijgt:

Hooi, goede kwaliteit (momenteel vrij onbeperkt)
1 x daags Safe & Sound - hoeveelheid ongeveer 0,5-1 kg
Aanvulling: Ultimate Balancer (ongeveer een halve voerschep)
Ik gaf ook dagelijks een schepje YeaSacc maar daar ben ik al ongeveer 1-2 weken mee gestopt
Jilske krijgt hetzelfde maar in hoeveelheid wat minder
Graszaadhooi is nu op ( gisteren het laatste plakje), voordroog ben ik nog niet aan begonnen.

Wat is de reden dat je gestopt bent met de Yeasacc, beviel het niet of is het vanwege dat het ook al in Ultimate B en de S&S zit ?
Ga je nog wel weer graszaadhooi voeren ?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 01:04

@Deedee
Wat is jouw beestje heerlijk aan het spelen joh, lekker dat hij zo even zijn beweging kan nemen
en inderdaad, wat een ienieminie poný is dat kleine zwartje van de buren, ik dacht eerst dat het een hond was totdat ik hem met zijn hoofd zag slingeren :o

@COJP
Geweldige foto's heb je in je topic, vooral die ene waarop jij breed lachend langs Hans kijkt, die moet je laten uitvergroten, het plezier straalt ervan af ..
Met Grietje en Amber ook alles goed ?

@Nado
Wat goed om te horen dat Nado het beter doet als vorig jaar, ik hoop echt voor jullie dat dit zich zo voortzet ;)

lucyknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 01:14

Zo, ben ik ook weer eens.
Veel gewerkt (sins lange tijd weer eens dagdienst, weet nu weer waarom mijn voorkeur naar nachtdienst uit gaat, vind het maar niks "paardengedoe" in het donker, vooral met dit weer..)maar bijgelezen...
Ik zag PLOS oplevingen (doen ze ook aan "nieuwe afkortingen van het jaar"?, dan vind ik dit een nominatie waard voor 2010,als dat nog kan :D) die achteraf meevielen, gelukkig maar...
Treurig verhaal van Vito, sterkte en veel wijsheid gewenst :(:)
En een bevangen ezeltje erbij, hopelijk gaat het snel beter met Christoffel...
Voor een ieder die ik "vergeten" ben en het kunnen gebruiken, sterkte...

Heb genoten van jullie foto's en filmpjes met sneeuwpret, zo zie je maar, toch ook wel leuk die sneeuw.
(Ookal heb ik er soms best wel genoeg van, vanwegen de beperkingen, het voorjaar lijkt nog lekker lang weg zo, en dat voelt wel zo veilig. Dan duurt het nog een hele tijd voordat het hele zooitje hier het land op moet, en hoef ik nog niet te piekeren hoe ik dat hier moet aan gaan pakken...)

Luus gaat lekker, we hebben een nieuwe bodem in ons binnenpaddockje gekregen, waar ik erg blij mee ben.Het oude was namelijk erg stoffig, houtsnippers die al tot "meel" geworden waren, nu een lekkere zandlaag.
Kan het niet laten om een hier ook een filmpje neer te zetten (zet aub je geluid uit :o ) en een foto, al is dit nog van de eerste lading sneeuw...
Ik ben trouwens erg blij met de sneeuwringen die Luus achter heeft, en de zolen voor, heb nog geen last van sneeuwhakken gehad!

http://www.youtube.com/watch?v=k8VeCCmKx6Y

Afbeelding

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 01:22

Mooie foto, Lucyknol, en wat loopt ze soepel op het filmpje !

Klinkt als een hele fijne HS, Lolclub, iemand om te koesteren.

Vergeet ik helemaal te reageren op de foto's van Pablo :o Hij ziet er patent uit, Geerke! Ik zie zijn vacht best glanzen en de bult op zijn kont is minder duidelijk aanwezig.

Ook Nado vond de sneeuw wel wat :D
Afbeelding

lucyknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 01:29

Nado schreef:
Mooie foto, Lucyknol, en wat loopt ze soepel op het filmpje !

Ja, goed he :o
Even tussen de sneeuwellende door was de buitenbak goedgenoeg om te longeren. Luus had er zin in en was lekker voorwaarts haar rondjes aan het lopen, en ik kreeg zoveel blije opmerkingen van stalgenoten dat het er zo goed uit zag, en echt, dan "groei" ik een soort van....

De foto van Nado is ook superleuk trouwens!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:16

Lucyknol jouw paard loopt inderdaad netjes op de filmpje :j Het sneeuwde daar ook flink op dat moment!
Ah en ik ben verliefd op Nado wat een lief koppie zit daar op zeg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:44

deedee19 schreef:
Lucyknol jouw paard loopt inderdaad netjes op de filmpje :j Het sneeuwde daar ook flink op dat moment!
Ah en ik ben verliefd op Nado wat een lief koppie zit daar op zeg.

ik was ook al verliefd <3 Dan moeten we hem delen :D
Allemaal goede berichten!
Gelukkig maar!
Luus gaat ook goed!Leuke deken trouwens!

Ik vind die schaap/hond achtige pony's van je buurman ook wel wat....ik heb ze zo klein nog nooit gezien in het echt :o
Volgens mij is mijn hond Abeltje groter.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:17

Oeps ... er is hier een pak sneeuw gevallen waar kleine hondjes niet blij mee zijn :+

Jammer dat onderstaande foto wat wazig is, maar geeft wel leuk aan hoeveel sneeuw er ligt:
Afbeelding

12 cm op een kist die ik gister nog sneeuwvrij had.
Sneeuwlaag blijft net onder rand hoefschoen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 11:25

Ik geloof dat ik me toch niet al te veel zorgen moet maken over Pauli's ribbels in de hoeven.. zonder macro-instelling op je camera ( waardoor alles sterk uitvergroot wordt zoals bij mijn eerdere foto's) ziet het er ongeveer zo uit als op onderstaande foto's ( bij Pauli zelfs minder zichtbaar) en dit is nota bene een foto op een reclame site voor F4F van een paard met goede hoeven dankzij dit supplement! (paard met slechte hoefkwaliteit, niet HB geweest)
Afbeelding

Zou er nou veel verschil zitten in Ultimate Balancer en F4F?
Ook in UB zitten stoffen die speciaal voor de hoeven van HB paarden zijn.
De foto komt van een Amerikaanse site: http://www.whitehavenfarm.com/formula4feetcases.php met diverse hoeven-cases.

Voor sommige mensen is vandaag een fijne dag! Het is nl de kortste dag van het jaar - vanaf morgen worden de dagen weer langer en gaan we richting de lente. Alleen wij PLOS-lijders kijken daar niet naar uit!
Laat ons nog maar even van de sneeuw genieten!
Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:00

Die oortjes van Nado, super lief.

Fijn dat Lucy zo goed loopt zeg!

Jouw smid is goud waard Lolclub. Hij komt zeker niet in Deest? (Geen idee waar aan het bos is namelijk :P ) Amber doet het trouwens prima, die vindt dit weer heerlijk. Ze gaat regelmatig spontaan een rondje door de wei maken en lijkt er geen moeite mee te hebben dat de bodem onder de sneeuw onregelmatig bevroren is. Grietje lijkt nu wel iets meer moeite met lopen te hebben, maar op haar verharde stukje heeft ze de sneeuw vertrapt en er zitten puntjes in die dus in haar hoef prikken. Krijg het met geen mogelijkheid weg, dus straks even strooizout halen. Straks een poging doen om door de sneeuw in de gewone wei te wandelen, dan vermoed ik dat ze wel oke loopt.

Wat kost die ultimate balancer JP? Als het vergelijkbaar is met f4f dan is dat natuurlijk ook een optie.