nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:43

Ik ben zelf niet meer tevreden over de easyboot.wel over de schoon maar de nieuwe dikke stugge gaiters zogen voor wondjes terwijl ik dit met oude model gaiter niet had waren voor op ook niet zo stug.ik word hier dus niet blij van

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:54

Roxan1 schreef:
Sparky dus je zou precies het gaatje nodig hebben tussen de gaatjes in?!? de gaatjes in het frontje zitten redelijk dicht op elkaar maar het is mogelijk er eentje tussenin bij te boren. Maar het simpelste lijkt me om er iets in te zetten op spanning zodat de gaiter net die paar mm. oprekt.

zou niet weten waar en hoe dan roxan... anne reageert niet meer op mails en pb's en heb toevallig klaas gezien bij paard en leven dag en stuur hem wat foto's en filmpje op , vind het raar de enne schoen blijft prima zitten en links raak ik steeds kwijt ,en strakker zetten zit voor sparky echt te strak ,, baal er goed van :(

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:57

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 06:58

Een uitgebreidere review over de nieuwe Scoot Boot volgt maar op onze facebookpagina wel al enkele foto's en video's.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:17

Heeft er hier iemand de nieuwste Equine Fusion All Terrain al gezien? Ben erg benieuwd of het echt een verbetering op de Ultimates is.

Heb inmiddels al een jaar 4 stuks Equine Fusion Ultimates in gebruik naar alle tevredenheid. Slijtage wordt wel zichtbaar waar pony de hoeven niet zo goed afwikkelt dus voorkant of achterkant. Ben benieuwd hoe lang ze meegaan voor ze totaal versleten zijn, zowiezo nog wel een jaar gok ik zo.
Vandaag ben ik voor het allereerst 1 schoen verloren door rare actie van pony. Gelukkig schoen snel gevonden (was op buitenrit), weer aangetrokken en rit vervolgd.

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:32

Equine Fusion All Terrain: Wij hebben ze en inderdaad de gehele zool is aangepast, aan de voorkant voor het afrollen en aan de achterzijde is deze hoger.

Ook is de zool dikker en het profiel een heel stuk hoger voor meer grip dan bij de Ultimate (en voorgangers).

Hoe houdt de velcro het bij jou na een jaar Shetlandfan? En heb jij nog de zooltjes in de schoen?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:43

Het klitteband houd het goed bij mij. Wat slijtage maar het plakt nog prima. Meeste slijt dat stukje klitteband aan dat smalle lipje lusje dat je omhoog moet trekken.
Ik heb in alle 4 de schoenen zooltjes liggen. Voornamelijk omdat mijn pony erg lage verzenen heeft en beetje extra demping.
Heb eerste grote tijd alleen bij achterhoeven zooltjes gebruikt. Voor niks. Nu ter experiment op alle 4 zooltjes en merk weinig verschil qua lopen. (nu rijd ik voornamelijk over asfalt of gras).
Zooltjes willen wel nog makkelijk gaan schuiven. Die gaan vaak draaien, en dan zijn ze zo kwartslag gedraaid in de schoenen als ik ze weer uit wil trekken aan het eind. Schoenen zelf zitten als huis en draaien niet, alleen de zooltjes. Best maf.
Wil ik nog wel keer wat op verzinnen dat zooltjes blijven liggen.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:24

ik heb nu sinds september vorig jaar de ultimates voor mijn 2-span shetten, en heb elke kilometer bijgehouden om te zien hoe lang ze mee gaan. nu staat de teller op 785km!
en ze zijn half afgesleten. ( nopjes)
de klitteband aan de binnenkant van de achterschoenen doet het niet zo goed meer, maar daar doe ik leukoplast tape omheen. en die houdt het prima vol een hele rit lang. ook met water e.d.

ik heb in de voorschoenen zooltjes en die blijven perfect zitten.
ik zou wel de volgende keer de all terrain nemen. de dikkere zool lijkt me fijner en gaat langer mee, en hij rolt waarschijnlijk nog beter af.
maar dat duurt nog even gezien de toestand van de huidige schoenen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:33

Ik heb mijn schoenen op verschillende momenten gekregen en ze zitten door elkaar in een emmer. Maar ook mijn schoenen blijven heel goed, zelfs in de marathon.

Ondanks dat wil ik toch ook de all terrain gaan testen, gewoon om ook eigen ervaring hier mee te hebben.

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 07:48

In de kleinere maten doen ze het echt goed hé! Wat een kilometers!
Idd shetlandfan best maf alleen die draaiende zooltjes.
Die all terrain zien er goed uit, je ziet echt de verbeteringen in afrol en het profiel voor grip/slijtage.

Velcro/Klittenband : ik ben daar benieuwd naar want heb zelf een maat 13 maar daar is echt de kracht wel uit.
Dacht eventueel bij de nieuwe er een paar lusjes op te naaien zodat je er zelf een bandje/riempje/gespje op kan zetten voor wie dat nodig vindt. Heb dit bij de producent al eens voorgesteld maar als ik jullie hoor lijkt dat niet echt nodig, zeker niet in de kleine maten.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:38

hier nog steeds rijden zonder schoenen dus helaas ook geen lange grote ritten mee kunnen pakken ,
slechte service helaas, je krijgt zo nu en dan antwoord, maar als je dan weer een vraag stelt om de schoen goed af te stellen ,geen gehoor wederom ....

baal hier enorm van, en vrees ook dat ik naar een andere schoenpas service moet gaan mailen zodat hun die schoen eventueel kunnen warm maken en pas maken, stuur de rekening dan wel naar de andere passervice heb daar bijna 300 euro voor floating boots neergeteld, maar de service bij verliezen en niet goed zitten is belabberd,

heb mijn goede telefoon nummer nog een keer doorgegeven, heb via Facebook Messenger gedaan , heb nog gereageerd op een status om mij te contacten maar alles blijft bij 1 bericht en geen oplossing baal hier ontzettend goed van , ook omdat dit mijn derde paar schoenen is, en alles geprobeerd heb qua schoen wat er op de markt te vinden is, dde floating boots zijn verruit de beste als ze maar pas zitten ! en dat zit links gewoon niet ..

ik ga nu eerst op vakantie en zal daarna contact op gaan nemen met klaas , die heeft aangeboden om naar de schoenen te kijken en ze eventueel pas te maken en het probleem te komen bekijken , want ik verlies de linkerschoen, op zijn allerstrakst doet het mijn paard zeer, en even strak als rechts verlies ik links dus, en bij het verliezen zit de schoen nog geheel dicht,

maar dat ik baal en het echt heel slecht vind , qua service achteraf dat vind ik nog het ergste , heb gelukkig ook al een aantal pb's gehad met dezelfde ervaringen ... zonde eeuwig zonde

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:32

Kennen jullie marquis hoefschoenen? Is dat wat?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:36

De marquis heeft een kussentje dat je op moet blazen om de schoen passend te maken en vast te klemmen.
ik hoor vaak dat het kussentje gevoelig is om stuk te gaan. En je moet het met een soort fietspompje opblazen.

ik zou er nooit voor kiezen. Maar dat is voor iedereen een eigen keuze.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:40

Waarom niet dinogirl?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:05

Ik hoor er ook weinig goeds over; verliezen, leeglopen, kapotte onderdelen etc.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:03

neem eens contakt op metwww.paardenluxe.nl die hebben echt super hoefschoenen en geven echt super uitleg

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:59

karev, zoals al aangegeven kun je de marquis sneller verliezen. als zo'n kussentje kapot gaat of leegloopt kun je ze op dat moment niet meer gebruiken.

ik heb al een hele tijd de equine fusion ultimate hoefschoenen. makkelijk aan te doen en gaan echt nooit uit. kan eigenlijk ook niet door de pasvorm. en geen staalkabeltjes e.d. wat kapot kan gaan.

kijk eens op de site van equischoen.com
die hebben alleen de betere hoefschoenen en pas,/ probeer-service.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:32

Ik las al een tijdje mee maar heb sinds kort de floatingboots aangeschaft via Equischoen. Eerst had ik een te kleine maat maar het paar dat ik nu heb lijkt goed te zijn. Vanmiddag ben ik er alleen 1 verloren tijdens een flinke galop. Daar baalde ik wel flink van. Morgen even kijken of ik de sluiting iets strakker kan doen. Daarnaast vraag ik me af hoe het bij jullie gaat met het klitteband? Bij mij gaat het namelijk na een paar stappen al los. Heb nu breed klitteband gekocht dus even kijken of dat werkt.

Overigens heel tevreden over de service van Equischoen.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:46

welke klittenband gaat er los? van de floatingboots?
bij de fusions heb ik standaard leukoplast ( zo'n rolletje pleister om verband vast te zetten) over de klittenband, helemaal rondom.
dit blijft perfect zitten, ook na 35-40km, en ook met water, en de klittenband kan niet los dus blijft goed.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:48

Bij de floatingboots zitten losse stukjes klittenband die de neopreen gaither op zijn plek houden, ik heb gewoon een rol klitteband gekocht en daar knip ik af en toe een stukje af, na een tijdjes wordt het toch weer vies en werkt het niet meer goed

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:48

Ik ben mij (nog steeds ) aan het orienteren op het aanschaffen van hoefschoenen. Paard wordt iedere 10 wkn natuurlijk bekapt. Ik begrijp dat je zelf de hoeven moet bijhouden om ze tussen de officiele bekapbeurten te laten passen.

- is enkel bijvijlen voldoende?
- ik heb totaal geen verstand van bekappen. Hebben jullie dan allemaal een cursus hiervoor gevolgd?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:41

Je kunt je smit toch effe vragen hoe je het beetje kunt bij houden.de teen kort houden is echt super makkelijk.en ik hoef eigenlijk tussen het kappen niet percee de voet bij te houden,dus misschien bij jou ook niet nodig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:45

@Jenny: als je om de week een vijltje over de buitenrand haalt zodat de 'scherpte' er af is is dat voldoende en daar heb je ook niet echt een cursus voor nodig.
Vraag je smid om een oude vijl (meestal krijg je die gratis). Voor hem niet meer scherp genoeg, maar voor jou gaat die nog maanden mee :D

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:37

Mijn paard wordt ongeveer elke 8 weken traditioneel bekapt. In de tussentijd moet ik de hoeven zelf bijhouden, anders passen de schoenen de laatste 2 weken niet meer. Dat is het enige nadeel aan schoenen vind ik. Die hoeven bijhouden vind ik lastig en mijn rug wordt er niet blij van.

Nu, ik denk wel, moest ik ze elke week even bijvijlen dat het makkelijker bij te houden is. Nu wacht ik te lang en dan moet ik er teveel afvijlen wat zwaar is.

Ik zal ook maar eens wat technieken vragen aan de smid voor het bijhouden van de hoeven.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:28

Dank jullie. Ik ga eens kijken voor een vijl. En zal de volgende keer kortsluiten met mijn smid hoe en wat