Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scoxxx schreef:Valt het jullie trouwens op dat het goede beslag van Omar de 2 lippen op de voorhoefjes ter hoogte zijn van het laatste nagelgat en bij het slechte beslag ter hoogte van het eerste nagelgat....
scoxxx schreef:Nee, ik geloof niet in een hoefmechanisme ter hoogte van de nagels en de teen.
scoxxx schreef:Ik zie geen enkel praktijk-bewijs van een hoefmechanisme ter hoogte van de nagels (en teen)... bij mijn paarden noch bij andere paarden.
scoxxx schreef:Nee, ik geloof niet in een hoefmechanisme ter hoogte van de nagels en de teen.
henny_w schreef:Dat komt ook overeen met de test die ik gedaan met mijn paarden door ze eerst op een lap met waterverf te laten lopen en vervolgens op een omgekeerde behangrol.
Er was geen verandering van de onbeslagen hoeven ter hoogte van de plek waar bijv. de nagels zitten bij beslag.
Er was wel een minimaal verschil tussen onbelast een afdruk maken en vervolgens dus belast in stap en draf zowel met als zonder ruiter.
Nl. dat ter hoogte van waar normaliter het uiteinde van de takken van de ijzers zitten dat daar de hoef 1 a 2 mm uitzette bij belasting.
Met of zonder ruiter maakte geen verschil.
opala schreef:De waterverfproef ... heel professioneel.
Wanneer men nu eens zou zoeken op Youtube op hoofmechanism gaat er een wereld voor je open, wel -wanneer dat al mogelijk is- door er "ongekleurd" naar te kijken.
Ik kan mij best voorstellen dat je blind wil zijn voor de realiteit
henny_w schreef:Het resultaat was dus geheel tegen de beweringen van PN in.
Toen ik ze daar mee confronteerde op de site gaf niemand een reactie.
Paste niet in hun verhaal kennelijk.
Arabesk schreef:Oja ik zou nog filmpjes van de shet uploaden
fransje23 schreef:Arabesk schreef:Oja ik zou nog filmpjes van de shet uploaden
Ja, schiet daar eens mee op![]()
Er is heel veel onderzoek gedaan naar hoefijzers in Utrecht. Dat hoefijzers meer trillingen geven kwam ook uit dat onderzoek, dat kunststof juist minder trillingen geeft zelfs minder als blote voeten ook.
Maar stoort de vaak rechtlijninge denkwijze van PN ook.
Arabesk schreef:De enige reden waarom sommige mensen hier met mij in discussie willen gaan is dat ze van mij willen horen dat het allemaal wel meevalt met de ijzers.
opala schreef:En heb je filmpjes bekeken op Youtube?
Esperanza schreef:henny_w schreef:Het resultaat was dus geheel tegen de beweringen van PN in.
Toen ik ze daar mee confronteerde op de site gaf niemand een reactie.
Paste niet in hun verhaal kennelijk.
Maar dat is de algehele tendens bij de PN aanhangers. Alles wat het tegendeel laat zien wordt genegeerdEr wordt niet eens serieus naar gekeken, het wordt gewoon terzijde geschoven als zijnde onzin. En zo werkt de realiteit helaas niet helemaal.