Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:19

Je weet het toch allemaal zo goed ............. Ik zou als ik jou was maar eerst je excuses aanbieden....... want je beticht me nogal van iets zeg!!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:21

KiWiKo schreef:
absoluut........... vooraf toestemming gevraagd! Ze stond toch ook met haar neus bovenop het maken van de foto's..........

Dank voor je antwoord.

Ik weet dat jij vaak deze smiley's gebruikt Haha! Haha! Haha! , in deze drie topics vind ik ze totaal misplaatst.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:22

want??????????

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:24

ehm,in die 3 topics,opala,zou het nog helemaal goed komen met het betreffende paard,dus lijkt me dat je best Haha! smileys kunt plaatsen.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:25

Pensionnetje schreef:
Het fijne van de EU is dat ambachten zoals hoefsmid desstijds zijn vrijgegeven ten boeve van de vrije markt economie. Lekker hè, die stropdassen die van achter het bureaux dit soort beslissingen nemen.
Stuur zo'n foto eens naar hen op zodat een staatsexamen gewoon weer verplicht wordt om je hoefsmid te mogen noemen. Zijn we gelijk van al die "secte vorming" af. Boos!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen moeten zich niet zo gek laten maken , ieder zijn vak en laat gewoon een normale goed opgeleide hoefsmit het werk doen. hoefsmit is een vak apart en je moet ook genoeg kennis hebben van de anatomie, om een voet goed te kunnen bekappen, en kijk hoe het paard zelf wil lopen, en hoe het zijn voeten neer zet . Dit zijn ook punten waar goed opgelet wordt door een goede hoefsmit. Dat NB bekappen daar heb ik nog nooit wonderen van gezien, een paard loopt tegenwoordig ook niet meer in een natuurlijke omgeving.
Heb verhalen gelezen over Nb waarbij het paard 3 maanden kreupel liep , dit werdt beschouwd als normaal omdat hij aan de stand moet wennen, regelrechte dierenkwelling.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:28

KiWiKo schreef:
Je weet het toch allemaal zo goed ............. Ik zou als ik jou was maar eerst je excuses aanbieden....... want je beticht me nogal van iets zeg!!!

Ik weet helemaal niks. Ik bied mijn excuses aan jou niet aan, dat druist tegen al mijn gevoelens in. Troost je, ik ben de enige hoor die opeens een heel andere kijk op jou gekregen heb. Gewoonlijk zie ik niet eens een persoon achter een post.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:30

mmm,ik denk dat opala en kiwiko dit beter via pm uit kunnen vechten,dit word wel heel hatelijk.
het was een gezonde discussie,maar nu...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:31

Curriteren, ken ik eigenlijk alleen in combinatie met een baarmoeder Clown . Maar misschien bedoel je dus het vrij maken van ongezond weefsel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:35

joh........ jij zegt dat ik dit paard heb laten bekommeren, dat zeg je ...... jij zegt dat ik dit heb laten gebeuren, dat zeg je......

en dat is ronduit schandalig!

en daar wil ik ecxuses voor, want dat is namelijk niet zo Knipoog ik heb het hele paard niet gezien voordat ik hem ging chauffeuren van en naar de kliniek. ik weet nog wel dat mijn eerste gedachte toen ik dit paard voor het eerst zag was........"O mijn god, hoe moet dit aflopen"

en voor die aantijgingen wil ik graag excuses

opala schreef:
Dat jij dat in je nabijheid laat gebeuren om ..... een fotoserie ervan te schieten Boos!

opala schreef:
KiWiKo schreef:
(de vrouw in kwestie had niet zoveel verstand van paarden, en liet zich makkelijk om de tuin leiden..... helaas!)

Zo te lezen erg beïnvloedbaar, behalve door jou, maar ja dan had je niet die drie topics kunnen openen. Hoezo wil iedereen het beste voor het paard.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:36

Ik dacht ook dat het een gezonde discussie was.
Vechten jullie vetes ergens anders uit. Doe niet zo banketstaaf tegen elkaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:40

naa ik word er wel een beetje boos over dat ik van dat soort dingen beticht wordt......

ik heb GVD die mensen altijd gratis van en naar de kliniek gebracht omdat ik zo te doen had met dat paard, die mensen hadden geen piek te makken en van de kosten die hun kwijt waren aan de behandelingen kan je een leuke wereldreis maken....

Dus ik deed het gratis, bracht niet eens mijn benzine in rekening.....

en dan zulke nare opmerkingen die nergens op slaan naar je hoofd krijgen van iemand die het woord hoevvvv nog niet eens kan spellen vind ik heel vervelend

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:40

janderegelaa schreef:
Nadya schreef:
Misschien kun jij eens bedenken dat er ook goede NBers zijn. Jij maakt alleen maar stemming en kunt de afkortingen niet eens juist formuleren. Scheve mond

En intuïtief is met 2 puntjes op de i zo dus: ï. Dit doe je door de shift toets in te drukken, vast te houden en dan aanhalingstekens (") toetsen. Vervolgens laat je deze toetsen weer los en toets je de i in. Dus maak je niet druk om een afkorting want jullie bedenken wel weer een nieuwe stroming met een andere benaming met dezelfde afkorting.
NB staat bij mij voor Natural Balance wat weer iets heel anders is dan "natuurlijk" bekappen.

Ja, Natural Balance, dat is een andere stroming in het natuurlijk bekappen. Knipoog
Heb ik ook wel eens iemand van gehad, twee keer zelfs, maar ik was niet zo tevreden over het resultaat en ben weer terug gegaan naar mijn oude natuurlijk bekapper (zie eerder genoemde website). Met succes. Tong uitsteken

Overigens doet mijn toets met de 2 puntjes het helaas niet. Haha!
Ik heb een ietwat vreemd toetsenbord, dus schrijf woorden als reeel, intuitief e.d. ietsepietsje anders. Met reden, daarbij zeggende dat ik prima kan spellen. Clown
Dat is wat anders dan dingen bv. 'NH bekapt' noemen, terwijl we het hier over natuurlijk bekappen hebben. Knipoog
NH is toch wat anders dan bekappen over het algemeen. Clown

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:41

timilon schreef:
mmm,ik denk dat opala en kiwiko dit beter via pm uit kunnen vechten,dit word wel heel hatelijk.
het was een gezonde discussie,maar nu...

Opeens vind ik het allemaal zo relatief klinken ... gezond ... ongezond. Het is hatelijk wanneer we bij alles doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is.

Kiwiko: Ik ga verder niet vechten. Oké ik trek mijn woorden terug dat jij de ramp had kunnen keren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:43

das fijn Opala......... zijn we weer vriendjes Haha! Haha!

Curriteren is inderdaad fout weefsel weghalen ..... In dit geval bij het hoefbeen, dus het hoefbeen ontdoen van verkeerd weefsel.......

bij hardnekkige zweren een vrij standaard procedure.........

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:48

Goed zo. Laat iedereen gewoon in zijn of haar eigen waarde. je mag best je eigen mening geven, maar hou het netjes.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:49

verklaar je nader opala,in dit topic gaat het toch niet om goed-fout?en dus is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht.
je hebt een fout gemaakt,misschien had kiwiko in dit topic wat duidelijker kunnen zijn ivm de relatie die zij zou hebben met de eigenaresse van het paard met hoefzweer.
je hebt je woorden terug genomen,gaan we dan nu weer fijn verder met het vraagstuk misleidende naam???
ik zal mijn mening geven: geen enkel bekappen is natuurlijk,dus ja,de naam is misleidend.
gelukkig kunnen de meesten onder ons zover nadenken dat het natuurlijk bekappen waarschijnlijk in verband staat met het nh,natuurlijk houden van paarden etc etc.
en in die zin is het geen misleidende naam,en kunnen we weer gaan voortborduren of nb wel goed is voor de nederlandse paarden,op nederlandse bodems.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:52

Ik heb niks tegen NB zolang het deskundig uitgevoerd word........ en op je eigen paard moet je het ook kunnen doen, mits goed geinstrueerd door een deskundig iemand.....

heck ik bekapte mijn pownie zelf 25 jaar geleden, en ik haal nu ook ijzers eraf als ze los zitten, vijl het wat bij..... en hou ze rad tot de smid er is......

Nogmaals ik heb niks tegen NB, ik heb wel heel wat tegen prutsers....

Nav dit topic heb ik een adres gekregen waar ik de betreffende NBer kan rapporteren...... en dat ga ik ook zeker doen.

Net zoals ik een waardeloze TBer zou rapporteren.......

en nou worden overal fouten gemaakt, waar mensen werken worden fouten gemaakt....... maar anderhalf jaar een plank zo mis slaan is imo geen fout meer......

een fout is te kort bekappen, een fout is een keer een ijzer verkeerd onderslaan, een fout is wat scheef......... dat kan allemaal sporadisch...... maar als het structureel is moet zo iemand gewoon niet meer werken....... TB of NB

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:14

Nadya schreef:
Overigens doet mijn toets met de 2 puntjes het helaas niet. Haha!
Ik heb een ietwat vreemd toetsenbord, dus schrijf woorden als reeel, intuitief e.d. ietsepietsje anders. Met reden, daarbij zeggende dat ik prima kan spellen. Clown
Dat is wat anders dan dingen bv. 'NH bekapt' noemen, terwijl we het hier over natuurlijk bekappen hebben. Knipoog
NH is toch wat anders dan bekappen over het algemeen. Clown

Heb je wel eens bekeken hoe dicht de B en de H bij elkaar op het toetsenbord zitten Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:20

bij mij net zo dicht als NB, mischien heeft ze een belgisch toetsenbord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:20

Natuurlijk bekappen, what's next: biologisch opzadelen? Traditioneel is natuurllijk de beste bekapmethode, het stelt het paard in staat om zijn natuurlijk in verband staande hoef te gebruiken om zo goed en gezond mogelijk te bewegen. De manier waarop de hoef van nature in elkaar zit en de wijze waarop de verschillende onderdelen aan elkaar zitten, heeft een natuurlijke reden een dient natuurlijk gerespecteerd te worden. Zon vernuftig natuurlijk verschijnsel dient op de juiste manier behandeld te worden door iemand die er natuurlijk lang voor gestudeerd heeft en daarmee een ondergrond van kennis en kunde heeft om het paard optimaal te laten functioneren from the bottom up. Natuurlijk is dat het allerbeste, dat natuur zou de natuur niet zijn als dat niet natuurlijk zo was?
Natuurlijk genoeg zo?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:34

Lovely schreef:
Natuurlijk bekappen, what's next: biologisch opzadelen?

ROFL

In navolging van 'ecologisch longeren', 'pure-nature trailerladen' en de 'op de natuur betrekking hebbende rollkur'... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:41

En natuurlijk de Awareness hoofdstellen die niet alleen bitloos, maar zelfs geheel teugelvrij zijn Lachen.
Haha!

De term natuurlijk bekappen is in mijn ogen natuurlijk misleidend, als dat uit mijn vorige post niet al duidelijk was *LOL*. Ze kunnen het beter SjokTherapie voor hoeven noemen, of de Pijnlijke BekapMethode. Het is imo echt afschuwelijk wat mensen met paarden hoeven durven te doen onder het mom van 'natuurlijk' en al dat soort vage termen. Het zou echt verboden moeten worden en ik hoop dat de echte vereniging van echte hoefsmeden zich er hard voor maakt om het kaf voorgoed uit het koren te (be)kappen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:14

KiWiKo schreef:
opala schreef:
Dit is dus niet het resultaat van twee jaar natuurlijk bekappen, maar van verwaarlozing met een grote V.

Dat jij dat in je nabijheid laat gebeuren om ..... een fotoserie ervan te schieten Boos!

DIT is het gevolg van een waardeloze NBer!! En ik heb dat niet in mijn omgeving laten gebeuren lief! Ik reed dat paard van en naar de kliniek! Een Sorrie is hier wel op zijn plaats meis! Want je beschuldigd mij nu van dingen die gewoonweg niet waar zijn........

Ik was slechts chauffeur van dit paard.........

Trouwens ik vind het ook heel naar dat jij zomaar even zo een conclusie trekt jongedame!

KiWiKo mag ik je een tip geven.
Gewoon niet meer reageren op Opala.
Iemand die de eerder getoonde foto's goed vind, dat is al zoooo veelzeggend en voor mij de reden om eigenlijk niet meer in dit topic te reageren.
Dit is de welbekende "de beste stuurlui staan aan wal."
Voor mij heel duidelijk dat ze absoluut niet weet waar ze het over heeft.

Wat jouw foto betreft:
Ik heb eerder ook meegemaakt dat men zooo ver gaat met een paard omdat de eigenaar maar blijft geloven in een deskundig iemand en een goede afloop.
Veel "deskundigen" zijn meester in het mooi praten en maken daardoor veel slachtoffers.
Zeker onder mensen die zelf nog niet veel ervaring hebben. Dat zijn helaas makkelijke slachtoffers.
Ik denk dat jou verder niets te blaimen valt als chauffeur zijnde Knipoog
Op internet zijn wel meer afschuwelijke foto's te zien van NB geholpen paarden bijv. met hele heftige hoefbevangenheid.
Die paarden zijn er na een jaar wel doorgekomen maar owww wat een lijdensweg.
Paarden kunnen wat dat betreft vaak heel veel hebben.
Als je op de Strassersite kijkt kom je dit soort foto's ook wel tegen al valt het dan onder medisch bekappen.

Jammer dat in dit geval het paard de narcose niet overleefd heeft.

Ik vind het jammer dat ik in de loop der tijd niet foto's geschoten heb van al die tragische NB bekapte hoeven van 1 dagscursusisten die ik al gezien heb.

Ik doe in elk geval niet meer mee aan een verdere discussie in dit topic.
Zonde van mijn energie

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 09:21

Arabesk schreef:
Het paard in kwestie ken ik wel. Een paard dat keer op keer op keer hoefbevangen raakte. Het paard is daarna naar Arno gegaan in Brabant waar hij toen woonde.

Hij heeft het paard bekapt, meerdere malen en het paard is toen bij hem niet meer hoefbevangen geweest. Hij beschrijft ook verderop in het topic waarom de hoeven zo zijn bekapt zoals ze eruit zien op de foto. En ook waarom hij de straal heeft bijgewerkt.

Maar dat had vast niets met het bekappen te maken... Zoals ik het gelezen heb had het paard insulineresistentie, 1 van de veroorzakers van hoefbevangenheid.

Insulineresistentie is een inwendige aandoening vanuit het lichaam en wanneer zo'n paard niet een aangepast dieet krijgt loopt het een verhoogd risico voor wat betreft hoefbevangenheid. Het kan dus niet zo zijn dat bekappen dit paard geneest, hooguit z'n gangen verbeteren en pijn wegnemen.

Maar de manier waarop dit dier bekapt is, is niet het model waar een ex bevangen paard echt baat bij heeft, daarvoor is de toon veel te lang gelaten (afgezien van de hobbels en bobbels en de scheve stand). Juist een paard dat bevangen is of is geweest heeft baat bij een teruggevijlde toon, om deze zoveel mogelijk te ontlasten en makkelijker af te laten rollen. De hoef op de foto heeft juist een puntige toon.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 09:23

timilon schreef:
ik zal mijn mening geven: geen enkel bekappen is natuurlijk,dus ja,de naam is misleidend.
gelukkig kunnen de meesten onder ons zover nadenken dat het natuurlijk bekappen waarschijnlijk in verband staat met het nh,natuurlijk houden van paarden etc etc.
en in die zin is het geen misleidende naam,en kunnen we weer gaan voortborduren of nb wel goed is voor de nederlandse paarden,op nederlandse bodems.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Wat is de zin van een hoef willen nastreven die zich natuurlijk heeft gevormd onder totaal andere omstandigheden en die wij kennen hier in Nederland...