Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Needje schreef:Imo zou een goeie smid altijd kijken naar de voeten en hoe een paard loopt. En nooit standaard ijzers er onder knallen.
Als een paard zonder kan kan ie zonder.
Alleen zijn er een hoop baasjes die denken dat ie niet zonder kan en willen er per se ijzers onder.
Ik zou willen dat die van mij zonder kon! Scheelt me een hoop centjes!
DubbelDun schreef:@Renpaardje: Er bestaat ook nog zoiets als 'principe'Kost misschien een klant, maar levert veel meer aan goodwill op
Renpaardje schreef:Me paard heeft verder niets aan beenstand of wat dan ook. Ze heeft alleen gauw platvoeten.
Iemand tips?
xx
Renpaardje schreef:Wat een moeilijke keuze is dit.
Je gaat ervan uit dat je hoefsmid er verstand van heeft, als je vraagt om die Cytek eronder uit te halen zal je hem daarmee kwetsen [lijkt me dan]
Een andere hoefsmid is geen optie, hij is de enige die alle paarden daar doet.
Needje schreef:Maar als ze al vanaf november niet goed loopt, waarom zitten ze er dan nog onder?
Of zijn ze er al wel onder uit en nog steeds niet hersteld?
Sjoyceje schreef:<knip>
Rob van Nassau en mijn smid zijn onlangs op een bijeenkomst voor hoefsmeden geweest in Zwolle. Hier was ook een vertegenwoordiger van Cytek aanwezig om het ijzer te promoten. Na de uitleg van de werking van het ijzer was er gelegenheid voor het stellen van vragen, maar dat kon in een keer niet meer door gaan en moest na de pauze. Tot hun verbazing was het na de pauze ook niet mogelijk om vragen te stellen, alle smeden waren in een keer bij een spoedgeval, en de vrouw die het praatje deed kon de vragen niet beantwoorden. Hier klopt toch helemaal niks van?![]()
Mijn paard krijgt deze ijzers absoluut niet onder.
CarinaR schreef:kan iemand mij dan uitleggen waarom mijn paard t dan heeft met gewone traditionele ijzers... opgelopen benen (geen stalbenen, had ie wel maar nu niet meer, dikke benen ook van t land af dus). kort lopen. niet blij zijn etc... beetje alles wat de tegenstanders van cytec benoemen had mijn paard dus bij de gewone ijzers...
En die smid die dat deed is echt niet slecht, laat ik dat er bij zeggen!
Ik ben van mening dat cytec heus niet voor elk paard geschikt is... maar die van mij loopt er echt super op.
En van de meeste berichten krijg ik nu echt t gevoel dat ik de meest verschrikkelijke dierenbeul ben die er rond loopt...
Jammer hoor...