Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
[***] schreef:En volgens mij snap jij het nog steeds niet.
[***] schreef:EdithHartog schreef:En er zijn WEL paarden waarbij NB niet werkt en er zijn OOK mensen die in mindere mate deze gedachtengang volgen en er zijn OOk mensen die hun beslagen paarden 24 uur per dag buiten hebben staan. Het is niet allemaal zo zwart wit en er IS geen jullie en wij.
Jij hebt dit zo te lezen begrepen (en ik denk er precies zo over en verdiep me zowel in natuurlijk paardhouden/bekappen als traditioneel) maar het gros van de NB-ers is hier nog niet achter. Het is juist dat extreme in de gedachtengang van nooít meer ijzers! nooít meer op stal! nooít meer een bit! dat zoveel weerstand opwekt bij mij en bij heel veel anderen.
Cer schreef:@JoviBan: Hoe komt het dat het lijkt alsof het hoefbeen op het plaatje met de rood/blauwe lijntjes voorover staat, en op alle andere plaatjes niet?
[***] schreef:Om dat te weten zou je van een veulen al een rontgenfoto moeten maken en dan kijken hoe de stand van dat hoefbeen zich in de jaren ontwikkeld....en misschien zelfs nog per paard verschilt.
Citaat:Deze site staat staat nu onder verantwoordelijkheid van www.hoofcare.nl omdat ik door de eigenaar van de site www.hoefnatuurlijk werd bedreigd, ook heb ik van de "volgelingen" dreigende emails gekregen, ik heb inmiddels bij de politie aangifte gedaan.
Gelukkig heb ik mensen gevonden die vinden dat bedreigen niet kan in onze maatschappij, zo laat je weten dat je geen waarheid verkondigd maar iets wilt opdringen!
Citaat:Als je wel eens op www.bokt.nl komt heb je vast wel eens onder iemand's berichtje zien staan "de hoeven van mijn paard zijn vernield door natuurlijk bekappen". Dit onderschrift, en de bijbehorende website waarin wij al meer dan een jaar onterecht worden beschuldigd, zijn van....
Waratje schreef:
Verdorie, bedenk me net dat ik het al van belang vond dat mijn paard buiten kwam voordat NB bestond, was ik dan toen al de NB voorbij??![]()
Het is ondertussen een redelijke non-discussie geworden, wordt de smid verweten dat hij zijn klanten niet verteld dat een paard buiten hoord te lopen. Tjongejonge, je zou toch zeggen dat de meeste mensen de smid bij hun paard halen voor onderhoud aan de hoeven, niet voor een management-advies voor het hele paard? Moet de smid dan ook nog gaan vertellen bij wie ze hun lessen moeten gaan halen, zodat het paard correct komt te lopen? Ga toch weg, mensen hebben hun eigen verantwoording voor het houden van hun eigen paard en zijn er meestal ook niet van gediend om "kritiek" te krijgen van deze of gene die ze inhuren voor een bepaalde taak.
[***] schreef:Ik heb beide bijbels, die van het natuurlijk bekappen en het boek hoefproblemen van van Nassau, maar ze beweren niet precies hetzelfde, integendeel. Ik heb geen scanner anders kon ik het inscannen. Zal eens op de site's kijken of ik kan vinden wat ik bedoel.
Adrian51 schreef:Jij zei "Je zet een paard op ijzers als het nodig is en anders bekap je het alleen."
Hoi Janne,
Wanneer is het nodig om een paard op ijzers te zetten?...ben benieuwd !
HG.
[***] schreef:Cer: je voelt je gelijk erg aangevallen, waarom? Ik vond dat je hetzelfde verhaal als er boven staat vertelde.
Citaat:Dat ge-herhaal. Dit is ook herhaling:
EdithHartog schreef:Een smid kan toch gewoon zeggen dat het paard meer beweging nodig heeft omdat z'n hoeven slechter worden? Dat is toch helemaal geen gekke opmerking? Als mijn tandarts zegt dat ik meer moet flossen doe ik dat ook. En de gemakkelijkste manier van beweging geven aan je paard is meer buiten zetten.
[***] schreef:En de avatar van tinkerloos impliceert nou niet direkt dat er zoals jij denkt of hoopt goed te overleggen valt, integendeel, en daarom vind ik um niet geinig.
arno8 schreef:Gaan we nou iemand aanvallen omdat ze in haar avatar laat zien hoe zij met haar eigen paarden om gaat? Ze zegt toch niet: Iedereen moet het zo doen want anders...?
Citaat:Sorry hoor, maar als het over mijn paarden gaat, valt er ook niet veel te 'overleggen'.