Fijne feestdagen.

Had dit gisterenavond willen doen, maar mijn lichtje is een beetje snel uitgegaan.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nado schreef:Van de week dus in Roosendaal geweest, Nado op de foto gehad en daaruit bleek dat de hielen een stuk hoger waren dan op de vorige foto's van maart en mei. De losse wand (die tot 1/2 en 2/3 van de hoef zat) is aan beide kanten zo goed als verdwenen. HS heeft hiel laten zakken, maar door die te hoge hiel en het hiel-teen lopen daardoor is de toon overbelast geraakt en nu is ie dus wel weer HB, mechanisch. Hij moet met de nieuwe stand wel zijn hoef plat op de grond neerzetten, maar dat doet dus pijn. Ik heb zijn hoefschoenen weer aan met orthopedische zooltjes, dat helpt iets, maar man, wat baal ik. Doe je alles goed, toch weer HB.
De DA vond dat de balans bij Nado te precair is. Het gaat te makkelijk mis met hem. Weersomslag en hij is weer enorm stijf. Hielen iets te hoog en alles is mis. Als verklaring hiervoor denkt hij toch, net als ik, dat het een beginnende cushing kan zijn. We hebben overlegd over meteen beginnen met pergolide of eerst nog eens laten testen voor de beeldvorming. Hij vond het beter om eerst toch nog eens te laten testen. En dan middels een ACTH stimulatie test. Dit kan het beste op de faculteit heb ik gelezen, dus daar maar eens een afspraak gaan maken binnenkort.
Klinkt heel stom, maar ergens hoop ik er wel een beetje op. Dat het een verklaring is voor steeds weer terugvallen, zowel in hoefproblemen als in spieren. En als ik in het cushing topic dan lees hoeveel positieve invloed de pergolide op de paarden gehad heeft, dan hoop ik daar zo op voor Nado. Hij is zoooo super gegaan in de zomer/herfst, en dan winter en bam, weer mis. Terwijl ik volgens de DA werkelijk alles goed doe. Dus wie weet kan de pergolide voor hem ook uitkomst bieden.
janouk schreef:@Nado
Wat zei Rob of Antoon? Vond hij het ook hoefbevangen?
Dennis schreef:Ik heb 10 mormels lopen. Alleen de veulens (die veulen + wintervacht) hebben komen over een kwa vacht met Dennis. De andere 7 zit ook ZAT haar op, maar de helft niet van het haar van Dennis. Zal straks wel ff foto maken. Ook wat ik geschoren heb bij hem groeit veel harder terug als bij de andere.
Dat uitmeten wist ik niet wat ik er van moest denken, maar een mens probeerd wel eens wat. Pony's zijn er enorm van opgeknapt, iets wat mijn eigen VA niet voor elkaar kreeg (en er hebben 5 VA's van onze kliniek er zich overheen gebogen).