Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:10

Qizz schreef:
Sponsor gezocht ;-)

Hier ook! Zoek ook een sponsor!!

Toveren

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:43

Ik heb zojuist traumeelgel besteld en een naf detox; Ik ga zo naar stal om 2 minuten te stappen, afspuiten en ga hem dan bandageren.
Misschien kan dat de zwelling wegnemen.
Als de traumeelgel binnen is kan ik dat erop smeren en gewoon bandageren toch? Thankssss voor de adviezen, jullie zijn m'n redders in nood!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:44

Die traumeel is echt super spul hoor faye. Het dikke been van mijn paard was na 1 keer smeren al veel minder!

NiesAndor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:51

Ik zeg: 10 dagen boxrust en zo veel mogelijk koelen/koel houden met pads. Mocht het wel een peesblessure zijn ben je mooi een stuk verder van huis als je wel gaat stappen etc. Het dode weefsel wordt nl. eerst afgebroken en tussen de 10e en 14e dag is het beschadigde deel een "gat" omdat de afvalstoffen zijn afgevoerd. Dan kan je een scan maken en precies zien wat de schade is.
Laatst bijgewerkt door NiesAndor op 08-09-11 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:53

Die van mij staat al bijna 2 maanden op stal :) Hij is geopereerd en mag nu rustig gaan stappen volgens de da. Ik stap maar 2 minuutjes en koel dan!vanaf zometeen gaat er een stalbandage omheen voor de extra steun

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:07

Aan de binnenkant van het been tussen het griffelbeentje en het pijpbeen?

Mijn paard liep kreupel(niet ernstig).. Dus naar veearts na anderhalve week.
Wat bleek : Veearts vond een 'knobbel' die wel gevoellig was bij haar. Het was een schiefel..
Gelukkig waren we optijd zodat hij het vocht eruit kon halen en antibitica in kon spuiten, anders stond er een operatie op de planning omdat het minder dan een cm bij haar pezen vandaan lag..
2 weken rust en 1 week weide en mevrouw liep weer goed!:D

succes!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:09

Goed zo Faye +:)+ , qua supplement kan ik je dit aanbevelen: http://www.soulmate-nutrition.nl/joint- ... p?prd=open
Het is niet goedkoop, maar ik doe er ca 60 dagen mee. Ik heb eerst vanalles gevoerd, van msn, glucosamine, superflex, maar over dit supplement ben ik echt tevreden!!

Ik zou ook heel voorzichtig zijn, juist ook vanwege de operatie, en zo ben je goed bezig!! Blijft hij rustig nu dat hij op stal staat? Ik heb die van mij op een gegeven op een stukje gezet buiten van 4 x 6m. Ik had de mogelijkheid om dat af te zetten op de harde, dan kon hij toch buiten bij de andere paarden staan een tijdje. Maar die was heel rustig en daar ging dat goed bij.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:58

Gelukkig :) Ik heb het eigenlijk echt getroffen met m'n paard, hij staat helemaal in z'n uppie binnen maar maakt zich totaal niet druk! Savonds als de andere paarden erbij komen staat hij ook heerlijk rustig! Daar hoef ik me dus niet zo druk over te maken.
Nogmaals bedankt voor alle adviezen!

Mbt de griffelbeenbreuk; deze zit aan de buitenkant van z'n linkerachterbeen. Van de wond is echt niets meer te zien, dus echt m'n complimenten over de hechtkunsten in someren.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:25

Faye, zo heb ik mijn paard 6 maanden gehad staan
Afbeelding
Omdat hij zo rustig was ging dat goed. Alles beter dan hem de hele tijd in de stal te laten.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:46

Helemaal mee eens; maar bij ons is dat denk ik onmogelijk... Sta op een pensionstal, maar zal eea eens gaan overleggen. Ziet er goed uit!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:02

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:03

Ik ben terug uit someren; Het zag er super uit volgens van ooijen. De wond was erg goed genezen en hij vond hem ook erg goed lopen. Moest zelfs een stukje draven!
Daarna is de echo gemaakt en het letsel valt enorm mee. M'n opbouwschema ziet er tot nu toe als volgt uit; binnen 2 weken opbouwen naar 30/40 minuten stappen en na 5 weken mag ik al kleine stukjes gaan draven. Naar mijn mening is het wel heel snel, vooral het stapgedeelte, dus ik ga er wel iets langer over doen ;)
Ik moet waarschijnlijk wel opzoek naar een andere stal omdat onze bak niet vlak genoeg is!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:16

Hoi Faye, SUPER!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* Dat is echt goed nieuws!!!
Fijn dat het er allemaal zo goed uitziet! Ik vind het opbouwen ook erg snel hoor!! In 2 weken opbouwen naar 30-40 minuten???! Maarja, ik weet natuurlijk niet hoe goed het er uit ziet.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 15:59

SUPER!!!!!!!!
Goed nieuws Faye!!!
Inderdaad ik zou het opbouwen ook wat aanpassen naar wat jij denkt dat ie aan kan.

Gelukkig had ik vandaag een meevallende 2e rekening van de echo, enting en kreupelheidsonderzoek :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:00

MontyRulezz schreef:
Ja, hij stond daar een uurtje of 4, wat hooi erbij, lekker bij de andere paarden.

Mocht trouwens iemand interesse hebben, ik doe een aantal dekens de deur uit:
[EA-TK-AP] Dekens mt 195 oa Horseware + Halsters

Wat een leuk /3 heb je zeg!!! <3
Wat superbraaf dat ie zo rustig bleef, echt ideaal,..
Ik ga even bij je dekens kijken, heb nog wat nodig :D, het andere is gesloopt door MR Sloper

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:55

Haha Quiz, alweer echt super grappig, die van mij is/was ook een dekensloper. Hij heeft deze week de hele week zijn regendekentje op gehad, en al 2 keer kapot gemaakt :+ . Eerst de sluiting eraf getrokken (wel heel netjes gedaan :D ) en dat heeft mijn moeder weer heel stevig vast genaaid, en toen zag ik gisteren dat er rondom de zelfde sluiting een scheur zat, haha mijn moeder heeft het dus echt stevig vastgenaaid, nu kon ze de scheur weer gaan naaien :+ . De debiel!!

Qizz schreef:
Gelukkig had ik vandaag een meevallende 2e rekening van de echo, enting en kreupelheidsonderzoek :D

Ik ook :D , ze hebben alleen de echo getelt (gelukkig), maar evengoed gaat er het een en ander de deur uit om mijn saldo weer enigszins te spekken.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:02

Jeetje Faye, wat een goed nieuws zeg!! Geweldig, zeg!!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 21:29

Hey dat had ik ook Monty, ik hoefde het kreupelheidsonderzoek ook niet te betalen... en dat was de vorige keer toch 75 euro excl btw.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:44

Heey Qizz ;)

Ik heb voor mijn paard zo'n koelbandage gekocht, zitten er 2 in de verpakking. Wou je er 1 zolang lenen???Dat koelen met water moet een keer mis gaan, dat je net zoals de mijne echt hele gore vieze mok krijgt. Zelfs als je het met een handdoek droog maakt

:)

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:51

Nou Qizz en Monty, jullie hebben echt een mazzeltje bij die dierenarts als ik het zo lees...
Ik heb nooit gehad dat ik geen kreupelheidsonderzoekje hoefde te betalen als er sprake was van controle... Ik kreeg altijd die vette rekeningen... bah...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:54

ponyparadijs schreef:
Qizz schreef:
Sponsor gezocht ;-)

Hier ook! Zoek ook een sponsor!!

Ik ook graag! *\o/* *\o/*

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:54

faye1995 schreef:
Ik ben terug uit someren; Het zag er super uit volgens van ooijen. De wond was erg goed genezen en hij vond hem ook erg goed lopen. Moest zelfs een stukje draven!
Daarna is de echo gemaakt en het letsel valt enorm mee. M'n opbouwschema ziet er tot nu toe als volgt uit; binnen 2 weken opbouwen naar 30/40 minuten stappen en na 5 weken mag ik al kleine stukjes gaan draven. Naar mijn mening is het wel heel snel, vooral het stapgedeelte, dus ik ga er wel iets langer over doen ;)
Ik moet waarschijnlijk wel opzoek naar een andere stal omdat onze bak niet vlak genoeg is!

Wat fijn!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 22:49

muts_marijke schreef:
Heey Qizz ;)

Ik heb voor mijn paard zo'n koelbandage gekocht, zitten er 2 in de verpakking. Wou je er 1 zolang lenen???Dat koelen met water moet een keer mis gaan, dat je net zoals de mijne echt hele gore vieze mok krijgt. Zelfs als je het met een handdoek droog maakt

:)

Heeeeeeeeeeeeeeeeey Marijke,
Thnx, die koelbandageset heb ik ook :D, want inderdaad, je moet zooppassenmet mok en schilfers etc.
Mijne kreeg ook hele nare schilfers.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:04

Ja in 1 nacht zo bam onwijs mok! Had savonds gekoeld en smorgens kom ik op stal echt zo onwijs mok! Zo sneu! Toen maar gauw zo'n koelbandage gekocht. En ik koel echt nooit meer met water. Ben zo bang voor mok geworden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:04

Equi n Ice? Die heb ik ook voor mijn mokkende Fries :D