lolclub schreef:Is dit een recente foto ?
Ik zie een harde opgezette hals namelijk, kan een teken van IR zijn, dan zijn de paarden nog veel gevoeliger voor schommelingen in de suikerspiegel.
Ja, zo recent als je het kunt krijgen

Van gistermiddag rond 12 uur. Ik vind het maar knap hoor, dat je zo van de foto kunt zien dat ze een harde hals heeft. Keihard zelfs. Ik heb ook zo'n vermoeden dat het IR is, donderdag wordt getest.
Ik heb haar net uit de wei gehaald, ze staat nu voor het huis onder een grote boom, met een handje grof hooi. En voor vanavond 8 uur komt ze de wei ook niet meer in. 'T is even wennen voor haar, ze vindt het maar helemaal niets terwijl de anderen rustig in de wei lopen. Het is maar tijdelijk ik ga een grote paddock bouwen, waar ze allemaal ingaan gedurende de dag. Eén van onze ander ponies is nl moddervet en die zou ook wel eens gevaar lopen!
Ik heb net even over fructaan en weer gelezen. Wat ik mis in de index is de temp waarboven geen gras meer groeit? Als het warmer is dan 25°C dan groeit gras toch ook niet meer. Dan zou zonnig weer met temp boven de 25°C ook gevaarlijk zijn ivm fructaan? Op dit moment hebben we voor het seizoen behoorlijk lage nachttemperaturen, onder de 15°C en overdag is het rond de 25°C...... kurkdroog en veel zon. Dus veel fructaan?
Karin
Sterkte aan alle bezitters van lijdende paarden, dit is zo akelig!