[Info] Hoefbevangenheid - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:45

das niet gek! Was net ook al op een engelse site belandt maar die shipte niet naar frankrijk.
Bedenk mij in ene dat ik een engelse kennis hier heb die voer importeert vanuit engeland,zal haar eens vragen,misschien heeft ze het wel liggen.
Kun je het ook aan 'normale' paarden geven?
(er zit trouwens geen ijzer in zag ik)
Heb net even de bloedresultaten bekeken van twee jaar...geen bloedarmoede.Maar goed,in de zomer laten testen,zou dat uitmaken?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:57

Iron 250mg/kg ;)

Hier de link naar de totaal analyse: http://www.equilife.co.uk/Ingredanalysis.htm

En het is een compleet supplement voor naast ruwvoer en je kan het dus aan ieder paard geven , ook aan Smurfje en Geerke dus ;)
Op je laatste vraag of het uitmaakt of je in de zomer test of niet moet ik je het antwoord schuldig blijven, wat ik je wel wil aanraden is om na de kuur even te laten testen of het B12 gehalte toegenomen is in het bloed, B12 is een lastige vitamine die niet altijd goed wordt opgenomen uit de darmen, het moet dan als alternatief per injectie worden toegediend

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:57

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:00

DubbelDun schreef:
Zó... dat scheelt zowat 30 euro !!

Ja, maar deze levert niet naar Nederland :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:09

Als hij naar Frankrijk en Duitsland verstuurt dan ook vast naar NL. Kan het zo vragen hoor :D

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:46

Is er voor paarden geen B12 suppelement? Voor mensen wel, zou je de tabletten voor mensen ook niet gewoon aan je paard kunnen geven?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:22

geerke schreef:
deedee19...leuk filmpje!
Je ziet haar echt worstelen en boos worden :D
Maar ik begrijp iets niet....ik zie een fjord,ik zie een shet en ik zie iets wat de hoogte heeft van een schaap maar er toch uitziet als een pony?Zijn die zo klein?

:') :')
Ik lig echt compleet in een deuk! _O-
Dat zijn inderdaad mini de mini shetties van de buurman. Die zwarte is een dwergje. Maar moet erbij zeggen dat Ulvy wel ruim over de meter gaat, dus niet echt vergelijkingsmateriaal.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:43

Jannepauli schreef:
Hmm.. daaruit kan ik dan wel meteen concluderen dat ze toch erg gevoelig is voor gras in de herfst ( en straks in het voorjaar!) Want rond die tijd heeft ze wel vrij lang weidegang gehad... ik zal me dus voor het komende jaar aan een strak schema moeten houden en haar weidegang beperken tot 1-2 uurtjes en de graasmaskers opzetten. 't Is niet anders.

JP, lijkt me een strak plan, maar denk dat je in de winter en zomer net zo goed moet oppassen. Pauli geeft het ook nog 'ns "laat" aan blijkbaar.

Fijn, Geerke, dat je ws. de oorzaak hebt gevonden van de bloedarmoede! Top. Weer een stuk van de puzzel. Jij hebt wel een heel ingewikkelde zo hoor ;-) .

F4F kan zeker ook voor "normale" paarden, het is een volledig supplement, met wat extra's voor de voetjes, dat is voor gezonde paarden ook niet nadelig. Ik koop het, afhankelijk van de koers van de Euro bij Hyperdrug.co.uk . Samen met wat zakken Hills hondenvoer, dat is daar ook veeeel goeiekoper (BB). Jammer dat de genoemde link niet naar NL levert, da's echt goedkoop zeg!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 00:59

geerke schreef:
JP...die andere hoef ziet er iets beter uit.Heeft ze zulke slechte kwaliteit hoeven?
Of komt het door de harde bevroren grond dat het zo brokkelt?
Rechts voor zitten hele andere soort ringen als links.

Pauli heeft vóór haar HB jarenlang blootvoets gelopen. Ze had mooie sterke hoeven, goed ontwikkelde straal. Sinds de HB op ijzer en het valt me op dat haar hoeven achteruit gegaan zijn en vooral dat de straal zo miezerig is geworden. Wat je op de foto ziet is het resultaat van een week op keihard en hobbelig zand lopen met blote voeten.

lolclub schreef:
de linkervoet lijkt idd minder aangetast te zijn, de ringen zijn iig minder diep als rechtsvoor.
Om je heel eerlijk te zeggen denk ik dat je er verstandig aan hebt gedaan om Pauli weer terug te zetten op ijzers, als ik het zo bekijk was de hoefwand al behoorlijk weggesleten en liep ze al op haar zolen.
Heeft Pauli nog een verbrede witte lijn ?, ik kon het niet helemaal goed zien door het zand op deze foto maar het lijkt alsof de zool nog wat terug ligt tov de hoefwand

Afbeelding

Nou, het gekke is juist dat ze voor een groot gedeelte op de hoefwand liep! Jammergenoeg kwam de smid eerder dan dat ik foto's kon maken van een paar schone voeten, dan had je het beter kunnen zien. Wat je aan zand nu ziet is vastgelopen zand in de holtes van de hoeven - krabbel je dat weg, dan steekt de hoefwand boven de zool uit. Wat wél de grond raakte waren de steunsels, die kwamen zelfs een beetje boven de hoefwand uit. Kijk maar op de foto: aan de linkerzijde zie je een donkere "C", beetje bovenaan.
Krankzinning hoe snel haar hoeven nu groeien..deze opname is 8,5 week na de laatste beslagbeurt - en het ziet eruit alsof het wel 12 weken zijn. Ik hou momenteel 7 weken aan tussen bekappen|beslaan , maar zelfs dan zie ik na week 6 al veranderingen in het lopen, alsof ze op te kleine schoenen loopt.
De witte lijn in idd nog wat breed en niet goed maar de smid verwacht dat deze pas weer redelijk normaal zal zijn als de HB hoef volledig uitgegroeid is. Achter is de witte lijn weer goed maar ze was ook maar zeer licht bevangen op de achterhoeven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:56

Ik heb gevraagd of ze naar NL versturen en wat dekosten zijn en kreeg als antwoord terug dat ze niet buiten de UK versturen. Waarom ik heb gevraagd waarom ze op Ebay dan wel aanbieden om het naar Germany en France te versturen }>

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:09

pablo vanochtend om kwart voor 11....het is hier -3,deken is er even af voor de foto. ;)
Wat vinden jullie er nu van?
Ik heb de indruk dat zijn tong iets rozer wordt en zijn vacht niet meer zo 'mottig' is.
Of heb ik in de ernstigste graad last van PLOS? :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smurf staat zonder deken...dat is ook wel te zien ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:28

Image groet u vanaf de poolcirkel

Afbeelding

ze heeft het duidelijk niet naar haar zin :brr:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:29

:D ze heeft koude voeten,je had toch op z'n minst haar Uggs kunnen aandoen? :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:31

Weet je wel wat die gouden hoeven kosten van haar? Ze draagt originele Van Nassau's; vele malen duurder dan Uggs. 8-) En van ver gehaald. :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:56

Mooie sneeuwfoto's dames!
@Geerke; Pablo zonder jas, grappig dat ze dat helemaal niet lijkt te deren (nee, dan wij :brr: !) hoe koud/warm is het bij jullie?

Hier is het heerlijk weer voor ze (denk ik). Alles beter dan regen. De wind lijkt nu wel iets aan te trekken. Vash staat met zijn 100 grammetje; gaat goed (afkloppen). We waren vanmorgen met een clubbie op stal om de SH te helpen. Die mist op zondag zijn vaste hulp. We waren bang dat hij ze binnen liet staan (in z'n eentje is het met dit weer best veel werk). Nu hebben we een noodclubje bij elkaar, mooi geregeld. We hadden in een half uur tijd 18 paarden buiten met hooi en water ;-) . Topteam.

@JP wat geef je Pauli momenteel aan supplementen?

@Dubbeldun, heb het gevoel dat het goed gaat komen. Ze hebben iig mijn klandizie dan ook! Het is ruim meer dan 25GBP goedkoper dan bij Hyperdrug. Wát een verschil zeg.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 13:25

paars schreef:
@JP wat geef je Pauli momenteel aan supplementen?

Pauli krijgt:

Hooi, goede kwaliteit (momenteel vrij onbeperkt)
1 x daags Safe & Sound - hoeveelheid ongeveer 0,5-1 kg
Aanvulling: Ultimate Balancer (ongeveer een halve voerschep)
Ik gaf ook dagelijks een schepje YeaSacc maar daar ben ik al ongeveer 1-2 weken mee gestopt
Jilske krijgt hetzelfde maar in hoeveelheid wat minder
Graszaadhooi is nu op ( gisteren het laatste plakje), voordroog ben ik nog niet aan begonnen.

Wow!!! Wat ligt er ongelooflijk veel sneeuw - het is hier net een sprookje! Vanrmogen vroeg, nog in de pyama's, met laarzen, dikke winterjas, mutsen en handschoenen aan het sneeuwschuiven geweest om paadjes van en naar stal te maken, het terras voor de stallen beloopbaar te maken, en over het terrein her en der kleine paadjes voor het kattenvolk gemaakt richting de rododendronbosjes waar niet veel sneeuw onder ligt en momenteel de kattentoilet is. Paarden staan nog op stal maar ga ze vanmiddag toch maar even laten wandelen op de wei en de rijbak voor de beweging en doorbloeding. Kan ik mooi even uitmesten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:39

Waarom geven jullie naast hooi andere dingen, alleen voor de vitamines of nog om een andere reden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:44

Boon krijgt om de 14 dagen een week een kuurtje Healthy Herbs Drain Mix om de lever/nieren 'schoon' te helpen houden. Verder S&S en hooi.

Ik heb hier nu ook een pad naar de paarden schoon, de rest van de oprit moet ik nog doen.
Wel even Boon in de verse sneeuw gelongeerd, dat vond ze wel grappig. Nu staat ze even zonder jas (-3) tot het straks weer wat frisser gaat worden, dan krijgt ze de 200 grams weer aan.

Nog geen antwoord op mijn laatste ebay-vraag gehad ;(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:19

Dat is wel raar dat ze wel naar Duitsland sturen, maar niet naar Nederland, wat maakt dat nou uit?
@Janouk niet blij in de sneeuw? Geloof dat de mijne er vandaag niet zo'n moeite mee had. Ze mocht weer even een half uurtje buiten spelen. Daar werd dankbaar gebruik van gemaakt. Sorry weer een filmpje. Zal stoppen met spammen oké? :P
http://www.youtube.com/watch?v=gu7zfQ6dmEM

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:26

:D Die shet heeft er zin in!Wat een soepel beestje!
Je ziet de kabouters van de buren kijken zo van....die is gek!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:27

Wat goed dat je Fjord zo braaf blijft. Hier gaat alles aan de bok als er eentje begint :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:32

geerke schreef:
:D Die shet heeft er zin in!Wat een soepel beestje!
Je ziet de kabouters van de buren kijken zo van....die is gek!

Nou die dachten eigenlijk iets heel anders :P wanneer mag ik erop??!! Zijn hengstjes namelijk. Ik moest nog aan jouw opmerking denken over die schapen (sorry lig weer in een deuk als ik er aan denk) vandaag waren ze namelijk aan het knorren :P
Ja en mijn fjord die wordt alleen al moe als hij naar deze actie kijkt :Z :') Als ik Ulvy zo bezig zie dan verbaasd het je haast dat ze drie weken geleden geen pas meer zette. Ze steigert echt nooit, nou ik heb het vandaag meerdere malen gezien.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:50

JP, qua vitamine zou je dan wel goed moeten zitten (zag dat er op de site van D&H een soort van voer calculator zit die ook in kg het ruwvoer meeneemt, leuk!). Je zou kunnen overwegen ipv de S&S over te gaan op F4F, heb nu bij verschillende paarden bijna aan de hoef zelf (afgroei) kunnen terugrekenen wanneer ze met de F4F waren begonnen. Verbeterd echt de kwaliteit.

Deedee wat gaaf zo'n shet op Duracell batterijtjes. Halfuurtje is meer dan genoeg hoor, ruuuustig opbouwen. Ze gedraagt zich als een dolle :D .

Vito05, welk deel van limburg zit je nou (bokkers willen altijd best helpen zoeken naar stalling, maar dan moeten we wel weten ongeveer waar? Vermits je er hulp bij wilt natuurlijk :o )?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:52

Ik woon ook in limburg. In het noorden! Weet zo een twee drie niks, maar ben dan ook niet into de pensionstallingen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:14

Leuke foto's zie ik voorbij komen. Isa lijkt niet in haar sas met al die sneeuw :D Hier vinden ze de sneeuw wel oke, lekker rollen en rondwandelen. Maar toen had ik net mijn camera weer niet bij. Hans heeft voor de slee gestaan en hij werd steeds fanatieker. Op het laatst gingen we in galop over de straat heen :D Mam moest nog aan de kant springen dus geen foto's van helaas. Nu staan ze wel weer op hun verharding hooi te eten.

Afbeelding
[AR-ITP] Hans zijn sneeuwdebuut

Hij is nog niet zo fijn bevestigd als Grietje is. Maar dat komt wel.