Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Story schreef:Duivelsklauw geven zou zeker kunnen maar ook ik zou het aanraden om het in combinatie met een Glucosamine supplement te geven. Het doet namelijk niets voor de smering van de gewrichten.
Duivelsklauw werkt daarentegen wel weer ontstekingsremmend dus zou ook voor de ontsteking goed kunnen werken.
Mij is verteld door mijn homeopaat dat de pure duivelsklauw het beste effect heeft. Dit geef ik nu al 3 jaar en hij heeft sinds dat ik het geef eigenlijk vrijwel geen hinder meer van zijn artrose.
Uiteraard in combi met een glucosamine supplement en gedoseerde beweging (24/7 buiten en ik rijd alleen nog maar rechtuit buiten op zijn eigen tempo)
Naar mijn weten zijn er geen effecten van duivelsklauw bij langdurig gebruik. Ik heb daar ook wel eens naar gezocht maar geen concrete feiten daarover gevonden.
Sjafrane schreef:Story schreef:Duivelsklauw geven zou zeker kunnen maar ook ik zou het aanraden om het in combinatie met een Glucosamine supplement te geven. Het doet namelijk niets voor de smering van de gewrichten.
Duivelsklauw werkt daarentegen wel weer ontstekingsremmend dus zou ook voor de ontsteking goed kunnen werken.
Mij is verteld door mijn homeopaat dat de pure duivelsklauw het beste effect heeft. Dit geef ik nu al 3 jaar en hij heeft sinds dat ik het geef eigenlijk vrijwel geen hinder meer van zijn artrose.
Uiteraard in combi met een glucosamine supplement en gedoseerde beweging (24/7 buiten en ik rijd alleen nog maar rechtuit buiten op zijn eigen tempo)
Naar mijn weten zijn er geen effecten van duivelsklauw bij langdurig gebruik. Ik heb daar ook wel eens naar gezocht maar geen concrete feiten daarover gevonden.
Mag ik vragen waar jij duivelsklauw koopt. Ik ben op zoek naar pure. Maar zie door de bomen het bos niet meer
Maris schreef:Duivelsklauw komt ook niet zozeer in plaats van glucosamine , maar wordt er meer naast gebruikt.
Gaya1, ik kan je niet helpen, maar zoek anders eens binnen dit topic op hals , halsartrose. Er zijn meerdere mensen waarvan hun paarden dit hebben. Alleen reageert ieder paard weer anders natuurlijk.
Sky_Britt schreef:Duivelsklauw zou ik nooit chronisch geven aangezien het ontstekings en pijn-remmend werkt. Bij een acute opleving van de ontseking in het gewricht kan het gunstig zijn maar de stoffen die geremd worden zijn ook betrokken bij een normale immuun respons, zoals het opruimen van vuil in wondjes ect.
Door de verdovende werking kan het paard zich ook over belasten en op lange termijn juist verergeren.
Ik denk ook niet dat "pure" duivelsklauw beter werkt omdat de plant slechts voor maximaal 1% bestaat uit de werkzame stof en dit zit alleen in de wortel. De supplementen hebben een vaste concentratie van de werkzame stof terwijl dit bij planten nog kan verschillen, je weet dus niet precies hoeveel en hoe constant je het geeft.
Sjafrane schreef:Hoi story.
Hoeveel geeft jij van duivelsklauw en gember. Ik heb ook zo'n emmer gekocht en het lijkt me wel wat. Maar vind het onduidelijk wat je zou moeten geven.
mirgino schreef:ik geef sinds April Equiflexion van de PD
hij krijgt daar in de avond 15ml van door zijn voer
en in de ochtend nog van Pharmahorse glucosamine/msm poeder
als de poeder op is blijf ik de Equiflexion geven en hij krijgt 2x 10ml duivelsklauw
en moet zeggen dat hij het goed doet