nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:59

Ja originele inbussleutels gebruikt. En ook schoon gemaakt. Ik stuur hem op naar klaas.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:41

Valt me op dat ik de hiel strap niet goed krijg. Als ik ze aan doe en de hiel strap over de ballen schuif, zit er geen ruimte tussen zeg maar. Zoals wel zou moeten.

Hoe zou dit kunnen?

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 06:41

Karev kijk eens op het Youtube Renegade kanaal https://www.youtube.com/user/RenegadeHoofBoots dan wordt duidelijk hoe simpel de schoen in elkaar zit en makkelijk om zelf op te lossen. Als ik je goed begrijp staat het kabeltje misschien nu wat kort?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:06

Ze zijn afgesteld Door klaas dus neem aan dat dat dan goed gedaan is?!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 23:03

zo de eperpaardenvierdaagse voltooid op de hoefschoenen ,
floatingboots,
was links twee keer kwijtgeraakt onderweg, maar heb nu links het strakste zitten dus laatste gaatje en rechts gewoon op het ennalaatste gaatje zitten , en dat is de twee dagen erna dus gewoon goed gegaan :)

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:04

Super Sparky10 en oohhhh wat zijn wij jaloers dat jij de eperpaarden4daagse gedaan hebt! Anne en ik willen zo graag ook eens mee doen maar dat betekent op 2 jan. om 6 uur s'ochtends klaar zitten voor de inschrijving toch??. Fijn dat alles goed gegaan is en ja zo af en toe moet je toch een gaatje strakker hé.

Karev: Klaas heeft vast zijn best gedaan maar maar zonder de betreffende hoef misschien niet altijd even makkelijk - vandaar de link. Het is zo fijn als je juist die kleine dingetjes zelf kan. En echt waar: "iedereen die met mes en vork kan eten kan het" ;) je moet er alleen even voor gaan zitten en de tijd nemen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:43

karev schreef:
Valt me op dat ik de hiel strap niet goed krijg. Als ik ze aan doe en de hiel strap over de ballen schuif, zit er geen ruimte tussen zeg maar. Zoals wel zou moeten.

Hoe zou dit kunnen?

Ruimte tussen ben echt benieuwd wat je bedoelt heb je foto

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:53

@karev, waarschijnlijk is de kabel wat te strak afgesteld, dit kan je niet goed bepalen op afstand, ik zou dus even zelf proberen de kabel iets losser te doen. Zie de links naar de filmpjes in de eerdere posts.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:04

Ja dat dacht ik ook al maar de schoen die niet kapot is is ook Door klaas afgesteld. Vandaar dat ik zei dan moet het toch goed zijn hihi

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:43

Ik gebruik al jaren Easyboot Gloves, maar omdat ze aan vervanging toe zijn, ben ik gaan kijken op internet en zag deze schoenen: https://www.scootboots.com/
Ik heb nu een paar Scoot boots besteld en zal jullie op de hoogte houden...... Klaas biedt ze ook aan op zijn site, maar daar zijn ze bijna 50 euro duurder dan bij de fabrikant, zelfs met de verzendkosten erbij (ze komen uit Australië). En als de maat niet goed is, mag ik ruilen. Ik ben benieuwd. 8-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:17

Ik was ook wel benieuwd, maar helaas geen kleine maatjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:54

@taartje: heb je ook de invoerkosten er bij geteld :D
Kekke kleurtjes :D
Ik ken een Bokker die ze ook heeft besteld.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:12

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze gaan bevallen die scoot boots.
Er komt Btw en invoerrechten bovenop de prijs, dus ik vraag me afvof je goedkoper uit bent als je ze bij de fabrikant besteld

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:41

Roxan1 schreef:
Super Sparky10 en oohhhh wat zijn wij jaloers dat jij de eperpaarden4daagse gedaan hebt! Anne en ik willen zo graag ook eens mee doen maar dat betekent op 2 jan. om 6 uur s'ochtends klaar zitten voor de inschrijving toch??. Fijn dat alles goed gegaan is en ja zo af en toe moet je toch een gaatje strakker hé.

Karev: Klaas heeft vast zijn best gedaan maar maar zonder de betreffende hoef misschien niet altijd even makkelijk - vandaar de link. Het is zo fijn als je juist die kleine dingetjes zelf kan. En echt waar: "iedereen die met mes en vork kan eten kan het" ;) je moet er alleen even voor gaan zitten en de tijd nemen.

ja 2 januari om 6.00 inschrijven , maar sommige doen het zelfs dagen later en worden alsnog ingeloot, als je voor het eerst meedoet, dan zit je zowieso in de tweede loting, ik in de eerste maar ook dat zegt niks , het word ook steeds groter en drukker qua inschrijven dus elk jaar spannender haha,
heb vandaag voor het eerst weer zonder schoenen gereden was voor beide even wennen, maar merk aan sparky dat het strakste gaatje voor hem niet lekker zit, mja anders raak ik hem kwijt :( iemand tips ?

de scootboots, haha nog nooit van gehoord ze lijken me zo hoekig ? wel leuke kleurtjes trouwens

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:03

Nou ik denk dat de renegades niets voor ons zijn...Karev loopt in draf zo ruim dar ze ze grijpt en uit trapt. Vandaag weer een schoen kwijt..

Vaker gehoord met vipers dat ze uit getrapt worden? Schoen zat nog helemaal dicht, zowel boven als onder.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:52

Die scoot boots zien er leuk uit! Hoe lang gaat het duren voor ze er zijn denk je?

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:46

Sparky dus je zou precies het gaatje nodig hebben tussen de gaatjes in?!? de gaatjes in het frontje zitten redelijk dicht op elkaar maar het is mogelijk er eentje tussenin bij te boren. Maar het simpelste lijkt me om er iets in te zetten op spanning zodat de gaiter net die paar mm. oprekt.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:02

Heb je de juiste maat Karev?

Ik heb ook de Renegade Vipers en heb dit probleem helemaal niet.

Onlangs nog drie dagen gaan rijden in Duitsland, uitdagend terrein, in alle gangen over paden met steenslag en op sommige paden modder maar geen enkele keer een schoen verloren.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:23

Komt vaker voor dat paarden met het achterbeen de voorschoen uittrappen omdat de voet niet snel genoeg weg is, kan rij technisch probleem zijn, paard loopt te veel op de voorhand, kan ook door korte bouw en ver ondertreden achterhand komen. Evt kan je de schoenen misschien paar mm inkorten als daar wat ruimte zit, of de zool bij de teen wat afschuinen zodat je paard makkelijker kan afrollen. Helaas zijn beide opties niet gegarandeerd succesvol.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:00

Nou bingo...op voorhand, kort gebouwd en rij technisch..Rij alleen buiten met lange teugel hihi.

Heb onlangs het filmpje van het correct aan doen nog eens bekeken. De heelstrap doe ik omhoog met 2 handen. Dan klittenband voor op hoef dicht. Dat heelstrap dicht. Maar dan als alles dicht zit zakt de heelstrap dus gewoon weer over de hoef ballen naar beneden tijdens rijden. Dan loopt karev er tegen aan met de achter hoeven.

Delphi als jij eens in Noord Nederland bent wil je me dan pb en?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:47

In korten als ze uit getrapt worden

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:28

Invoerrechten vervallen, prijs is onder 150 euro. Komt nog wel btw bij...... Ik zal jullie op de hoogte houden als ik de Scoot boots binnen heb. En ik heb ze gewoon in het zwart besteld, ben niet zo van de kleurtjes :#

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:34

Ik heb de epic maar die is iets te groot, wat leg ik daar dan in zo dat ze wel passen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:47

De comfortpad is er in maat s en maat m, welke maat moet ik nemen. Ik heb de epicmaat 3.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:33

ik heb nu meer dan 700km gereden, ( tweespan pony's) , met de equine fusion ultimate.
perfecte hoefschoenen. ze schuren niet, gaan echt nooit uit of los. en als ze te vies worden, duw ik ze in de wasmachine.

ik zou voor mijn grotere pony ( c-pony), wel de floating boots willen proberen/ passen. die wordt volgend jaar ingespannen.
maar omdat de equine fusions zo goed bevallen is dat nog de eerste keuze.