Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:37

liedjuh2 schreef:
Ik heb vanmiddag iemand gesproken die een rusthuis/geblesseerde paardenopvang heeft. Klinkt allemaal mooi. Als de scan 1 juli enigszins positief is ga ik daar langs om te kijken.
Hij komt dan in een grote groep met een inloopstal en grote weide waar ze het hele jaar door rond kunnen lopen. Er word in stal ruim hooi/kuil gevoerd en als et nodig is krijgen ze apart brok bij gevoerd. Dus gaat hij daar 1 à 2 jaar heen. Ben benieuwd.....

Waar is dat? Klinkt wel goed! :j

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:11

liedjuh2 schreef:
Ik heb vanmiddag iemand gesproken die een rusthuis/geblesseerde paardenopvang heeft. Klinkt allemaal mooi. Als de scan 1 juli enigszins positief is ga ik daar langs om te kijken.
Hij komt dan in een grote groep met een inloopstal en grote weide waar ze het hele jaar door rond kunnen lopen. Er word in stal ruim hooi/kuil gevoerd en als et nodig is krijgen ze apart brok bij gevoerd. Dus gaat hij daar 1 à 2 jaar heen. Ben benieuwd.....

Ik ook :-).
Ik hoop nu heel hard dat de scan verbetering laat zien.

liedjuh2

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:23

@fransje: het is in net in Friesland, vlakbij emmeloord.
Wel ver weg, maar ik ken mijzelf, anders ga ik toch te veel tutten met hem. En dit zag er perfect uit.

@yarrah: ik hoop ook dat minimaal een jaar buiten hem goed doet.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:33

@ liedjuh 2: lijkt een goede oplossing voor paarden die het goed doen in groep. Mijn pony is nogal een vechtersbaasje, dus voor mij is dat niet haalbaar. We blijven duimen voor een goede scan.
@ivaana: hopelijk heeft de rara sprong niet al te veel gevolgen. Laat je ons iets weten?

Ondertussen heeft mijn pony zicht mooi aangepast aan zijn nieuwe routine. Hij staat 's morgens te wachten op mij om naar buiten te mogen. Hij stapt voorzichtig naar buiten en wacht braaf tot ik hem loslaat, dan stapt hij braaf weg. Dat was op pensionstal een ander verhaal. Daar croste hij naar buiten en had je amper tijd om hem los te laten. Hoe het nu gaat is volgens mij toch veel beter voor zijn blessure. Hij loopt soms wel nog te hinniken naar de paarden in de verte, maar hij maakt zich er precies al minder druk in. 's Avonds gaat hij ook braaf op stal en is blij met zijn voer.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:39

Hij is ook wel het baasje hoor. Maar dat is een kwestie van een paar uur uitzoeken wie de baas is en dan is het klaar.
Toran is groot en best imponerend. De rest waar hij tot nu toe mee heeft gestaan hebben altijd fluitend Toran als baas geaccepteerd. Het is toch even afwachten....

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:47

Helaas nog kreupel.. weet ook echt niet waar het zit. Of ik pijnstillers moet halen of wat. Opstal zetten of juist rustig op het land paar uurtjes. Geen dikke benen of plekken. Baal dus echt flink

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:21

Net even dap gebeld. Het is waarsch tog de pees die gevoelig is. Hij zei als je het been optilt en opde plek knijpt reageerdie die ggelijk en het andere been niet. Dus deze week maar weer rustig aan en we zien wel weer. Maar hier word je echt hopeloos van.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:21

Pfff wat oliebol zeg Ivanaa...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:18

Jeetje daar wordt je toch inderdaad moedeloos van? Vooral als je je vinger er niet goed op kunt leggen.. Hopelijk doet wat rust hem goed!

Liedjuh2: die plek klinkt echt super!! Het is dat het zo ver weg is, anders was het interessant geweest!

Mijn pony staat nu 1,5 week 24/7 op de wei en dat gaat super! Ik heb m'n lieve relaxte pony weer terug na 2,5 maand boxrust! Heel fijn. Wel groeit ze de pan uit en begin ik bang te worden voor hoefbevangenheid met zoveel gras.. Van de week een graasmaskertje proberen.

Heb verder vanmorgen contact met mijn DA gehad omdat ik twijfelde of ik evengoed het opbouwschema aan moest houden en die raadde me aan nog 1 weekje te laten staan en dan het schema oppakken. Als ze rustig gewend is op deze stal mag ik er dus weer op en rustig stappend opbouwen. Ben benieuwd. Nadeel is dat bij haar de pees niet warm of dik wordt als het irriteert (klein tussenpeesje) dus moeilijk om te zeggen of het goed gaat. Over 6 weken weer echo, nu al benieuwd..

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:25

Ik blijf ook rustig opbouwen. We rijden nu 3x/week (30minuten). Nog steeds veel rechte lijnen in draf, tussendoor veel stappen en een klein beetje galop.
Ik heb hem ook al een paar keer op de wei gezet. Maar dat doen we nu enkel na het rijden, anders doet hij te gek en dat kan mijn hart niet aan :+
Het blijft toch moeilijk om altijd een stapje meer te doen. De angst om het te overbelasten blijft...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:09

Hoe gaat het nu met jullie en jullie paarden?

Ivanaa is de pees nog steeds gevoelig?

Sinds 1 juni staat mijn paard 24/7 op het weiland en tot nu toe is ze rustig. Ze zin wel in beweging maar vooral in stap :) Been is nog steeds mooi dun en paard vrolijk, zeker als ik haar ohz stap.
Krijg al weer wat zin om te draven maar daar zijn we voorlopig nog niet aan toe.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:22

het is nu 3 weken geleden dat mijn pony behandeld werd. Ondertussen is zijn been nog maar een heel klein beetje dik. Sinds een goede week staat hij overdag buiten (weliswaar op een hele weide, ik noem het soms postzegeltherapie) en 's nachts op stal. Hij is heel vrolijk en vooral heel braaf sinds hij terug buiten kan. Ik probeer hem wel zo sober mogelijk te voeren, ik denk dat overgewicht momenteel niet aan te raden is. Half juli plan ik een controle echo. Ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:55

Ik heb volgende week mn eerste dressuur les weer in ruim een jaar

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:55

De n'Oz (mijn paard) gaat maandag naar een andere stal. De nieuwe eigenaar van mijn huidige stal maakt er een zootje van er zijn dingen gebeurt waardoor ik genoodzaakt ben een veiliger stal voor hem te zoeken. En daar zijn we in geslaagd en maandag gaan we verhuizen. Ik heb er zin in we hebben weer een binnenbak en de weilanden staan volop in de wind wat weer beter is ivm zomereczeem.
Nu moet ik het de eigenaar van stal nog vertellen....... Slik.....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:24

Dat is altijd lastig dingen: op te zeggen.. Maar dus wel een fijne nieuwe plek gevonden!

Lekker hoor Esther een dressuurles! Dat zit er voor ons voorlopig nog niet in, maar komt wel weer ..

Nvanriet, fijn dat je pony vrolijk en braaf is. Op gewicht houden is soms wel lastig.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:08

Leuk Esther weer een dressuutlesje meepakken.

Altijd lastig om op te zeggen idd. Ik zit het ook voor mij uit te schuiven om te vertellen dat hij een jaar naar het land gaat en ik mijn box ook niet aanhoud. Bij mij is het namelijk niet alleen mijn stalhouder, ook nog eens mijn baas.

Problemen met op gewicht houden ken ik. Ik heb Toran al sinds hij die blessure heeft zo sober mogelijk geprobeerd te houden. Toch is hij ong. 75 kilo aangekomen sinds september vorig jaar.....

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:12

Nvanriet: hier hetzelfde, half juli controle echo en ook geen idee wat ik kan verwachten..c

Mijn pony staat nu 2 weken op het land, helaas veel onrust, nieuw paard, uitgebroken uit de wei enz.. Beetje balen. Maar ze oogt heel happy! Wil haar vanaf deze week weer oppakken met wandelen dagelijks 10 minuten. Als ze dat braaf doet dan erop en uitbreiden. Maar iedere keer na wat gekkigheid zoals uitbreken durf ik er even niks mee te doen.. Verder is ze ook te dik en heb ik een graasmasker liggen. Die zou dan wel 24/7 op blijven.. Ook niet fijn maar als ze ook nog eens hoefbevangen raakt zijn we nog veel verder van huis! Dus toch maar proberen 1 deze dagen!c

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:44

De meeste paardjes genieten van het land zie ik allemaal. Ik heb over 3weken ook weer controle scan

gelukkig was die vrijdag al weer bijna rad. Heb er wel voor gekozen even 3dagen metacan te geven dap vond het oke. Waars was het toch een verrekte spier laten we daar vanuit gaan. Benen zien er daarintegen echt super uit. Dus duimenn.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:12

Ik denk (het is altijd afwachten natuurlijk) dat ik goede stal heb gekozen. Een vriendin van me staat er al een tijdje naar volle tevredenheid. De nieuwe stallen en binnenmanege zijn bijna klaar vandaar dat hij wat stallen vrij heeft. Gisteren zijn nog twee stalgenoten daar wezen kijken en die gaan maandag ook *\o/* .
Hun verhaal is wel heel triest..... Maar daar laat ik even hierbij, maar wat voor mij was het de druppel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:19

Ik heb afgelopen najaar mijn paard verhuisd na ruim 8 jaar op de vorige stal te hebben gestaan. Vond het spannend maar uiteindelijk geen moment spit van gehad. Achteraf bedacht ik dat ik het veel eerder had moeten doen..

Misschien loopt het toch met een sisser af Ivaanaa!

Spannend hoor als de datum van de controlescan nabij komt!

Vanaf hoeveel minuten stappen mochten jullie een minuut draf erbij pakken?

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:13

Ik zie nu pas dat er een topic is over peesbessure :o Wil me ook graag melden :)

Mijn paard is sinds half maart ook de klos met een blessure :(

Hij heeft een ontstoken tarnaalschede op basis van schade aan de diepe buigpees aan het achterbeen .We hebben de behandeling gedaan van echogelride PRP.
Nu heb ik dinsdag 27 mei controle echo gehad en hij is Klinische weer helemaal in orde en op de echo niks meer te zien . Ik ben nu langzaam aan op aan het bouwen met draven om de dag .

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:57

Hier woensdag weer een scan.. Ben er wel een beetje bang voor. Wat als er weer geen verbetering te zien is? Hoe ver ga je?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:58

Hoe ver ga je vind ik zo lastig.. Ik heb altijd gezegd, nooit boxrust! Toch heeft mijn pony 10 weken 24/7 boxrust gehad.. Stel dat nu blijkt dat weirust niet goed doet ga ik haar niet weer op stal zetten, ik vond dat echt geen succes! Maar wat dan wel.. Je zegt ook niet zo snel, we stoppen ermee. Zo moeilijk zo'n keuze.

Spannend woensdag, ik duim voor je!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:59

@ fransje23, ik mocht nu het stappen van 10 minuten naar 20 opbouwen, en als die 20 minuten goed gingen 1 minuut draf erbij.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:08

_Ananas_ heel veel succes , erg spannend!