Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ChelseaII schreef:Bedankt voor je reactie! Wat krijgt jouw paard veel zeg! Merk je goed verschil nu je dit allemaal geeft?
senta schreef:Dat gaat niet, de plant groeit alleen in het wild in Namibië en omringende landen. Het is een woestijnplant.
http://www.kew.org/science-conservation ... evils-claw
wouterpaard schreef:Wil toch mijn verhaal eens kwijt. Wordt wel lang verhaal.Het gaat om mijn 21 ruin met cushing.
In augustus liep paard ineens stokkreupel. Door een dikke knie werd gedacht aan een peesschede ontsteking. Hierop ingespoten wat niet zo veel hielp daarna voor de 2e x keer ingespoten en begonnen met 2x daags 4 week lang buut. Dit leek aan te slaan hij was niet meer gevoelig op de buigproef. Wel onregelmatig in draf advies lekker met hem wandelen.
Dit heb ik ongeveer 2 maand gedaan doordat hij veel minder deed begon hij ook vast te zitten in zijn lijf. Hierop naar de fysio die heeft zijn knie wel 10x gebogen er zit wel iets maar niet dat hem belemmerd lekker weer aan de slag.
Ik zat er een maand op toen ik hem kreupel van de wei af haalde. Zijn knie was weer dik en stond bol. Omdat ik zekerheid wou naar de kliniek geweest hier kwam atrose uit... Een fikse haak aan de buitenkant wat de huid irriteert en er een ontsteking blijft.
Hij loopt alleen kreupel in draf, rent en doet door de wei zonder daarna meer zichtbaar pijn te hebben. Hij loopt niet stijf.
Hij krijgt nu glucosamine complex speciaal bij en geniet verder van zijn pensioen.
Heb nog met de kliniek gebeld het enigste wat nog kan is inspuiten. Maar gaat dit wel helpen omdat die haak er zit? Hebben meer hier ervaring mee?
[***] schreef:Zou ik hier even mogen binnenvallen met een vraag voor een stalgenoot?
Zij zou haar "ouder" paard (nu 16 of 17 geloof ik) willen ondersteunen met iets. Hij heeft peesproblemen (gehad), heeft achteraan een zenuwsnede gehad en zou nu vooraan een ontsteking in de kogel hebben. De DA sprak ook van artrose daar, maar aangezien er geen foto gemaakt is weet ik niet in hoeverre dat werkelijk zo is. Nu had de DA haar aangeraden om te gaan ondersteunen met duivelsklauw, maar zij weet niet waar te beginnen zoeken. Zelf heb ik ook al wat rondgekeken maar het is niet zo simpel
Wel heb ik gezien dat (puur) duivelsklauw niet zo aan te raden is? Of toch zeker niet voor langere tijd? Ik denk dat zij iets zoekt wat ze voor de rest van zijn leven als ondersteuning kan geven. Wat geven jullie? Equiflexion leek mij bv. wel wat ... Of Primeval Gelatinaat (heb ik zelf een tijdje gegeven, merkte geen verschil maar mijn pony's problemen komen ook niet vanuit de gewrichten). Gewoon glucosamine + msm is misschien ook al voldoende? Waar zouden jullie mee beginnen?
[***] schreef:Dank je wel
Equiflexion las ik inderdaad goede dingen over ... Had ergens gezien dat daar ook duivelsklauw in zat, maar dat kan ik niet zo meteen terugvinden..
Gekke vind ik wel dat haar DA had gezegd dat op het zachte "werken" (gewoon recreatief) beter was dan op het harde. Dus beter binnen in de piste rijden dan buiten ... Zelf dacht ik altijd dat dit andersom was? Of hangt dit af van waar artrose of misschien door de andere dingen die spelen ofzo?