Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:44

liedjuh2 schreef:
Ik heb uitgebreid overlegt met mijn dierenarts. Voorlopig komende 5 weken ga ik 2x 20 minuten stappen met hem. Verder de medicijnen en dergelijke blijf ik hem geven. Dan dus over 5 weken kijken. Ziet het er beter uit, ga ik opnieuw een opbouwfase in. Anders is het wel een beetje einde verhaal vrees ik. Mijn dierenarts zei dat ik dan moet aankijken met een paar maanden wei. Maar doe ik daar goed aan. Ik vrees van niet. Voordat hij deze peesblessure kreeg heeft hij 4 maanden op de wei gestaan. Nadat ik 5 maanden gereden heb was het weer bingo. Dus hij krijgt als hij over 5 weken wel goed is, nog 1 kans om "goed te blijven". Anders kan ik wel bezig blijven. Ben nu nogal depressief. Maar sta wel achter de beslissing die ik nu genomen heb. Het is een paard wat graag werkt en gefrustreerd wordt van het niks doen. Dat ga ik hem niet nog een keer aandoen.

Ik begrijp je twijfel helemaal. Na 10 weken boxrust staat mijn pony nu op de wei en is blij! De DA heeft het me wel sterk afgeraden, eigenlijk is haar blessure sowieso al chronisch maar we proberen toch nog iets. Stel dat nu blijkt dat ze met weidegang niet beter wordt moet ik ook echt hard nadenken over wat ik nog wil proberen.. zolang op stal, opbouwen wat geen doen is, en iedere keer terug bij af na een gekke sprong? Hoelang moet je dat gaan volhouden..

Nu even stap voor stap kijken, deze 5 weken goed doorkomen en daarna weer opnieuw bekijken en beslissingen nemen. Sterkte :(:)

liedjuh2

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:15

Dankje. Het nare is, hij is zo vrolijk en blij als ik kom. Dat breekt echt mijn hart.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:33

Misschien moet je het voorlopig maar als een stapje terug op weg naar een aanloop tot herstel zien, Liedjuh.
Het blijven lastige blessures die vooral heel veel tijd nodig hebben. :(:)

Morgen is de spannende dag voor ons, dan krijgen we de eerste controlescan. Is dan 9 weken na de diagnose en ik ben erg benieuwd of er verbetering is.. :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:51

Vanmiddag een controlescan laten maken is nu 9 weken na de diagnose.

Heb wel positief nieuws! Het gat in de oppervlakkige buigspees, wat er schijnbaar wel zat, maar wat ik vorige keer niet zo duidelijk gezien had, is heel erg mooi aan het herstellen. Het is al vrijwel geheeld opgevuld en van boven is er geen gat meer te zien maar alleen nog de omlijning.
Dierenarts was echt heel erg positief verrast, herstel is nu 60-70%. *\o/*
Aangezien mijn paard nu 22 is, is het helemaal goed!

Voorlopig moeten we nog het stappen blijven uitbreiden met 5 minuten per 3-4 weken en bij 45 minuten mogen we beginnen met 1 minuut draf.

Dierenarts vroeg wat ik nog meer deed naast het stappen en, pas, toen heb ik verteld van de behandeling met RevitaVet :D Hoewel ik er al vertrouwen in had dat het een positieve bijdrage zou hebben bij het herstel was dit toch een mooie bevestiging! *\o/*

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:26

Wat super Fransje *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:46

Super Fransje!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:49

Super goed nieuws!! *\o/*

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:33

Fijn bericht fransje.

Mijn paard staat nu weer in de kudde na een maand afgezonderd te zijn. Hij heeft samen met een zijn maatje er naast gestaan en vanmorgen heb ik ze samengevoegd. Het ging heel goed ze hebben wel wat rondgerend, maar dat mag geen naam hebben. Nu rust en weidegang tot en met september. En dan na mijn vakantie in oktober gaan we weer eens naar ome dokter :-).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:06

Ik werd toch wel een beetje gespannen toen de dierenarts maar niet veel zei en maar bleef echoen.. Toen zei ze dat het er toch wel positief uitzag, later werd het zelfs erg positief en gaf ze toe dat zo een snel herstel niet verwacht.

Toen vroeg ze wat ik nog meer deed naast het stappen, schijnbaar kon dat niet alleen het herstel zo beinvloeden. :Y) Toen ik de RevitaVet-lichttherapie noemde wilde ze toch wel meer info, en ik heb haar maar een folder gegeven. :D

Voorlopig gaan we dus door met stappen en msm-voeren :)

Twijfel nu alleen of ik haar dag en nacht ga buitenzetten of alleen overdag.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:08

@liedjuh pffff echt enorm balen. en kan het heel goed geloven dat je het even niet meer weet. enigste wat ik kan zeggen is volg je gevoel.

@fransje gaaaaaaaf goed nieuws :d
@yarrah lekker paardje weer in de kudde:D

hier is fries dan zondag behandelt en je ziet gewoon heel zn stap veranderen. ook loopt hij amper kreupel dus ga proberen zn pijnstillers nog verder af te bouwe. over 3,5 week volgende behandeling en over 3 maanden echo. ben enorm benieuwd al denk ik maar dat het gat niet meer dichtgaat dan kan het alleen maar goed uitpakken :d

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:15

Super nieuws zeg fransje!!

En fijn dat je paard weer in de kudde loopt yarrah

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:22

Gisteravond, nog even gekeken. Hij stond er zo tevreden bij. Lekker op drie beentjes te dutten tussen zijn kameraden. Zo zie ik de paarden graag een mooie stabiele groep waar ze lekker paard mogen zijn ook al hebben ze een zware blessure. Of ik er goed aan doe????? Ik weet het echt niet. Ik kan niet in de toekomst kijken. Ik hou jullie zeker op de hoogte ook met slecht nieuws.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:39

Super nieuws Fransje.
Fijn dat je paardje zich beter voelt tussen zijn vriendjes Yarrah.

Deze middag wordt mijn pony verhuisd. Ik vind het best wel spannend. Vanaf dan moeten we helemaal zelf instaan voor zijn verzorging. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Met mij is hij altijd super braaf, maar met mijn man durft hij wel eens weglopen. Door mijn werk en zwangerschap zal ik niet allemaal zelf kunnen doen. Kben wel blij dat hij weer in de wei kan. Hij staat nu bijna 2,5 week binnen. Zijn been is gehalveerd in dikte. Ik zal waarschijnlijk half juli een controle laten doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:47

Ook lekker om ze happy in de kudde te zien toch!
De kans dat het niet geneest met apart staan is er ook. Dan heeft je paard een minder gelukkige periode gehad voor een nihil resultaat.

Spannend hoor vriet! Wel fijn dat het been al minder dik is! Komt je paard straks alleen te staan aan huis of met een vriend(in)?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:50

Mijn dierenarts vond 24/7 buiten geen goed idee. Meer risico op rennen maar dat risico loop ik overdag sowieso ook. Denk niet dat ze meer rennen gedurende de nacht. Maar ik twijfel dus nog wel een beetje...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:55

Fijn dat je paard het goed doet in de kudde yarrah!

Spannend nvanriet. Wel lekker dat hij de wei op kan.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:06

pff de verhuis is goed verlopen, maar in de wei en op stal is hij super zenuwachtig. Tis dus nog afwachten of hij het gewoon kan worden. Straks ga ik nog eens kijken.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:56

Ik haal mij paard nu 1a2 keer per week uit het land en neem hem mee in draf naast de fiets naar de stal (Zo'n 200 meter) hij is zo rad als wat :-). Verder doe ik niets met hem, want de checkligament is nog lang niet beter. Verder is hj bloedje fit en glimt als een grote hij zit nu wel heel goed in zijn vel. In de kudde zetten lijkt een hele goede stap te zijn. En dan te bedenken dat ze deze week 4x zijn uitgebroken.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:49

@yarrah: de mijne heeft ook een blessure aan het checkligament, hij is ook nog geen pas kreupel geweest. Soms is het moeilijk te geloven dat er wel blessure is. Voorlopig blijft hij overdag in de wei en 's nachts op stal. Ik durf hem nog een 24 op 24 buiten te zetten, te veel gras ineens zou ook niet goed komen.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:30

Mijne is met zijn checkligament ook nooit kreupel geweest. Zo lastig is het te zien aan het been. Maar we genietwn lekker door van vakantie

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:41

Het enige wat wel te zien is zijn verdikte been. Vandaag trof ik hem in het land aan (omdat hij zomereczeem heeft) met een hoofdkap die helemaal gesloopt was. Hij is dus lekker aan het spelen :-).

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:21

@yarrah dat kan je pas achteraf zeggen maar je hebt nou wel een happy paard :D en dat is ook al heel veel waard. en geen pas kreupel is toch ook al wel heel positief.
@fransje lijkt mij sterk dat paard de hele nacht loopt te rennen.
dus weinig kans denk ik.
@nvanriet hopelijk word hij snel lekker rustig daar.

hier gaan we ook de goede kant op. been varieert nog wel maar hij loopt al bijna goed. pijnstillers nog maar beetje verder afgebouwt en gaat goed. eind van de maand krijgt hij zn volgende behandeling bij de cranio.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:34

Hier flink balen.. was lekker aant rijden ze schrok draaide 180 graden half over het hekje heen en derna was ze niet rad meer. Hopelijk was het een spiertje die verrekt is.. laten we maar hopen morge

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:25

O jee Ivaanaa. Dat soort onzekere dingen maken het ook zo lastig. Hopelijk inderdaad gewoon even een spier verkeerd gebruikt. :(:)

Eerste nacht op de wei is rustig gegaan alleen vandaag was ze erg bedrijvig. Een van de paarden heeft nu een eczeemdeken op en mag nu van mijn paard niet meer bij de groep. :roll:

Ik ben zo tevreden over die RevitaVet dat ik er maar even een apart topic over geopend heb. Is toch nog redelijk onbekend :)
[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:34

Fijn yarrah dat je nu een happy paard hebt!

@ikke: fijn dat het met je fries ook beter gaat. Ben benieuwd naar de tweede behandeling.

@ivana: ow nee, klote! Ik zal voor je duimen dat het idd een spiertje is.

@fransje: haha je paard is goed bezig! Andere buiten sluiten. Ik kende die revitavet ook niet.

Ik heb vanmiddag iemand gesproken die een rusthuis/geblesseerde paardenopvang heeft. Klinkt allemaal mooi. Als de scan 1 juli enigszins positief is ga ik daar langs om te kijken.
Hij komt dan in een grote groep met een inloopstal en grote weide waar ze het hele jaar door rond kunnen lopen. Er word in stal ruim hooi/kuil gevoerd en als et nodig is krijgen ze apart brok bij gevoerd. Dus gaat hij daar 1 à 2 jaar heen. Ben benieuwd.....