liedjuh2 schreef:Ik heb uitgebreid overlegt met mijn dierenarts. Voorlopig komende 5 weken ga ik 2x 20 minuten stappen met hem. Verder de medicijnen en dergelijke blijf ik hem geven. Dan dus over 5 weken kijken. Ziet het er beter uit, ga ik opnieuw een opbouwfase in. Anders is het wel een beetje einde verhaal vrees ik. Mijn dierenarts zei dat ik dan moet aankijken met een paar maanden wei. Maar doe ik daar goed aan. Ik vrees van niet. Voordat hij deze peesblessure kreeg heeft hij 4 maanden op de wei gestaan. Nadat ik 5 maanden gereden heb was het weer bingo. Dus hij krijgt als hij over 5 weken wel goed is, nog 1 kans om "goed te blijven". Anders kan ik wel bezig blijven. Ben nu nogal depressief. Maar sta wel achter de beslissing die ik nu genomen heb. Het is een paard wat graag werkt en gefrustreerd wordt van het niks doen. Dat ga ik hem niet nog een keer aandoen.
Ik begrijp je twijfel helemaal. Na 10 weken boxrust staat mijn pony nu op de wei en is blij! De DA heeft het me wel sterk afgeraden, eigenlijk is haar blessure sowieso al chronisch maar we proberen toch nog iets. Stel dat nu blijkt dat ze met weidegang niet beter wordt moet ik ook echt hard nadenken over wat ik nog wil proberen.. zolang op stal, opbouwen wat geen doen is, en iedere keer terug bij af na een gekke sprong? Hoelang moet je dat gaan volhouden..
Nu even stap voor stap kijken, deze 5 weken goed doorkomen en daarna weer opnieuw bekijken en beslissingen nemen. Sterkte