Hallo allen,
griep weer overleefd en inmiddels bijgelezen
,
ik las dat we nu ook een ezeltje in het topic hebben, welkom Jasper en Christoffel
, hier vlakbij lopen ook ezeltjes, leuke dieren om naar te kijken maar ikzelf heb er totaal geen ervaring mee, wijkt hun gedrag veel af van een paard ?
Verder las ik oa dat Janouk een Plos aanval had over Image maar dat dat gelukkig weer goed afgelopen is, fijn om te horen
, dat Setteke haar zadel kan gaan poetsen en dat Pablo bloedarmoede heeft
Ik las ook dat Pauli weer op ijzers stond vanwege zere voeten en dat haar hoefsmid min of meer hetzelfde aanhaalde als ik een paar pagina's terug, maar dat hij geen slof naar zijn hoofd gegooid kreeg
(sorry dat ik er weer over begin en excuses aanvaard, maar bepaald leuk en terecht vond ik het niet hoe je je uitte..)
lolclub schreef:... als ik lees dat mensen het hele jaar zorgzaam en voorzichtig zijn en nu hun HB paard doodleuk op de weide zetten of zelfs krachtvoer gaan geven omdat hij zo zielig kijkt, zich chagrijnig gedraagt, verveeld of de paddock onbegaanbaar is.
....knip...
en verder...negeer dat negatieve gedrag en ga wat doen met je paard, kleed je warm aan en ga wandelen, naar een binnenmanege of weet ik veel wat.. maar zet het dier niet stil, juist stilzetten en meer gaan voeren tegen verveling en ongewenst gedrag is een grote valkuil nu.
Jannepauli schreef:Vandaag nog even met de smid over de zgn winter-laminitis gesproken. Naar zijn mening is het toch echt dat we té goed zijn voor de paarden: minder beweging, warm inpakken en toch dat extraatje biks erbij omdat-ie zich anders maar verveelt op stal. Hij komt het op dagelijkse basis tegen.
Hier verder een kleine PLOS, Hittie heeft een lichte zoolkneuzing in haar goede linker voorvoet (ijsklompje oid), deze voet was afgelopen woensdag warm en de rest was koud.
Donderdag is de HS geweest en er zat geen zoolzweer maar de gehele zool was wel gevoelig, op zijn advies en voor de zekerheid ivm de HB toch maar even naar de kliniek gereden.
Foto's gemaakt... allebei goed, zo goed zelfs dat het hoefbeen tot de punt alweer geheel parallel zit.
De DA zei zelfs dat hij haar röntgenlogisch goed zou keuren met deze foto's
.
Vanmorgen vroeg is de HS weer geweest om nieuwe ijzers eronder te zetten en ze moet een paar dagen alleen op vlakke grond lopen tot de warmte uit de voet is.
Beetje moeilijk wel met al die sneeuw en ijshobbels maar het is even niet anders, ik stap haar nu een aantal keer per dag aan de hand over straat.
rontgen en hoevenfoto's volgen volgende week want de CD van de kliniek start niet op dus ik moet even een nieuwe ophalen..