[INFO] artrose

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:19

Zinzi_jewel schreef:
Vraagje ,
Gaf mijn paard Artico plus daar zit duivels klauw in . Maar moest daar nogal veel van geven dagelijks .
Dus dacht ga over op de joint Comp van Phytonics .
Vindt dat ze daar minder op doet . Wellicht opdat er geen duivelsklauw in zit .
Zocht alternatief wat betaalbaar is en geen grote hoeveelheden .
Dacht aan NAF devils reliëf .
Iemand ervaring mee ?

Ik geef duivelsklauw van horseflex, zie nog niet heel veel verbetering maar geeft t pas een kleine week, wel merk ik dat ie energieker en liever meeloopt en sneller uit zijn kreupelheid valt :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:17

Zinzi_jewel schreef:
Vraagje ,
Gaf mijn paard Artico plus daar zit duivels klauw in . Maar moest daar nogal veel van geven dagelijks .
Dus dacht ga over op de joint Comp van Phytonics .
Vindt dat ze daar minder op doet . Wellicht opdat er geen duivelsklauw in zit .
Zocht alternatief wat betaalbaar is en geen grote hoeveelheden .
Dacht aan NAF devils reliëf .
Iemand ervaring mee ?

In joint comp zit wel boswellia en nog andere pijnstillende kruiden. Dus zou hetzelfde effect moeten hebben in principe.
Vloeibare duivelsklauw kan soms minder goed werken als de wortel of het poeder van de wortel zelf.

Zinzi_jewel

Re: [CENTRAAL] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:08

Dat dacht ik dus ook Maris .
Maar helaas , ze is minder vrolijk als met t vorige supplement .
Maar dat kost me omgerekend 60 € per maand .
Dat is nogal wat .
Wat is dan betaalbaar maar goed supplement waar de duivelsklauw inzit

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:12

Zinzi juwel; ik koop vaak bij makana, daar hebben ze ook duivelsklauw.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:29

Ga ik even bekijken .
Maar voer jij t apart van je normale supplement ?

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:07

Makana in Duitsland en ik geef nu van Aniforte. Www.aniforte.nl
Ik geef de duivelsklauw met gember maar ze hebben ook alleen gember. Heel betaalbaar

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:31

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:39

Ik had nog een vraag.. Als je je paard nou kreupel uit de stal haalt, maar daarna er zegmaar doorheen loopt, rijden jullie er dan nog gewoon mee? Ik haalde hem vandaag 2 x kreupel uit de stal maar heb hem wel aan de longe gedaan, was niks meer te zien en stuiterde als een 3 jarige de bak door..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:48

Iemand hier ervaring met horse flex joint power ?
Evt aangevuld met wat duivels klauw !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:31

Marlenepony schreef:
Ik had nog een vraag.. Als je je paard nou kreupel uit de stal haalt, maar daarna er zegmaar doorheen loopt, rijden jullie er dan nog gewoon mee? Ik haalde hem vandaag 2 x kreupel uit de stal maar heb hem wel aan de longe gedaan, was niks meer te zien en stuiterde als een 3 jarige de bak door..

Ik zou ze kreupel in ieder geval al nooit aan de longeerlijn laten lopen ..... Rondjes lopen en artrose ( in de benen ) is niet echt een goede combi. Maar misschien heeft je paard ergens anders artrose ?

Ik heb trouwens nog celzouten nr 11 en 1 liggen, iemand interesse voor ?? Is tegen artrose. eventueel ook nr 8 er nog bij ( die heb ik niet ) voor extra/betere synovia aanmaak.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:37

Maris schreef:
Marlenepony schreef:

Ik zou ze kreupel in ieder geval al nooit aan de longeerlijn laten lopen ..... Rondjes lopen en artrose ( in de benen ) is niet echt een goede combi. Maar misschien heeft je paard ergens anders artrose ?

Ik heb trouwens nog celzouten nr 11 en 1 liggen, iemand interesse voor ?? Is tegen artrose. eventueel ook nr 8 er nog bij ( die heb ik niet ) voor extra/betere synovia aanmaak.
hij heeft het in zijn hals.. Weet niet of dat schadelijk is dan? En wat zijn celzouten?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:04

Lijkt me ook niet echt fijn om zijn hals te buigen op de volte aan de longeerlijn met artrose in de hals. Beter lekker rechtuit ?!

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:17

Maris schreef:
Lijkt me ook niet echt fijn om zijn hals te buigen op de volte aan de longeerlijn met artrose in de hals. Beter lekker rechtuit ?!

dus dat wil dan ook zeggen dat je een paard met artrose niet meer kan rijden in de bak? De arts heeft me dan toch echt wel iets anders verteld, en volgensmij buigt hij bijna met elke wending die hij dagelijks maakt, zou niet best zijn als hij nooit meer van zn leven zn hals niet meer mocht gebruiken..

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:40

Mijn paardje heeft artrose in de kogels. En ik longeren en spring niet meer. Ik rijd wel af en toe in de bak maar hij loopt gewoon het beste buiten rechtuit. Een rondje van 20 km doet hij nog met gemak. Lekker veel stappen en heerlijk rechtuit. Het houd hem echt goed.
Maar ik denk dat te veel nooit goed is bij een artrose paard. Waar de artrose dan ook zit, ik zou zelf nooit mijn paard aan de longe gooien als hij kreupel uit de stal komt. Stil staan is echt funest voor artrose paarden. Ik zou dan eerder recht uit een lekker stuk gaan wandelen.
Is hij daarna weer rad en soepel kan je hem altijd nog wat licht werk laten doen.
Dat is mijn mening. Maar altijd goed kijken naar je paard. Ik doe liever op tijd een tandje terug dan dat ik teveel doe en mijn paard daar last van heeft.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:06

Story schreef:
Mijn paardje heeft artrose in de kogels. En ik longeren en spring niet meer. Ik rijd wel af en toe in de bak maar hij loopt gewoon het beste buiten rechtuit. Een rondje van 20 km doet hij nog met gemak. Lekker veel stappen en heerlijk rechtuit. Het houd hem echt goed.
Maar ik denk dat te veel nooit goed is bij een artrose paard. Waar de artrose dan ook zit, ik zou zelf nooit mijn paard aan de longe gooien als hij kreupel uit de stal komt. Stil staan is echt funest voor artrose paarden. Ik zou dan eerder recht uit een lekker stuk gaan wandelen.
Is hij daarna weer rad en soepel kan je hem altijd nog wat licht werk laten doen.
Dat is mijn mening. Maar altijd goed kijken naar je paard. Ik doe liever op tijd een tandje terug dan dat ik teveel doe en mijn paard daar last van heeft.
Dan zal iedereen hier zijn eigen ideeen en meningen wel over hebben, volgens de kliniek kan ik hem zelfs nog nagevelijk rijden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:00

Oefff :o

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:16

Maris schreef:
Oefff :o

:')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:20

Kreupel of stijf?
Daar zit wel een verschil tussen.

De kliniek kan veel zeggen maar kijk naar je paard.
Wat zegt jouw gevoel?

Longeren werkt inderdaad belastend.
Hier ook 1 met artrose in de hals.
Ondertussen staat hij lekker met pensioen.

Raad je echt aan te beginnen met lange rechte stukken te rijden of ga eerst wandelen.

Longeren doe ik bv tegenwoordig helemaal los geen longeertouw maar gewoon in de bak zodat hij niet meer op een rondje loopt.
Hij is 23 jaar maar heb filmpjes van een maand terug nog op mijn facebook dat hij als een jong paard zich staat uit te sloven :D
Hij heeft goede en mindere dagen.
In zijn hoofd is hij nog steeds jong.

Zie ik met longeren in de bak dat hij niet fijn loopt gaan we toch lekker grondwerken of wandelen.
Soms maakt hij er een spelletje van en heeft hij helemaal geen zin om rond te lopen in de bak dan laat ik het ook maar.
Je kan ook beginnen de bak voor de helft wat af te zetten.

Zie/voel je met nageeflijk rijden dat hij weerstand geeft?
Of anderen dingen waarmee je paard je iets duidelijk wilt maken?

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:28

linnie050 schreef:
Kreupel of stijf?
Daar zit wel een verschil tussen.

De kliniek kan veel zeggen maar kijk naar je paard.
Wat zegt jouw gevoel?

Longeren werkt inderdaad belastend.
Hier ook 1 met artrose in de hals.
Ondertussen staat hij lekker met pensioen.

Raad je echt aan te beginnen met lange rechte stukken te rijden of ga eerst wandelen.

Longeren doe ik bv tegenwoordig helemaal los geen longeertouw maar gewoon in de bak zodat hij niet meer op een rondje loopt.
Hij is 23 jaar maar heb filmpjes van een maand terug nog op mijn facebook dat hij als een jong paard zich staat uit te sloven :D
Hij heeft goede en mindere dagen.
In zijn hoofd is hij nog steeds jong.

Zie ik met longeren in de bak dat hij niet fijn loopt gaan we toch lekker grondwerken of wandelen.
Soms maakt hij er een spelletje van en heeft hij helemaal geen zin om rond te lopen in de bak dan laat ik het ook maar.
Je kan ook beginnen de bak voor de helft wat af te zetten.

Zie/voel je met nageeflijk rijden dat hij weerstand geeft?
Of anderen dingen waarmee je paard je iets duidelijk wilt maken?

Het aparte voor mij is dus dat zodra hij in de bak komt even een blij hupje maakt zo van yes ik mag weer wat doen! En als ie aan de gang is loopt ie af en toe zo erg te bokken en te doen dat ik denk dat ie dan geen pijn ervaart, met rijden heeft hij noooit weerstand geboden, alleen buigen naar links viel ie naar binnen ( wist nog niet dat ie artrose had )

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:57

Devils relief vloeibaar, maar ook duivelsklauw in droge vorm, doet hier niet zo heel wat de beweging betreft. Maar ik heb het idee dat sinds ik cortaflex HA geef (eerst SS Super en nu regular strength) het wel verbeterd.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:01

Voor mijn paard deed de devils relief vloeibaar ook niet echt zichtbaar iets tegen de beginstijfheid. Toen hielp omega 369 wel heel goed.

Hier nog artikel over de celzouten ( ik heb nr 1 , 4, 10 en 11 staan die weg mogen) : http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alt ... trose.html

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:58

Cortavet ken ik !
Goed spul maar duur .

Maar denk inmiddels dat alle goede producten duur zijn
Helaas

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:21

Marlenepony schreef:
Story schreef:
Dan zal iedereen hier zijn eigen ideeen en meningen wel over hebben, volgens de kliniek kan ik hem zelfs nog nagevelijk rijden.

De dierenarts heeft mij ook heel veel verteld.
Maar als ik niet naar mijn gevoel had geluisterd en zelf dingen had uitgeprobeerd en goed gekeken had naar wat mijn paard kan en nodig heeft... dan had ik nu geen paard meer gehad.
Uiteindelijk heeft hij al ruim 7 jaar artrose en doet het desondanks nog steeds erg goed.

Het is alleen maar goed als je je paard soepel wilt houden met oefeningen. Maar ik denk dat je goed voor jezelf moet bedenken; wat doe ik wel en wat moet ik gewoon niet meer doen. (voor het behoud en het comfort van je paard)

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:02

Ik zie dat er al een tijdje niet in dit topic is gereageerd, maar ik hoop dat mensen toch nog even kijken mij tips kunnen geven...

Helaas is bij mijn 9-jarige merrie ook artrose gevonden. Ze liep al drie weken kreupel en rust en onstekingsremmers hielpen niet. We hebben haar been op de foto laten zetten en de uitslag was lichte artrose in de kogel:

Afbeelding

Dit is van de foto's die ze gemaakt hebben. Gisteren is ze verdoofd in haar been en aan de longeerlijn liep ze iets beter, maar nog steeds niet super fijn... Wel werd het nog beter na een paar minuten. Mijn dierenarts heeft haar voor net boven de hoef ingespoten en in de kogel zelf. Nu 2 weken alleen maar stappen en dan weer kijken.

Mijn dierenarts was zelf super positief en ik hoefde me niet zoveel zorgen te maken. Als ze straks weer goed loopt, mag ik het weer rustig opbouwen en uiteindelijk weer op mijn eigen niveau gaan trainen. Nu moet ik wel realistisch zijn en niet gaan verwachten dat we nog ruim Z worden (dressuur), maar het zou leuk zijn als ik nog wel wat wedstrijdjes met haar kan rijden.

Alleen als ik hier de verhalen lees, worden de meeste paarden met kogelartrose nu alleen gebruikt voor lichte recreatie oid. Dus dan begin ik weer te twijfelen of mijn dierenarts niet te positief is... Natuurlijk moet ik naar mijn paard luisteren en geen zware dingen gaan vragen of trainen in een te zware bak etc etc.

Daarnaast zoek ik het perfecte supplement voor lichte artrose. Heeft iemand ervaring met dit:

Groenlipmossel VETERINAIR met glucosamine en MSM van de de Dierendrogist.

Ik hoop op positieve reacties :P

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:19

het is echt minimaal,ik kan het zo op de foto niet zien...

ik heb een foto van mijn paard waar het heel duidelijk op te zien is, mijn paard krijgt MSM/Glucosamine 1 schepje in de ochtend en 10 ml duivelsklauw [ sinds 2 april ] en lepel Gouden Pasta [ Kukuma ]
en voor de avond 15ml Equiflexion en 10 ml duivelsklauw en eetlepel Gouden Pasta

en ben sinds 23okt van de ijzers af gegaan, en hij word nu PN bekapt