Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CherokeeChum schreef:Zonder oordeel over wel of niet met ijzers. Heb je er wel eens aangedacht dat dit symptoombestrijding is?
Je weet nu dus nog steeds niet waar dit probleem uit voortkomt.
Een abnormaliteit in de anatomie,of misschien wel een lagerug-blessure.
Als het probleem niet op te lossen is met goed bekappen en training moet er toch wat anders aan de hand zijn? Gelukkig dat het na zo'n lange tijd nu wel gaat met ijzers.
Ik zou echter wel de oorzaak willen weten.
e_horse schreef:En waarom slijt de achterkant sneller dan de voorkant?
Ik heb geleerd dat als ze de voorkant van de hoef ontlasten ze last van de achterkant hebben en andersom. Een haf die ik ken die zijn tonen niet afsleet, maar de achterkant wel, bleek al enige tijd last van hoefbevangenheid te hebben.
Dit hoeft niet zo te zijn bij jou paard, maar hier over nadenken kan je wel dichter bij de oplossing en oorzaak brengen
DubbelDun schreef:e_horse schreef:Ik heb geleerd dat als ze de voorkant van de hoef ontlasten ze last van de achterkant hebben en andersom.
Ergens gaat deze uitspraak mank
Overigens hoort een gezond paard op de achterkant van de hoef te landen zéker in draf en galop. In stap mag hij plat op de hoef landen.
e_horse schreef:Quir schreef:Als ze last hebben van de voorkant van de voeten zullen ze naar achter gaan staan en andersom.
Eh nee dus, andersom
hagelslag schreef:Zidore schreef:... en we gaan gewoon lekker verder![]()
![]()
misschien is het een idee om in de OP te zetten waar je het 'prutsmuts' topic over ijzers vs blootsvoets kunt vinden??
ik denk dat dat heeeeeellll slim is om te doen.