nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zippora

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:10

De floating boots klinken echt heel interessant, maar als ik op interent zoek, dan zijn er nog maar 2 mensen die ze aan mogen passen. Klopt dit? Of zijn er ondertussen meer?
De ene zit in Belgié en de andere voor mij aan de andere kant van het land (ik woon in prov. Zeeland).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:25

Zippora er zijn er meerdere in NL, ik denk dat de website(s) nog niet is geupdate, er zijn een aantal gecertificeerd passers via Hoofwear die ze aan mogen passen en een aantal via Equischoen, Anne Schuite komt uit Belgie maar is regelmatig in Zeeland en ik kom ook wel eens in Zeeland, maar dat is incidenteel als het uitkomt.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:13

Delphi2 schreef:
Zippora er zijn er meerdere in NL, ik denk dat de website(s) nog niet is geupdate, er zijn een aantal gecertificeerd passers via Hoofwear die ze aan mogen passen en een aantal via Equischoen, Anne Schuite komt uit Belgie maar is regelmatig in Zeeland en ik kom ook wel eens in Zeeland, maar dat is incidenteel als het uitkomt.

Anne schuite komt door heel nederland geloof ik hihi, 15 mei komt ze bij mij ,dat is in oosterwolde gelderland :)
ben zo benieuwd!

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:33

zucht..... ik hoop altijd om ook iemand in Zeeland te vinden. Bij iedereen die verder weg is, zijn de reiskosten altijd zo hoog. Zeker als ze ook nog vanuit belgië door de westerscheldetunnel moeten komen.
Op een of andere manier is alle kennis in bijna alle takken van paardensportinstructie/paardengezondheidszorg waar ik in geïnteresseerd ben, elders in Nederland of in België. Volgens mij woon ik wat dat betreft echt in de verkeerde provincie :+ .

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 07:48

zippora schreef:
De floating boots klinken echt heel interessant, maar als ik op interent zoek, dan zijn er nog maar 2 mensen die ze aan mogen passen. Klopt dit? Of zijn er ondertussen meer?
De ene zit in Belgié en de andere voor mij aan de andere kant van het land (ik woon in prov. Zeeland).

Hallo Zippora, Wij komen overal hoor! Zowel in Nederland als in België. Daarnaast hebben we naast fitkit floating schoenen ook nog test/huur Floating Boots hoefschoenen.
Ik rij zelf ook oa met Floating Boots. Het fijne is eigenlijk dat je ze zo makkelijk aan kunt passen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:25

Voor wie belangstelling heeft, ik heb 2 paar easyboot epic in maat 00 te koop. Info via pb.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:50

morgen ochtend komt anne schuite bij sparky de schoenen aanmeten, ze neemt floating boots maat 3 mee en renegades, maar wss passen die niet , ...

dus de floating boots ben heel heel benieuwd!!

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:17

Hoe zit het met de floating boots die op maat zijn bij een beetje hoefgroei. Soms ben je niet in de gelegenheid om de hoeven even bij te werken.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:15

Afbeelding
Iemand die dit herkent bij de vipers? Ligt het aan de schoen of de hoef? Hij sluit niet mooi aan op de hoef wand.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:48

Ja heb ik ook bij viper of normale renegade komt door model hoef verder geen probleem

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:30

Is geen probleem hoot Karev, dan is de vorm van de hoef net ieys anders dan de schoen, Renegade hoeft niet heel nauwsluitend te zitten.

Ik doe floatingboots altijd aanpassen als de hoef op zijn grootst is dus vlak voordat ze bekapt worden, dan heb je wat speling. Jevkrijgt ze vaak wel aan hoor als de hoef wat groter is, eventueel met rubber hamertje even aankloppen, de schoen is vrij flexibel en mag heel nauwsluitend zitten, echter uitdoen is dan wel een uitdaging, dus iets ruimer is net iets gebruikvriendelijker.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:24

Delphi2 schreef:
Is geen probleem hoot Karev, dan is de vorm van de hoef net ieys anders dan de schoen, Renegade hoeft niet heel nauwsluitend te zitten.

Ik doe floatingboots altijd aanpassen als de hoef op zijn grootst is dus vlak voordat ze bekapt worden, dan heb je wat speling. Jevkrijgt ze vaak wel aan hoor als de hoef wat groter is, eventueel met rubber hamertje even aankloppen, de schoen is vrij flexibel en mag heel nauwsluitend zitten, echter uitdoen is dan wel een uitdaging, dus iets ruimer is net iets gebruikvriendelijker.

heb ze gemeten net na bekappen , en worden nu 2 weken later aangemeten ook ideaal lijkt me, anne dacht aan grote maat 3 ... spark had net na bekappen 13x14 en 13x13 ..
dus ben benieuwd,
helaas was ze vanmorgen verhinderd door kholiek bij dr paardje, (stond ik met mijn goede gedrag op stal ) maar vanavond komt ze wel (hoop ik ) totaal neem ik 270 euro mee dat was prima voor de schoenen en passervice , meer kosten zijn er niet geloof ik , denk dat ik los de oranje stukken erbij bestel haha

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:54

@sparky als ze nog in de standaardmaat passen dan maakt dat niet zoveel uit, maar als ik schoenen echt op maat maak dan zitten ze heel nauwsluitend en is een beetje speling wel fijn.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:40

Delphi2 schreef:
@sparky als ze nog in de standaardmaat passen dan maakt dat niet zoveel uit, maar als ik schoenen echt op maat maak dan zitten ze heel nauwsluitend en is een beetje speling wel fijn.

ja ben benieuwd, hij heeft natuurlijk ongelijke hoef,.. dus ben heel benieuwd nog een paar uurtjes en ik weet meer zal hier ook posten dan

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:56

Mijn equine fusions ultimate hebben zich gister goed gehouden. Ik heb er een complete marathon mee gereden.
Dressuur, vaardigheid, wegtraject van 4,7 km, hindernis traject van 8,7 km incl waterbak en nog 1km uitstap traject.
Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:52

Jeee! Gisteren de floating boots door Anne laten aanpassen en we zijn nu de trotse eigenaars van een mooi paar transparant met oranje flapper straks even een rondje maken !
Afbeelding
Maat 3

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:50

Wauw mooi! Bijna dezelfde kleuren als mij - ik heb rode frontjes - maar het zijn dus niet de rode Renegades geworden die Anne ook nog bij had. Mochten wij fijn kleurtjes kiezen voor jou gister..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:53

Blitse schoenen hoor :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:01

Roxan1 schreef:
Wauw mooi! Bijna dezelfde kleuren als mij - ik heb rode frontjes - maar het zijn dus niet de rode Renegades geworden die Anne ook nog bij had. Mochten wij fijn kleurtjes kiezen voor jou gister..

jaa de oranje geworden , past bij me hoofdstel en dekje , ben dol op kleurtjes! haha vooral fel oranje enzo , ja die zijkantjes wil ik ook nog oranje hebben haha, maareh mijn man moet even bekomen van deze uitgave :D
komt wel goed zijn maar 3,45 ofzo dus hij moet niet zeuren haha
ga er straks mee rijden ben benieuwd, was blij dat anne geen grote koffebak heeft trouwens, ze had sparky anders zo meegenomen en de puppy's ook haha,
kleur komt niet goed uit op de foto trouwens maar een match is het zeker, !

Afbeelding

Even een edit in mijn enthousiasme vergeet ik Dennis!
wat goed dat ze allemaal bleven zitten hihih dat is heel fijn en handig natuurlijk ! ziet er ook goed uit!

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:19

Dan is dit eigenlijk een gelukstreffer! dat wist Anne dus echt niet. De volgende keer moet ze maar alle frontkleurtjes meenemen en misschien zij stukjes - 2 keer kleur van hoofdstel goed raden lijkt me sterk dat dit ons lukt ;)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:29

Ziet er goed uit Sparky! Ik ben benieuwd hoe ze bevallen!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:58

Was er 1 verloren vandaag , dat kleur stukje zat 1 op gat 2 en 1 op 3 die op 3 was dus uitgevallen maar toen we hem vonden was did nog helemaal dicht echt raar , verder bevielen ze prima

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:45

bij wie die de floating boots hebben bevallen ze?

hier op zich ook wel denk alleen echt dat ze een gaatje strakker moeten dus op zijn strakste nu , ...
ben natuurlijk 1 kwijt geweest gelukkig weer gevonden , maar na eergisteren denk ik dat ze nog een gaatje strakker kunnen ik durfde niet voluit te gaan hihi

Roxan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 06:55

Bij mij!

Ik verkoop dagelijks Floating Boots en eigenlijk is iedereen er ontzettend blij mee. Heb ooit een paard gehad die na een uur die bandjes van de Floating rond 1 been niet meer kon verdragen (dus na een tijdje rijden) we weten niet waarom. Maar zie marktplaats of andere 2dehands website, als je ziet hoe weinig (of geen) er 2dehands aangeboden worden bewijst wel dat er veel tevreden gebruikers zijn, zo ook zie je nagenoeg geen Renegades.

Bij velen of nagenoeg iedereen is het inderdaad in het begin een beetje uittesten hoe strak ze moeten maar als je het eenmaal goed hebt heb doen ze het gewoon.
Sparky ik begreep dat jullie die schoen die je verloren was vergeten waren af te stellen (of 1 knopje) en dat deze ook ongelijk zat.

Ik heb nu ook een video op youtube geplaatst (vreselijk mezelf horen praten - er volgt nog een verbeterde versie maar voor nu is het dat) hoe ze aan te doen (zie EquiSchoen kanaal op youtube) en om zo veel mogelijk tevreden gebruikers te houden kun je voor een hele kleine vergoeding de Floating Boots 2 weken testen.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:39

Bij mij bevallen ze ook goed, ik ben er nog geen een verloren. Ik heb ze een keer teruggenomen van een klant die verloor ze constant. Vriendin van mij heeft ze ook zij heeft ze ingekort omdat haar paard erachter instapte en ze zo dus verloor, nu zitten ze goed, voordeel is dat de schoen niet kapot gaat als ze er achter instappen. Ik vind model 2013 wel beter, makkelijker aantrekken en sluit mooier aan om de hoef.