[Info] Topic over hoefbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: Centraal Topic over hoefbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:53

Even off-topic ... showpaard Isabella:
Afbeelding

Ze kan zo het circus in hihi.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:54

Haha leuke foto. Jij hebt tenminste niet zo'n eng blok, ik zie hier soms op bokt blokken waarvan ik denk dat het een wonder is als het dier er niet doorheen zakt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:02

Inderdaad, ik heb al genoeg voet en beenproblemen gehad. De staptegel is aan de onderkant met extra latten voorzien en dus erg stevig. De autoband kan wel wat inveren, maar niet zoveel dat ze valt. En het is niet zo enorm hoog dat de eerste keer "opstappen" te eng is. Dat voetje naar voren verzon ze zelf, want ze vond kennelijk dat ze lang genoeg gewoon had gestaan en nog wel wat extra's kon doen voor wat lekkers Haha!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:03

Isabella Clown prachtige actie

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:29

Haha...prachtige foto van Isabella! Ja
Ze ziet er echt fantastisch uit.
De site over vitamines heb ik weer opgeslagen in mijn favorieten, altijd handig. Op de site over mineralen staat trouwens ook vanalles over vitamines, en ook over kruiden e.d. (de vitamines staan onder voedingscomponenten).
Daar staat ook op dat veel mensen een tekort hebben aan magnesium en selenium (en een seleniumsupplement moet samen met vitamine E worden genomen)....veel pony's/paarden schijnen ook een tekort aan magnesium, selenium en vitamine E te hebben. We lijken schijnbaar meer op elkaar als we denken, haha.

@Amable_Chica: (mooie naam..) Het is idd zo dat na elke hoefbevangenheid het herstel langer duurt, tenminste...dat was bij mijn pony ook zo. Lopen op het harde is goed om de hoeven weer sterk te krijgen, het is dus handig om een gedeelte van de paddock met bijvoorbeeld tegels te verharden. Zelf heb ik dat overigens nog steeds niet gedaan, heb alleen wat tegels in de schuilstal liggen waar ik het hooi opleg. Zolang je pony nog erg gevoelig over het harde loopt, of zelfs kreupel, kan je ook rubber tegels overwegen. Dat is wat harder dan zand en zorgt voor een beter hoefmechanisme, maar is weer niet zo hard als beton. Nadeel....ze zijn zo vreselijk duur.

Heb m'n nieuwe (tweedehands) zadel binnengekregen, Victor kan dus weer aan de slag. Whoosh! Hopelijk valt ie dan wat sneller af, want ondanks de vitamine E /selenium-supplement en de magnesium blijft ie toch wat "blubberig".

Afbeelding

Afbeelding

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:34

Victory-Boy Thnx voor je info Lachen Dat betegelen zou een heel goed idee zijn, alleen staan mijn paard niet bij huis en ik denk niet dat ze op stal blij zullen zijn wanneer ik de paddock voor een gedeelte ga betegelen... Het word nu ook al wel wat beter, ze loopt nu alleen nog gevoelig wanneer ik in de bak gereden heb. De dierenarts vond het nu ook wel wat lang duren, dus hij heeft mij probiotica geadviseerd, heb je daar ervaring mee? Of iemand anders?
Amable Chica is trouwens niet de naam van me paard, die heet Shinouk Haha!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:50

Victor ziet er goed uit OK dan!

Knappe Isabella Haha!

Ik geef probiotica in de vorm van pro bioforte. Hij heeft nu in ieder geval geen natte mest meer, of bijna niet.

Volgens mij begint de vit E en probiotica behandeling echt aan te slaan bij Nado. Sinds een week ongeveer zijn de bulten op zijn kont steeds zachter aan het worden, meer sponzig ipv keihard. En hij ziet er goed uit, gaat uit zichzelf een sprintje trekken, ikke blij Go jij! Go jij!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 01:04

Wat een leuke pony heb je isapaardje.

Ik heb weer wat aan de hand en hoop dat jullie met me mee willen denken.
Begin mei is het geweest dat onze pony ineens belabberd erbij stond/enigszins liep. 2 weken later liep hij weer te spelen als van ouds.
Tot vandaag Scheve mond

Nu ik sinds vorige week weet dat onze pony hoefbevangen is geweest, ben ik met strookjes gaan werken.
Ik had een stukje afgezet gehad waar ik tegen onrkuid had gespoten. Helaas heeft het onrkuid spuiten niet heel veel mogen helpen, maar inmiddels stond daar wel weer zo'n 5 tot 10 cm gras. Dat stukje was ongeveer qua m2 zo groot als een rijbak. Elke dag een strookje bijgevoegd, vanaf vorig weekend tot gisteren.
Gisteren het laatste strookje bijgevoegd en dan bleef er nog een strookje van ongeveer 2 meter breed en 30 meter lang over.
Dit had ik geplant om over te slaan, omdat er naar mijn idee te veel onrkuid in was blijven staan. Onkruid zoals zuring, berenklauw(tjes), iets wat op weegbree lijkt, boterbloemen, klaver en vast nog wel wat onrkuidjes.
In het strookje dat ze gisteren hadden bij gehad, stond ook een klein beetje onkruid. 2 verdorde zuringen, een m2 of 2 aan dat onkruidje dat lijkt op weegbree en op die zelfde plek een m2 aan dun verspreide klaver.
Ook de boterbloem stond hier wel her en der, maar dat staat zoiezo wel over 1/5 deel van onze weide. (harnekkig onrkuid zeg)

Maar goed, dat laatste strookje zou dus niet erbij komen vandaag, maar worden overgeslagen vanwege het iets te veel aan onkruid naar mijn smaak. Ook is het gras daar wat langer omdat dat een poepplek is, zoals ze dat noemen. De planning was dus, om ze vandaag in een ander stuk te plaatsen.
Onze pony vond het dus blijkbaar geen geschikt plan om dat laatste strookje over te slaan en is dus onder de draad door gekropen om van dat strookje te gaan snoepen.

Vandaag dus naar de andere kant van de wei gezet, om daar weer met strookjes aan een nieuw stuk te gaan werken.
Omdat ik vond dat onze pony zijn voorste hoeven zo anders op de grond neer zette, vroeg ik hem een stukje te draven en ja hoor, stijfjes. Mooi drafje, maar kan gewoon veel soepeler. Het eerste wat ik riep was, potverdorie hij heeft het weer Boos!
Vriend erbij om even te laten kijken en hij was het idd met mee eens, loopt niet soepel.

Er is dus ergens iets niet goed gegaan, maar waar aan heeft het nu gelegen?
Aangezien hij niets anders bij krijgt, zou ik toch denken dat het aan het gras of het onrkuid heeft gelegen, maar welke van de 2? Of allebei?
Ik had eerder al aangegeven dat onze pony een iets wat stevige nek heeft en stevige billen. Door hem nog eens goed te bekijken, vind ik ook zijn buik aan de onderzijde wat stevig.

Als ik alles op een rijtje zet, vanaf mei tot nu, eraan denkende dat hij in die tijd gewoon zonder strookjes werk heeft gestaan, neig ik toch iets meer naar het onkruid.

Kan dat? Dat het aan het onrkuid ligt?
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan om uit te vissen of het aan het gras of het onkruid ligt?

En nogmaals de vraag, kan een magnesium kuurtje helpen? Kan ik dat zomaar aan hem geven, zonder eerst uit te hebben gevonden wat de oorzaak nu eigenlijk is?

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:51

Amable_Chica schreef:
De dierenarts vond het nu ook wel wat lang duren, dus hij heeft mij probiotica geadviseerd, heb je daar ervaring mee? Of iemand anders?
Amable Chica is trouwens niet de naam van me paard, die heet Shinouk Haha!

Shinouk is ook een hele mooie naam! Ja
Ik heb zelf geen ervaring met probiotica, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Nado schreef:
Victor ziet er goed uit OK dan!
Volgens mij begint de vit E en probiotica behandeling echt aan te slaan bij Nado. Sinds een week ongeveer zijn de bulten op zijn kont steeds zachter aan het worden, meer sponzig ipv keihard. En hij ziet er goed uit, gaat uit zichzelf een sprintje trekken, ikke blij Go jij! Go jij!

Dank je wel! Zelf ben ik nog niet helemaal tevreden, maar ik zie hem dan ook altijd naast Mouse waar geen grammetje vet teveel op zit. Bloos
Qua karakter is Victor helemaal beter, hij rent, vliegt en bokt dat het een lieve lust is en is weer helemaal dominant en bazig (als hij weer een lieve pony wordt, weet ik dat hij weer ziek aan het worden is Clown ). Al z'n "bulten" zijn idd zacht, beetje blubberig, maar ik wil misschien wel teveel te snel. Ik wil gewoon weer een strakke, slanke Victor zoals 8 jaar geleden. Clown Maar ja....geduld is een schone zaak....

holly schreef:
Kan dat? Dat het aan het onkruid ligt?
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan om uit te vissen of het aan het gras of het onkruid ligt?

En nogmaals de vraag, kan een magnesium kuurtje helpen? Kan ik dat zomaar aan hem geven, zonder eerst uit te hebben gevonden wat de oorzaak nu eigenlijk is?

Magnesium kan je gewoon als kuur geven zolang je pony geen nieraandoening heeft. Of het helpt? Bij sommige pony's wel, bij andere misschien niet, dat zal je zelf moeten uitvinden.
Over het onkruid: weegbree is op zich goed voor pony's, ik gaf het altijd voor gezonde luchtwegen. http://www.natuurlijkerwijs.com/weegbree.htm Er zitten wel suikers in, maar of weegbree slecht is voor hoefbevangen pony's weet ik niet.
M'n pony's eten heel af en toe zuring uit de wei, maar over het algemeen vinden de meeste pony's zuring niet lekker. Boterbloemen worden -geloof ik- niet gegeten, omdat ze erg bitter zijn en blaren in de mond kunnen geven. Berenklauw zullen ze sowieso niet eten en is naar mijn weten ook giftig, zou ik wel uit de wei willen hebben. (wij hadden ook berenklauw naast de schapenweide, elk jaar snijden we het kapot en elk jaar komt het weer terug)
Voor klaver ben ik altijd een beetje bang geweest ivm de hoeveelheid eiwitten. Ik zou m'n pony's iig niet meer in een weide zetten waar veel klaver in zit, een klein beetje maakt mij niet zoveel uit.
Deze info is allemaal uit m'n hoofd, dus het kan ofwel verouderd zijn, ofwel door elkaar gehaald zijn met andere onkruiden. Bloos

Er staat overigens ook nog een mooi artikel over voeding, gras en hooi in de Vrijruiter (4-2008), als iemand interesse heeft wil ik het wel overtypen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:58

Onkruid in onze ogen, zijn vaak gezonde kruiden voor paarden. Weegbree bijvoorbeeld heeft een antibiotica in zich (vnl. goed voor verkouden paarden of paarden met een darmontsteking). Paarden herkennen de kruiden prima en in de natuur zouden ze zo zichzelf waarschijnlijk ook vast kunnen genezen.
Uiteraard heb je giftige onkruiden, maar een paard zal die over het algemeen wel herkennen (98% zeg maar; tenzij ze verrekken van de honger).

Wat ik niet uit je verhaal kan opmaken is wanneer je gespoten hebt tegen het onkruid. Zoals het er staat zou het een week geleden zijn (toen je wist dat ze bevangen was en je tegen onkruid had gespoten). Als dat zo is, denk ik eerder aan het gif op de wei dat een mogelijke boosdoener is. Je moet nl. minimaal 14 dagen en nog beter 21 dagen van een bespoten weiland afblijven.
De lengte van het gras wat jij omschrijft, zou ik mijn pony niet op durven zetten. Zij krijgt iedere dag een strookje gras bij over een lengte van ca. 5 tot 10 meter en dan de paaltjes 3 tot 5 cm !! verzet (dus echt minimaal; is ook alleen maar voor het lekker).

Daarbij is het waarschijnlijk niet de laatste "hap" die de gevoeligheid geeft. Het is al dagen een beetje aan het sluimeren en dan ineens lijkt het te veel. Ik zou voorlopig dan ook aanraden geen gras te geven.

Over de probiotica:
Ja ik heb er goede ervaringen mee. Ik gaf vorig jaar ook probioforte van Groene Os.
Op dit moment ben ik een paar weken bezig met "Opkikker" van de paardendrogist; daar zit naast probiotica ook extra vitaminen en mineralen in; geadviseerd bij paarden die een dip hebben, of een ziekte hebben gehad of een zwaar wedstrijdseizoen achter de rug. Echt als opkikker bedoeld dus. Moet de pot leegvoeren voor het beste resultaat, dus kan er nog weinig over zeggen.
Verder heb ik wat tarwekiemolie bijgegeven gehad een tijd geleden (boordevol vitamine E).

Magnesiumkuurtje moet je toch wat voorzichtig mee zijn. Als je zeker weet dat je paard niets aan lever/darmen en belangrijkste de nieren mankeert, kun je het geven; anders echt alleen in overleg met de dierenarts.

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:47

Over dat gras, ik heb de ervaring met mijn paard, hoe korter het gras, hoe sneller ze hoefbevangen is. Mijn dierenarts zegt ook dat ik haar de hele dag in heel hoog gras kan zetten, dan is er niks aan de hand, maar dat korte gras kan ze gewoon niet hebben.
Probiotica hebben jullie dus goede ervaringen mee, ik ga zo een potje ophalen, dus ik ben benieuwd!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:13

ben ik eigenwijs als ik tegen je da in ga?
ik krijg de kriebels van hoog gras,helemaal dat mooie groene gras in nederland...ik menig paard en pony heel erg bevangen zien worden van hoog gras hoor,dus ik geloof absoluut niet dat je ze er gewoon in kunt zetten zonder problemen,helemaal niet als ze al eens bevangen zijn geweest!
Ik ga toch voor een schrale wei,en verschillende keren hooi voeren per dag...maar dat is natuurlijk mijn mening,en mijn ervaring is alleen gebaseert op mijn paard.
Die overgens niets meer kon eten,en zelfs van stro bevangen werd,ernstig insuline resistent(nu met medicijnen gaat het veel beter,maar blijft uitkijken geblazen..)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:28

Ik ben het met je eens geerke. Die van mij doet het nu goed op een schrale wei met 3x per dag hooi. Ik geef dan wel geen medicijnen bij, maar een supplement.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:34

Waar heb ik toch ooit gelezen dat in onkruid veel fructaan zit? Was dat ook niet op Isapaardjes site?

Wat een geweldige foto van Isabella!

Bij hoog gras waar de dierenarts het over heeft denk ik eerder aan kniehoog gras. Dat lekkere malse, mooi groene gras van 5 a 10 cm wordt in mijn ogen niet bedoeld met hoog gras. Persoonlijk zou ik daar mijn paarden ook niet op zetten, tenminste niet langer dan ca. 15 minuten.

Bij mijn staan ze ook op een kale wei (wel de hele dag, ook Indiana) en krijgen ongeveer 5 keer per dag hooi bijgevoerd. 's Nachts staan ze in de paddock met hooi.

Amable_Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:48

Oke sorry, dat heb ik er niet in gezet, ik bedoelde ook kniehoog gras...
Shinouk komt helemaal niet meer in het gras, ze is er gewoon te gevoelig voor. Zelfs een kale wei is voor haar te veel.

cleotinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:23

Isapaardje

Wat een superleuke pony heb je toch Knipoog

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:29

Victor en Mouse stonden op een uitgebloeide, hooggrasweide. Dat deed ik eerst met strookbegrazing, maar aangezien ze geen respect hebben voor de draden heb ik dat op een gegeven moment maar achterwege gelaten. Wel staan ze er hooguit een paar uur in (voorzichtig opgebouwd). Nu is het gras over het algemeen kortgegraasd en mogen ze iets langer erop, hooguit een uurtje of vijf en alleen met "fructaanongevaarlijk" weer. Waarom ik ze met lang, uitgebloeid gras er korter op zet dan met kort gras is omdat ze van lang gras vaak sneller veel binnen krijgen. Met kort gras moeten ze meer moeite doen. Zolang ze met kort gras nog de bak inlopen voor ander voer ben ik tevreden. Doen ze dat niet, krijgen ze teveel binnen en gaan ze korter op het gras.
In het najaar bouw ik weer af, in de winter komen ze er nauwelijks op, voorjaar ook niet en in de zomer bouwen we weer op.
Eigenlijk zou ik altijd lang, uitgebloeid gras willen hebben, maar helaas gaat dat niet. Knipoog

cleotinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:37

Nicole staat 5 uurtjes per dag...met graaskorf op het land(land is heel kort en onbemest)
(als fructaan hoger is korter, en zeer hoog gaat ze niet)

Gaat redelijk nu maar ze blijft gevoelig,hooi en summerfitkoek (halve per dag)
Dagelijks geef ik nog bloedverdunner het advies van mijn dierenarts is om dat
levenslang te blijven geven,wat vinden jullie daarvan??

Ook geef ik podocomplex en regelmatig wat magnesium door het hooi
(gaat makkelijk omdat het hooi nat is)

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:00

Ik denk dat ik nogal grote risico's neem als ik dit hier allemaal lees......

Die van mij gaat tegenwoordig alsmaar langer de wei op. 's Morgens sowieso een uur, overdag krijgt ze hooi of een strookje gras, om 17u kom ik thuis en dan gaat ze terug de wei op tot ong 20u30. Dit op de 'vette' wei, die inmiddels al niet meer vet is en mooi kort blijft.

Als het heel veel regent durf ik haar als eens een ganse nacht op het lang uitgeschoten gras laten staan. Dit gras eet ze minder graag en ik merk dat ze dan spontaan nogal vaak terug naar de paddock gaat.

Maar de voetjes blijven koel en geen kloppende kogel meer.

Ik besef wel dat ik veel risico neem

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:51

Wat ik het moeilijke eraan vind is, hoe hiermee om te gaan, wat te doen.

Bespoten delen worden altijd minimaal 3 weken dicht gelaten Isapaardje Knipoog
Onze weide is verdeeld in kampjes en de kampjes zijn ongeveer 2,5 x formaat rijbak. Van het kampje dat ze leeg hebben gegeten, schuiven ze weer op naar het kampje dat het langst dicht is geweest.
Het gras op onze gehele weide, is dit jaar nog niet langer gegroeid geweest dan kogelhoogte (5 tot 10 cm) op een kampje na.
Alleen op de poepplekken is het wat hoger, zeg tot 25 cm.

1 van die kampjes is aan het eind van de winter dicht gehouden geweest. Gras was tot de grond af gegeten en het zand kwam er tussen door. Daar is als eerste tegen onkruid gespoten, is ongeveer een kwart zakje pavo kunstmest op gestrooid, en het gras was daar na enkele weken weer naar 10 tot 15 cm gegroeid en op de plekken rondom de poepplekken toch zeker 30 cm hoog.
Omdat ik dus over het hoofd had gezien dat onze pony hoefbevangen was geweest, heeft hij daar dus in gestaan toen dit deel weer open kon. Hij dook ook meteen in de lange stukken.
Ik kan het niet uitstaan dat ik niet meer weet wanneer dit precies is geweest, maar mijn vriend en ik denken dat hij daar pas in heeft gestaan na de 2 weken dat hij zo moeilijk liep en niet ervoor.
Als het dus door het gras komt, had hij hier dan niet op moeten reageren? Ik bedoel, daar stond voor zijn doen dan dus echt veel te veel gras en ik heb hem er niet anders van zien gaan lopen.

Ik volg niet helemaal hoelang het al in zijn lichaam aanwezig kan zijn geweest, maar weet wel heel precies te zeggen dat hij in het kampje met de meeste onkruid stond toen hij van de een op de andere dag er belabberd bij stond begin mei. (daar had ik het onrkuid namelijk nog niet bespoten)
Dit is hetzelfde kampje als het stukje van de strookjes van afgelopen week.

Door deze 2 naast elkaar te leggen, zou ik haast denken dat het eerder aan het onrkuid ligt dan aan het gras.
Ik vind het erg moeilijk om te bedenken waar het aan ligt, maar misschien dat jullie hier wel iets in herkennen?

Isapaardje, onze pony deelt zijn grasjes met zijn vriendinnetje(paard) omdat zij niet goed alleen kan zijn.
Daarbij komt dat als het gras op is, of als hij vind dat het te weinig is, hij gaat uitbreken.
De draden hangen expres al op zijn hoogte en er word elke dag gecontroleerd of er voldoende stroom op staat, maar als het gras aan de andere kant er lekkerder uitziet, dan kruipt hij er toch tussen door, stroomschok of niet.
Dat is het moeilijke eraan, hoe in hemelsnaam ga ik dit kereltje een poosje van het gras vandaan houden Scheve mond

Is het slim om een bloedproefje te laten doen? En waarop laten we dan controleren allemaal?

Wat ik zoiezo besloten heb ik dat hij aankomende winter zoiezo safe and sound gaat krijgen ipv naturale best.
Verder ben ik nog aan het uitfogelen hoe het allemaal aangepakt moet worden.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:53

De foto bovenaan deze pagina, van Isabella op de verhoging, laat zien hoe kort haar weitje is. Daar staat ze 24 uur per dag op. Ze kan dus continu wat knabbelen. Veel krijgt ze niet binnen.
Het is een weitje van ca. 10 jaar oud. De grasplantjes zijn allemaal wel blaadjes, nauwelijks stengels (planten passen zich aan, aan het kortgegeten worden). Fructaan zit vnl. in stengels.

Ik zal hier het artikel wat op 'mijn website' staat nog een keer herhalen; het gaat over fructaan en zetmeel in gras (en onkruid; want ja sommige onkruiden oa paardenbloemen hebben in bepaalde seizoenen enorm veel fructaan).

http://www.mensport.nl/pdf%20bestanden/ ... _Watts.pdf

en

http://www.mensport.nl/pdf%20bestanden/ ... n_gras.pdf

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:57

holly schreef:
De draden hangen expres al op zijn hoogte en er word elke dag gecontroleerd of er voldoende stroom op staat, maar als het gras aan de andere kant er lekkerder uitziet, dan kruipt hij er toch tussen door, stroomschok of niet.
Dat is het moeilijke eraan, hoe in hemelsnaam ga ik dit kereltje een poosje van het gras vandaan houden Scheve mond

Wellicht een tip: vlecht een koperdraad door zijn manen en wel zodanig dat de draad zowel bovenop te zien is als ook ergens de huid raakt. Lijkt een harde methode, maar zo krijgt hij wel een flinkere stroomstoot als hij onder de draad doorgaat.
Het is nl. een veelvoorkomend probleem bij paarden met een dikke bos manen. Ze voelen de stroom nauwelijks als hij op de manenkam komt en als die er eenmaal onder is, is de rest een koud kunstje. De koperdraad heeft echt effect.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:21

Dit is onze pony en dit is het gras als het kort is.
Afbeelding
Momenteel staat hij in een stukje waar het gras tot ongeveer halverwege zijn kootholte komt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:34

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:45

Ik vind het juist heel fijn dat je dat zegt Isapaardje.
Had de foto ook niet geplaatst voor de leuk, maar inderdaad om te kijken of jullie ergens iets aan zien.
Het is namelijk de eerste keer dat ik te maken heb met een hoefbevangen paardje van mijzelf en weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet.