Amable_Chica schreef:De dierenarts vond het nu ook wel wat lang duren, dus hij heeft mij probiotica geadviseerd, heb je daar ervaring mee? Of iemand anders?
Amable Chica is trouwens niet de naam van me paard, die heet Shinouk

Shinouk is ook een hele mooie naam!
Ik heb zelf geen ervaring met probiotica, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Nado schreef:Victor ziet er goed uit

Volgens mij begint de vit E en probiotica behandeling echt aan te slaan bij Nado. Sinds een week ongeveer zijn de bulten op zijn kont steeds zachter aan het worden, meer sponzig ipv keihard. En hij ziet er goed uit, gaat uit zichzelf een sprintje trekken, ikke blij

Dank je wel! Zelf ben ik nog niet helemaal tevreden, maar ik zie hem dan ook altijd naast Mouse waar geen grammetje vet teveel op zit.
Qua karakter is Victor helemaal beter, hij rent, vliegt en bokt dat het een lieve lust is en is weer helemaal dominant en bazig (als hij weer een lieve pony wordt, weet ik dat hij weer ziek aan het worden is
). Al z'n "bulten" zijn idd zacht, beetje blubberig, maar ik wil misschien wel teveel te snel. Ik wil gewoon weer een strakke, slanke Victor zoals 8 jaar geleden.
Maar ja....geduld is een schone zaak....
holly schreef:Kan dat? Dat het aan het onkruid ligt?
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan om uit te vissen of het aan het gras of het onkruid ligt?
En nogmaals de vraag, kan een magnesium kuurtje helpen? Kan ik dat zomaar aan hem geven, zonder eerst uit te hebben gevonden wat de oorzaak nu eigenlijk is?
Magnesium kan je gewoon als kuur geven zolang je pony geen nieraandoening heeft. Of het helpt? Bij sommige pony's wel, bij andere misschien niet, dat zal je zelf moeten uitvinden.
Over het onkruid: weegbree is op zich goed voor pony's, ik gaf het altijd voor gezonde luchtwegen. http://www.natuurlijkerwijs.com/weegbree.htm Er zitten wel suikers in, maar of weegbree slecht is voor hoefbevangen pony's weet ik niet.
M'n pony's eten heel af en toe zuring uit de wei, maar over het algemeen vinden de meeste pony's zuring niet lekker. Boterbloemen worden -geloof ik- niet gegeten, omdat ze erg bitter zijn en blaren in de mond kunnen geven. Berenklauw zullen ze sowieso niet eten en is naar mijn weten ook giftig, zou ik wel uit de wei willen hebben. (wij hadden ook berenklauw naast de schapenweide, elk jaar snijden we het kapot en elk jaar komt het weer terug)
Voor klaver ben ik altijd een beetje bang geweest ivm de hoeveelheid eiwitten. Ik zou m'n pony's iig niet meer in een weide zetten waar veel klaver in zit, een klein beetje maakt mij niet zoveel uit.
Deze info is allemaal uit m'n hoofd, dus het kan ofwel verouderd zijn, ofwel door elkaar gehaald zijn met andere onkruiden. 
Er staat overigens ook nog een mooi artikel over voeding, gras en hooi in de Vrijruiter (4-2008), als iemand interesse heeft wil ik het wel overtypen?